Honda beter dan Ducati/MV Agusta/Laverda ?

DemonGPX 600r

Rookie
7 mrt 2004
19
0
Groningen
Volgens mij is een Honda CBR 900r uit zeg eens 1997, motor- en rijwieltechnisch beter van kwaliteit, dan zeg eens een moderne Ducati 748 of 999 of een MV Agusta f4 , of een moderne laverda fiets. Hoe denken jullie daarover?

Ik heb oz mijn voorkeur en die gaat naar de Ducati...
Niet byzonder de 999, maar vooral de Monster serie...
Die zijn echt prachtig !!!! ik hou ook van naked-bikes....

Volgens mij is een Honda CBR 900r uit zeg eens 1997, motor- en rijwieltechnisch beter van kwaliteit, dan zeg eens een moderne Ducati 748 of 999 of een MV Agusta f4 , of een moderne laverda fiets. Hoe denken jullie daarover?
Bedoel je kwaliteit van hoe ie rijdt of hoelang de onderdelen mee gaan?

Ik kan hier niet echt een oordeel over hebben, maar ik weet wel dat een MV vele malen beter en netter is afgewerkt dan een Honda.

Italiaanse motoren zijn zeker mooier afgewerkt,worden afgeleverd met
topkwaliteit remmen/vering/voorvork dus ik denk dat een
Italiaanse fiets kwa rijwielgedeelte beter is.
Ik zeg niets over de motorische kwaliteit :? ,anders
krijg ik al die Japanse rijders weer over me heen :X

Blijf jij lekker japans rijden ,en zit niet naar de bekende cliche´s tevissen
Ja we weten het het zijn italiaanse rammelbakken maar het zijn wel onze rammelbakken
De meeste ducati mv en laverda rijders hebben echt wel een jap gereden en zijn toch tevreden met hun italiaans schroot rara hoe kan dat nou

omdat het design gewoon vele malen mooier is als een japanner,tis alleen jammer dat de dealer dat design het meeste ziet aangezien de techniek zo onbetrouwbaar is

Ik heb oz mijn voorkeur en die gaat naar de Ducati...
Niet byzonder de 999, maar vooral de Monster serie...
Die zijn echt prachtig !!!! ik hou ook van naked-bikes....
:^

omdat het design gewoon vele malen mooier is als een japanner,tis alleen jammer dat de dealer dat design het meeste ziet aangezien de techniek zo onbetrouwbaar is
Nou laat je het net lijken of je elke rit minstens 1x stilstaat.. B|

Oja, ik geloof dat een Japanner goedkoper is in onderhoud/onderdelen dan een Italiaan. Maar het is maar waar je van houdt..

Zo'n titel is natuurlijk een schot voor open doel maar als je het nog een keer graag wil horen:

RIJSTRACERS SUCKS en platwalsen die handel.

Italian bikes rules

Zo'n titel is natuurlijk een schot voor open doel maar als je het nog een keer graag wil horen:

RIJSTRACERS SUCKS en platwalsen die handel.

Italian bikes rules

Ok ik nog effe dan :+

DEEGVRETERS SUCKS en in de brand steken die handel.

Japanse bikes rules

honda is stukken beter, dus blijf jij maar met je rijstkoker rijden hoor... wij zullen met onze moto bolognaise blijven rondtuffen :+

:Z :z
deadhorse.gif

Niet zo specifiek Honda is beter, maar als je prijs/kwaliteit meerekent geldt dit eigenlijk voor elke Japanse motor. Op een MV en Duc zitten soms ook Showa veerelementen (dochtermaatschappij Honda) en Nissin remklauwen... ik noem maar een paar onderdelen... Allemaal made in Nippon en top kwaliteit.

En een motor is een verbruiksartikel i.m.o.. Net als een wegwerpaansteker (Japanse fietsen), is tie leeg koop je gewoon een nieuwe. Italianen zijn meer Zippo's, gaan langer mee, maar je moet ze steeds bijvullen met benzine, vuursteentjes, het klepje wordt op den duur lam en ze stinken! De rest verzamelt ze, stopt ze achter glas, voor de show en gebruikt ze niet waarvoor ze gemaakt zijn... *D

Laatst bewerkt:
kwaliteit is gewoon bijna evengoed
constructie is wel even anders
als je nu kijkt naar die buizenframes van duc, kan toch bijna niet degelijker, maar dan betaal je er ook voor!!!!!!

edit: never mind.

heel deze topic is trouwens "never mind", liefhebbers van italiaanse motoren zullen bij italiaanse motoren blijven, en idem dito voor japaners.
kan je evengoed vragen: is australische wijn beter dan zuid-afrikaanse?

Laatst bewerkt:
Tuurlijk, daarom heeft elke GP-racer en Superbike een Aluminium balkenframe. het is gewoon een keuze. Er zijn gewoon verschillende manieren om een frame te construeren.

maar nu we het er toch over hebben. denk jij dat een enkelzijdige achtervork a-la 916 een optimale stijfheid/gewicht verhouding heeft? Dachutniet. Maar het is goed genoeg, en verkoopt, dus who cares.

Laatst bewerkt:
edit: never mind.

heel deze topic is trouwens "never mind", liefhebbers van italiaanse motoren zullen bij italiaanse motoren blijven, en idem dito voor japaners.
kan je evengoed vragen: is australische wijn beter dan zuid-afrikaanse?

Ik ga voor Italiaanse wijn :+

Tuurlijk, daarom heeft elke GP-racer en Superbike een Aluminium balkenframe. het is gewoon een keuze. Er zijn gewoon verschillende manieren om een frame te construeren.

Ik kan er toch echt een paar noemen in de Superbikes en MotoGP die geen balkenframe hebben hoor... O-)

maar nu we het er toch over hebben. denk jij dat een enkelzijdige achtervork a-la 916 een optimale stijfheid/gewicht verhouding heeft? Dachutniet. Maar het is goed genoeg, en verkoopt, dus who cares.

Nope. Daarom dat de 999 terug een dubbelzijdige achterbrug heeft :)

Terug
Bovenaan Onderaan