Honda BlackBird

old_Rayman

MF'er
2 jul 2001
174
0
Wat vinden jullie van de BlackBird?
Je hoort er namelijk niet zoveel over op het Forum...

Omdat ik een nieuwe motor zoek heb ik er vorige week een proefrit op gemaakt en ik vond hem fantastisch rijden!
Gooit en smijt net zo gemakkelijk als mijn CBR600, alleen wat meer power.
 
Beetje jammer van dit antwoord van het varken.

Graag serieuse reacties.....
 
Een kennis van mij had ook een blackbird,maar reed hem steeds met de kuip aan de grond.Gevolg...achterband opgetild in een bocht en rara.....DOWN!
Gewoon een snelle toersportmotor,niet \"echt\" smijtwerk mee mogelijk.Hij heeft nu een gsx-r1000 en die heeft dat probleem niet,al heeft hij deze ook al neergelegd!
Je kunt beter die K...CBR600 houden,wereldfiets kijk maar in de cup-races.
Alleen jammer dat de dames hem ook ontdekt hebben. ;)
 
Beetje jammer van dit antwoord van het varken.

Graag serieuse reacties.....
Helaas, zelf nooit echt op gereden, maar ken wel iemand met zo\'n apparaat... Die vergelijkt het meer met een VFR dan een CBR....

Hij is wel heel snel en zeker niet log ofzo, maar een gemiddelde 600 is toch stukken wendbaarder... Maar dat kun je op je vingers wel natellen... Ding is toch aardig wat zwaarder dan een 600-je... En de berg extra vermogen vergt ook wat meer beheersing...

Andere dingetjes:

- Gast heeft drie keer problemen gehad met spanningsregelaar die ploef deed... Was volgens Honda puur incidenteel, geen standaard probleem. Na plaatsen derde nieuwe regelaar geen problemen meer... Verder geen problemen. Motor anderhalf, twee jaar oud.

- Reageert redelijk fel op gas vergeleken met een VFR800i (z\'n vorige motor). Niet echt een nat-weer fiets. Door veel vermogen (ook onderin) listig bij nat wegdek, moet je een fluwelen handje hebben om doorslaan te voorkomen (ligt iets van Dunlop op de velgjes).

- Bij droog weer: Wheelies mogelijk, stoppie is listiger, voorband moet dan echt goed warm zijn om glippen te voorkomen (kan ook aan z\'n remtechniek liggen...)

- Bij doorijden (zonder al te veel stunts of enige vorm van circuitrijden) is een achterband tussen de 3000 en de 5000 kilometer op (als je veel boven de 180 rijdt, 3000 kilometer)

- Verbruik: tussen 1 op 11 en een op 16, afhankelijk van rijstijl... (1 op 16 is ingehaald worden door een diversion of zoiets, 1 op 11 is bij circuitdag op Zolder).

[nutteloos stukje info]
- Het is een hele mooie fiets... :9~
[/nutteloos stukje info]
 
geintje van het \"varken\",maar je kunt je wel verplaatsen erop? :+

Ik heb er maar een uurtje op gereden en het voelde goed aan. Maar heb natuurlijk niet de grenzen op kunnen zoeken, vandaar dat ik jullie mening wil weten.......
 
Een kennis van mij had ook een blackbird,maar reed hem steeds met de kuip aan de grond.Gevolg...achterband opgetild in een bocht en rara.....DOWN!
Gewoon een snelle toersportmotor,niet \"echt\" smijtwerk mee mogelijk.Hij heeft nu een gsx-r1000 en die heeft dat probleem niet,al heeft hij deze ook al neergelegd!
Je kunt beter die K...CBR600 houden,wereldfiets kijk maar in de cup-races.
Alleen jammer dat de dames hem ook ontdekt hebben. ;)

Kuip aan de grond? Dan ben je goed bezig... :)

Ik kan mijn CBR niet houden. Hij doet het niet meer.....ligt een beetje in elkaar.... ;)

Maar ik zoek een motor waarmee ik ook relaxed mee naar mijn werk kan rijden, en ook zo af en toe kan racen.... Dan lijkt het me dus een goede keus.
 
ach, enige wat iets lastiger gaat is korte bochte snel nemen...voor de rest is het een wereld fiets...en stoppies zijn op iedere fiets mogelijk :) )) heb een zx12r ook met 130 de achterkant een dikke meter van de grond gehad...
 
Als je vooral rechtdoor rijdt is het een goede keuze.

Hoho... je kan er ook bochtjes mee trekken.

Bekende van mij, die met zijn fireblade alles aan de grond reed (ook heel wat valpartijen gehad) en iedereen zoekreed werd in de Vogezen buitenom ingehaald door zo\'n zwart vogeltje...

Ook in de daaropvolgende bochten (en die zijn er zat ik de Vogezen) kom hij hem niet bijhouden. Hij was daar naderhand echt wel verwonderd (en vnl. pissig) om. Gebeurde hem niet zo vaak...

Kan dus best wel strak rijden met een blackbird, al zal hij op circuits waarschijnlijk te weinig grondspeling hebben en een te hoog gewicht. Maar ja... wie rijdt er voornamelijk op circuit?
 
Wat betreft stoppies... volgens mij heeft een blackbird DCBS, dus stoppies lijken me lastiger te doen (ook remdruk op achterrem).
 
Wat betreft stoppies... volgens mij heeft een blackbird DCBS, dus stoppies lijken me lastiger te doen (ook remdruk op achterrem).

Tja...zodra na een tiende seconde je achterwiel los komt maakt het allemaal niet meer uit wat er met je achterwiel gebeurt hoor...het gaat om die paar tiende van sec om de druk precies genoeg op weten te bouwen dattie niet gaat glijden, niet normaal remt en wel loskomt...
 
ach, enige wat iets lastiger gaat is korte bochte snel nemen...voor de rest is het een wereld fiets...en stoppies zijn op iedere fiets mogelijk :) )) heb een zx12r ook met 130 de achterkant een dikke meter van de grond gehad...
Waarom zou dat met een zx12r niet kunnen? :? Twaalf zuigers aan de voorkant moet toch genoeg zijn? 8-)

En, om on topic te blijven:
er is natuurlijk nix mis met een Blackbird, maar je moet wel in de gaten houden waar \'ie voor gebouwd is: (heel) snel toeren. Een soort van Autobahn burner dus.
 
Een soort van Autobahn burner dus.

Zolang de bochten niet te krap/ te kort zijn kan je met een blackbird iedereen zoek rijden...wereldfiets...al zou ik persoonlijk eerder voor zx12 gaan...is net een tikkie wendbaarder...sportiever, en toch een gemakkelijkere zithouding...heb op beide fietse gereden, en dat is mijn ervaring ermee...
 
ik wil toch even reageren...

ALLEREERST wat een onzin over dat bochten gedoe...en gewicht...

de motor is niet de beperking...het is de rijder die erop zit...met een blackbird durf ik te verzekeren dat je elke racer op het circuit bijhoudt...

ik ben er mee eens dat de grondspeling niet is zoals een duc 996 of een suz gsxr1000 maar je kan me niet vertellen dat je gewoon net zo hard kan...

ik heb zaterdag op circuit lelystad gereden...reden er een paar stoere boys op een R1, nou ...ik kon ze allemaal bijhouden...met me 10 jaar oude cbr1000f die 230kg leeg weegt...

dus het zegt allemaal niks over wat voor motor je neemt om een bocht te nemen...

ik zal je sterker vertellen...me instructeur van lelystad zaterdag (gaf les aan klpd instructeuren) die reed op een VARADERO (off the road voor de niet kenners) ik heb nog nooit zo iemand ZO verschrikkelijk HARD door bochten heen zien gaan...daar moesten gewoon diverse sport motortjes op bochten werk afleggen....ze durfde gewoon niet...

ik kon m bijhouden...maar echt bruut voorbij ging alleen op uit accelereren op het rechte stuk....

het draait dus om AANSNIJDEN van de bochten...is je bochten lijn als een natte krant...en heb je een rsv mille of een duc 996...iemand op een fazer600 die ideale race lijnen rijd...rijdt je op bochtentechniek eruit...

*zo ik heb gesproken motor vrienden :) :) :) *
 
ik wil toch even reageren...

ALLEREERST wat een onzin over dat bochten gedoe...en gewicht...

de motor is niet de beperking...het is de rijder die erop zit...met een blackbird durf ik te verzekeren dat je elke racer op het circuit bijhoudt...

ik ben er mee eens dat de grondspeling niet is zoals een duc 996 of een suz gsxr1000 maar je kan me niet vertellen dat je gewoon net zo hard kan...

ik heb zaterdag op circuit lelystad gereden...reden er een paar stoere boys op een R1, nou ...ik kon ze allemaal bijhouden...met me 10 jaar oude cbr1000f die 230kg leeg weegt...

dus het zegt allemaal niks over wat voor motor je neemt om een bocht te nemen...

ik zal je sterker vertellen...me instructeur van lelystad zaterdag (gaf les aan klpd instructeuren) die reed op een VARADERO (off the road voor de niet kenners) ik heb nog nooit zo iemand ZO verschrikkelijk HARD door bochten heen zien gaan...daar moesten gewoon diverse sport motortjes op bochten werk afleggen....ze durfde gewoon niet...

ik kon m bijhouden...maar echt bruut voorbij ging alleen op uit accelereren op het rechte stuk....

het draait dus om AANSNIJDEN van de bochten...is je bochten lijn als een natte krant...en heb je een rsv mille of een duc 996...iemand op een fazer600 die ideale race lijnen rijd...rijdt je op bochtentechniek eruit...

*zo ik heb gesproken motor vrienden :) :) :) *

Vriend! :} :} :} :}
 
*zo ik heb gesproken motor vrienden :) :) :) *
Niet geheel mee eens... Natuurlijk, een betere rijder op een mindere fiets is in bochten vaak sneller, maar het gemakt waarmee je dat doet...

Iemand op een pan kan mij waarschijnlijk nog wel met gemak zoekrijden op een bochtig stukje, maar zet mij op de zelfe pan en m\'n bochten zijn waarschijnlijk toch niet zo \'goed\' als met m\'n ZX-6R. Natuurlijk, de bestuurder bepaalt hoe hard hij kan, maar de motor bepaalt de kennis / vertrouwen / ervaring die je nodig hebt om lekker bochtjes te draaien... Anders zou iedereen meteen het meest goedkope stuk bike wat er te vinden iskunnen nemen, want op een andere fiets zou dezelfde bestuurder toch niet sneller / beter de bocht aan kunnen snijden....

Jouw verhaal betekent dan dat een Goldwing even strak de hoek om kan als een R1, met dezelfde bestuurder... Zou op kunnen gaan als de rijder al veel ervaring op een goldwing heeft en geen ervaring op de R1, anders is de R1 toch stukken wendbaarder met dezelfde bestuurder...

En aangezien hier advies wordt gevraagd over een motor door iemand die nu een CBR 600 gewend is, is het geen slecht idee even te vertellen dat een Blackbird met een zelfde bestuurder minder hoekt dan een zeshonderdje... Wat niet zegt dat je een zeshonderdje met een mindere rijder niet voorbij kunt in bochten..... :)

Oja, net bij knpt. Ressen toevallig voorbijgeblazen door een Varadero (kwam buitenom voorbij)....
 
Zal ik het je nog sterker vertellen Muis? Wat jij zegt is ook niet helemaal waar...
Gebruiksgemak is minstens net zo belangrijk als de rest...
Ik durf te wedden, en weet uit ervaring(niet zelf, maar wel gezien) dat jij op het circuit op een ZZR600 of een CBR600 snellere tijden neerzet dan met een R1...

Vertel jij mij dan maar es wat een fiets goed maakt...het is een groot aantal factoren, waarbij de bestuurder een groot variabele speelt...
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk, de bestuurder bepaalt hoe hard hij kan, maar de motor bepaalt de kennis / vertrouwen / ervaring die je nodig hebt om lekker bochtjes te draaien... Anders zou iedereen meteen het meest goedkope stuk bike wat er te vinden iskunnen nemen, want op een andere fiets zou dezelfde bestuurder toch niet sneller / beter de bocht aan kunnen snijden....

Jouw verhaal betekent dan dat een Goldwing even strak de hoek om kan als een R1, met dezelfde bestuurder... Zou op kunnen gaan als de rijder al veel ervaring op een goldwing heeft en geen ervaring op de R1, anders is de R1 toch stukken wendbaarder met dezelfde bestuurder...

En aangezien hier advies wordt gevraagd over een motor door iemand die nu een CBR 600 gewend is, is het geen slecht idee even te vertellen dat een Blackbird met een zelfde bestuurder minder hoekt dan een zeshonderdje... Wat niet zegt dat je een zeshonderdje met een mindere rijder niet voorbij kunt in bochten..... :)

Volledig mee eens. Op mijn div600 reed ik er vaak -vooral op van die toerritten waar je veel mooiweerrijders op supersports ziet- supersports uit maar nu gebeurt dat nog veel makkelijker met mijn Thundercat. De bestuurder blijft dezelfde, maar de motor zwijmelt niet zo veel meer in de bochten. De T-Cat is er gewoon meer voor gemaakt, anders reed ik wel met een Enfield rond (wil ik ooit hebben trouwens :9 ).
 
Dit vind ik inderdaad een hele goede stelling.

Wat een fiets goed maakt is een groot aantal factoren, waarbij de bestuurder een groot variabele speelt...

Helemaal goed!!! :} :} :} :}
 
ik heb zaterdag op circuit lelystad gereden...reden er een paar stoere boys op een R1, nou ...ik kon ze allemaal bijhouden...met me 10 jaar oude cbr1000f die 230kg leeg weegt...

Hey Fastsnappie,

Gleed je voorband niet onder je weg zodat je met 2 voeten aan de grond het gras in reed |(

Kon je me bij houden of kon/mocht ik je niet inhalen :?

Volgende keer op het droge kijken of je het bij kan houden })

Vond het trouwens niks met Circuit rijden te maken hebben die dag, op welk circuit staat er nou in godsnaam een wip of moet je een 8-tje draaien :j :?
 
Laatst bewerkt:
Zal ik het je nog sterker vertellen Muis? Wat jij zegt is ook niet helemaal waar...
Gebruiksgemak is minstens net zo belangrijk als de rest...
Ik durf te wedden, en weet uit ervaring(niet zelf, maar wel gezien) dat jij op het circuit op een ZZR600 of een CBR600 snellere tijden neerzet dan met een R1...

Vertel jij mij dan maar es wat een fiets goed maakt...het is een groot aantal factoren, waarbij de bestuurder een groot variabele speelt...
First of all, ik zou roelen op een R1(voor mijn doen dan), want met een ZZR of CBR 600 kom ik ook al niet de bocht om, dus veel tijd zou ik in bochten niet verliezen... :+

Wat een motor fabeltastisch maakt:
- Een fijne zithouding.
- Een mooi uiterlijk.
- Een krachtig geluid.
- Een motorblok dat veel power levert, maar niet inlevert aan handelbaarheid in de stad.
- Een passend formaat (ZX-6R trekt net de draai van pad naar achtertuin, met 2-3 cm aan weerzijden langs de muurtjes en past ook net, met 1 spiegel ingeklapt door de deuropening v/d schuur)
- Goed licht op de fiets.
- Soepel & vlot de bocht doorkunnen, zonder dat dit gepaard gaat met trek -en duwwerk.
- Een snelle accelleratie ( :9~ )
- Een stabiel weggedrag, waar wat speelruimte in zit.

En zo kunnen we nog wel effe doorgaan...

Diverse factoren bepalen de ideale fiets en de meeste daarvan zijn subjectief. Daarnaast zijn er ook enkele objectieve factoren belangrijk bij de keuze... Ik vind handelbaarheid slechts deels subjectief, want hoe je het ook bekijkt, niemand zal bijvoorbeeld een Ural Dneppr beter vinden qua handelbaarheid dan een gemiddelde motor van deze tijd. Ook handelbaarheid kan je dus (zij het beperkt) objectief bekijken.... Maar de meeste factoren zijn inderdaad subjectief, dus rijdergebonden.... Dus de rijder blijft de grootste factor... Maar zeker niet de enige!

[quote-tekst-modus]
DeGroteMuis Schreef: Een lang verhaal, waarbij Max uiteindelijk gelijk kreeg :)
[/quote-tekst-modus]
 
nee, ik ben niet het gras in gereden....voor zover ik weet...ik wel een keer een in bocht (terwijl het dus rete nat was...) de grip op het voorwiel verloren...waardoor ik ff recht op moest...

ik ben het met je eens dat er niet veel circuit element in zat...maar evengoed vond ik het wel erg leuk...

wat voor pak had je aan op die dag? een zwart pak?

trouwens er reden 2 cbr1000\'s he...
en zwart roze/blauw...en een wit/rode/blauw...

of had jij een rood wit blauw pak aan?



Hey Fastsnappie,

Gleed je voorband niet onder je weg zodat je met 2 voeten aan de grond het gras in reed |(

Kon je me bij houden of kon/mocht ik je niet inhalen :?

Volgende keer op het droge kijken of je het bij kan houden })

Vond het trouwens niks met Circuit rijden te maken hebben die dag, op welk circuit staat er nou in godsnaam een wip of moet je een 8-tje draaien :j :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan