Honda bol d'or verbouwing

voor de carbs heb je de aansluitrubbers 1,1,4,4 nodig , als de spacing nog niet is aangepast
 
Klopt, had ik hem via pm ook al gemeld.
Weet ik trouwens niet uit ervaring, ik heb bij die van mij de spacing aangepast.
 
Hier zijn we weer met een nieuw onderdeel;
full

full


dit zouden de juiste Suzuki carbs moeten zijn *D
Gewoon op 2de hands gekeken en er was een verkoper met wel heel veel Suzuki onderdelen maar geen Carbs :?
Toch die man eens gemaild en No problemo ,Welk jaar wilde je weer hebben ......kom ik daar in de Suzuki grot van Alibaba ......onderdelen niet normaal,kerel had vroeger een motorzaak gehad.

Nu nog beetje poetsen en dan juiste sproeiers erin zeker??
lijkt er inderdaad op dat de carbs gaan passen met 2x rubber1 en 2x rubber4

Wat betreft het offset tandwiel kan ik nu nog geen echte uitspraken doen,als ik de ketting er nu opleg ligt hij kaarsrecht maar een band kan dat nog in de war gaan sturen.misschien toch al eens rubbers bestellen maar dat staat nu zo lekker stevig op de velg.
 
Wil iemand nog eens even melden met welke olie jullie rondrijden
SAE 10w40 of SAE 15w50 of nog wat anders.

Bedankt alvast
 
10w40 halfsyntheet

Zou er gewoon minerale olie 10w40 in doen , als dat er altijd in gezeten heeft moet je niet naar halfsyntheet gaan want dat heeft een reinigende werking en kunnen vuildeeltje's loskomen en voor verstopping in kleine kanaaltje's zorgen ook je gevoerde koppelingsplaten kunnen het niet fijn vinden en neiging tot slippen geven.
 
Zou er gewoon minerale olie 10w40 in doen , als dat er altijd in gezeten heeft moet je niet naar halfsyntheet gaan want dat heeft een reinigende werking en kunnen vuildeeltje's loskomen en voor verstopping in kleine kanaaltje's zorgen ook je gevoerde koppelingsplaten kunnen het niet fijn vinden en neiging tot slippen geven.

plus 1
 
Zou er gewoon minerale olie 10w40 in doen , als dat er altijd in gezeten heeft moet je niet naar halfsyntheet gaan want dat heeft een reinigende werking en kunnen vuildeeltje's loskomen en voor verstopping in kleine kanaaltje's zorgen ook je gevoerde koppelingsplaten kunnen het niet fijn vinden en neiging tot slippen geven.

Als je niets aan de constructie van het drijfwerk wijzigt en de motor gebruikt zoals die oorspronkelijk bedoeld is, neem dan van een A merk motorfiets olie voor 4-takten in 10W-40. Deze moet geschikt zijn voor gebruik met natte koppeling. De meeste marketeers noemen een 10W-40 semi-synthetisch. Sinds de laatste 50 jaar heeft nagenoeg iedere viertakt motorolie detergerende en dispergerende additieven. Belangrijk is om steeds het oliepeil te controleren en de voorgechreven (of kortere) verversingsintervallen aan te houden.

De eerder genoemde 15W-50 wijst in de richting van een motorolie voor personenauto's. Waarom werd dat aanbevolen? Is een absolute afrader.
 
ik heb bij mij geen andere sproeiers erin gezet , gewoon zo over gezet , starten en lopen
ik dacht dat mijn hoofdsproeier 155 was
 
Ziet er goed uit met die vorken! Ga je de spaghetti daar tussen ook nog wat verstevigen?

Anders is het wel een bijzonder combinatie van stijf en flex. Maar goed, mss is dat niet zo belangrijk als je zulke banden gebruikt......
 
Ga de goede raad hier wat opvolgen en voor minerale olie gaan?heb een neef die werknemer is in een auto-onderdelen zaak aan het werk gezet :Y

Wat bedoel je met spaghetti en wat vind je stijf en soepel?
Kan even niet volgen .....
Morgen komen nog wat foto's van de carbs..... ga ze eens opendoen *D
 
Zoals beloofd foto's van de carbs die er nog zeer goed uit zagen.Ik had ze mss zo kunnen gebruiken maar wilde dit per sé eens zelf opengooien en poetsen.
full

full

full

full

full

full
full

full


Ze staan nu een nachtje te trekken in dasty met wat heet water,Viel mij wel al op dat ik ze toch volledig ga moeten napoetsen want er blijft zo'n zwarte film hangen op de alu.

Heb alles eruit gehaald behalve dat kleine schroefje op de eerste foto vanonder(wilde dit niet ontregelen)
 
Hey chrisjemol bedankt voor de link!

had hier al eens een stuk van gelezen maar ga het eens helemaal doorlezen...... :Y
was nog aan dat van peet3kabo bezig *D

je kan helaas niet lezen,bouwen,stukken zoeken,vergelijken, en de kerk in het midden houden bij het vrouwtje :N
 
inderdaad pieterklaas maar dik gezaaid zijn die adresjes niet in mijn omgeving.Omgeving Maastricht maar dan aan de Belgische zijde.
Iemand een adres?
 
Damn,
denk dat mijn sopje wat te sterk was |(
Zuiver is het wel maar er is een zwarte film blijven hangen op de aluminium......
ziet er dof en zwart uit
schijnt gaat dat af met salpeterzuur maar daar ga ik toch effe over slapen :( :( :(
 
Hallo

Vandaag de inlaatrubbers voor de carbs ontvangen en ook de nieuwe lampen.
Nu wilde ik snel even de lampen proberen......probleem
Vanaf het moment dat ik de accu aansluit vliegt mijn hoofdzekering erdoor.
Ik had dit probleem een tijd geleden nog eens,alles stekkers uitgetrokken,alles terug ingestoken en plots draaide de motor en vonkende ngk's.

Vandaag knalt die dus terug mijn zekering erdoor
alles uitgetrokken en van het moment dat ik de spanningsregelaar insteek knalt hij.

wat gaat hier nu kapot zijn? spanningsregelaar,kortsluiting in de kabelboom,.....
hoe meet ik de regelaar door?

tips,tricks,kennis.....alles is welkom
 
Dat schroefje wat je hebt laten zitten is nu net het circuit wat het makkelijkste vervuilt...

Schroef ze voorzichtig in tot tegen de aanslag en noteer het aantal slagen dan kun je ze verwijderen, er zit een veertje, een metalen ringetje en een rubber ringetje onder, vergeet het niet te verwijderen en raak het niet kwijt ;)

Maar inderdaad er gaat niks boven ultrasonen, kan ik eventueel voor je doen als je ze op wilt sturen, zou niet het eerste set 38 mm Gixxer carbs zijn ;)
 
Iemand wat advies voor de spanningsregelaar ? '(
of een link waarin zulke problemen besproken worden,heb er een paar gelezen maar dat begint vaak met draaiende motor en dat doet nu effe niet :/
 
www.cb1100f.net

Is engels maar wel met een boel info, staat bij tech documents geloof ik ook wel een uitleg omtrent dit probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan