Honda CB-1 (400F)

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Aangezien de zoekfunctie niet meer werkt, kan ik er helaas niets over terugvinden.

Ik zit de laatste tijd een beetje naar een CB1 te kijken, leuke motor... en ja, ik zit natuurlijk ook nog te kijken naar een CBR600 of een FZR600, maar een naked bike heeft ook zeker wat. Geen kuip=minder schade (vaak)

Heeft iemand hier een CB-1, of ooit op een gereden/een in zijn/haar bezit gehad ?
Hoe rijd het beestje? Ik weet dat het een 4 cilinder 4 takt is, en heb ergens gelezen dat er een CBR400RR blok onder zat en de rode grens pas bij 13.000 ofzo begon. Topsnelheid zit rond de 180 ofzo. Snel zat dus.

Europese modellen zijn er volgens mij niet (aangezien de aangeboden CB1\'s altijd miles-tellers hebben). Hoe zit het met de onderdelen ? Vrij duur of wel goed aan te komen ?

Even wat plaatjes voor pooh ;)

gbjune97pic1.jpg

bikejan94pic2small.jpg

pbjan94pic4small.jpg

pbjune99pic3small.jpg
 
Mijn zwager heeft er één gehad. Kan idd veel toeren draaien, erg wendbaar en altijd uit Amerika, alleen in blauw. Meer weet ik er ook niet van... ;)
 
heb er op gelest, leuk ding erg hoog toerig
edit: je moet er niet te groot voor zijn, kan ie vermoeiend worden
 
Laatst bewerkt:
Mijn zwager heeft er één gehad. Kan idd veel toeren draaien, erg wendbaar en altijd uit Amerika, alleen in blauw. Meer weet ik er ook niet van... ;)

Ik heb ook nog oranje en zwart en zelfs geel gezien ;) Is er een beetje mee op de snelweg te rijden? dus van 120 snel naar 140 a 150 ? Anders wordt het toch een 600cc.
 
dus van 120 snel naar 140 a 150 ?

Dat kan zeker, maar houd er rekening mee dat ie bij 120 km/u al veel toeren draait.

Dus voor lange stukken op de snelweg, niet geschikt, zeker niet in combi met het ontbreken van een windscherm.

Voor de rest een aanrader... maar dat had ik je al ge-ICQ-ed... :)
 
Het enige wat mij echt opviel aan een CB-1 toen ik erop wilde gaan zitten is hoe klein de motor is.
Ben je boven de 1,80m (ikzelf 1,84m met lange benen) dan kun je er eigenlijk niet fatsoenlijk op zitten. Maar ja, maar ik kan op bijna geen enkele motor fatsoenlijk zitten met die stelten van mij, kleine k*t jappanertjes |( .
Maar is dat geen bezwaar heb je qua prijs kwaliteit verhouding een leuke fiets.
Maar JK, je komt van een GS500, dus wat moet je nou met een CB-1 ??? Omhoog blijven kijken he!
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat mij echt opviel aan een CB-1 toen ik erop wilde gaan zitten is hoe klein de motor is.
Ben je boven de 1,80m (ikzelf 1,84m met lange benen) dan kun je er eigenlijk niet fatsoenlijk op zitten. Maar ja, maar ik kan op bijna geen enkele motor fatsoenlijk zitten met die stelten van mij, kleine k*t jappanertjes |( .
Maar is dat geen bezwaar heb je qua prijs kwaliteit verhouding een leuke fiets.
Maar JK, je komt van een GS500, dus wat moet je nou met een CB-1 ??? Omhoog blijven kijken he!

Van een GS500e naar een 250cc ;) Ik kijk omlaag!
Wil gewoon een beetje kijken hoe die motor is, maar als BertV zegt dat je niet hele lange stukken kunt rijden.. tja dan schiet het niet echt op. En 120 al met hoge toeren... dan is een 600cc toch nog een stukkie aantrekkelijker..
 
Ik heb nog rijles gehad op een GS 500 E Slingshot om precies te zijn. Reed wel beter dan een 250 Nighthawk (wat een verschrikking, net een brommer maar dan net iets sneller aan de 80 km/u). Maar een CB 500 rijdt toch beter. Kweet niet in hoeverre je deze mag vergelijken met een CB1 qua zitpositie, maar met m\'n 1.86m zat ik er toch vrij comfortabel op.
 
Op donderdag 17 januari 2002 16:13 schreef smetman het volgende:
...Kweet niet in hoeverre je deze mag vergelijken met een CB1 qua zitpositie, maar met m\'n 1.86m zat ik er toch vrij comfortabel op.

niet.

cb1 veel kleiner
 
Aangezien de zoekfunctie niet meer werkt, kan ik er helaas niets over terugvinden.

Ik zit de laatste tijd een beetje naar een CB1 te kijken, leuke motor... en ja, ik zit natuurlijk ook nog te kijken naar een CBR600 of een FZR600, maar een naked bike heeft ook zeker wat. Geen kuip=minder schade (vaak)

Heeft iemand hier een CB-1, of ooit op een gereden/een in zijn/haar bezit gehad ?
Hoe rijd het beestje? Ik weet dat het een 4 cilinder 4 takt is, en heb ergens gelezen dat er een CBR400RR blok onder zat en de rode grens pas bij 13.000 ofzo begon. Topsnelheid zit rond de 180 ofzo. Snel zat dus.

[


Niks daarvan, heb geen zin om van de zomer weer om de 2 km te stoppen en te wachten tot JK weer eens in zicht komt })

Gewoon een 600 supersport ;)
 
Niks daarvan, heb geen zin om van de zomer weer om de 2 km te stoppen en te wachten tot JK weer eens in zicht komt })

Gewoon een 600 supersport ;)

He dat was een 25kw GS500e !!! Onder die CB1 zit als het goed is een CBR400RR blokje, dat is dus ook pittig. Alhoewel ik me dat afvraag, want een CBR400RR gaat volgens mij nog wel even heel wat harder dan een CB1.

Maargoed, anders wel een FZR600 GertJan ;) Wanneer ga je trouwens weer rijden? Als het goed is, heb je me al een aantal keren langs je huis horen lawaaimaken.
 
Van een GS500e naar een 250cc ;) Ik kijk omlaag!
Wil gewoon een beetje kijken hoe die motor is, maar als BertV zegt dat je niet hele lange stukken kunt rijden.. tja dan schiet het niet echt op. En 120 al met hoge toeren... dan is een 600cc toch nog een stukkie aantrekkelijker..

No offense, maar om eerlijk te zijn sloeg ik die crossmotor voor het gemak even over. Dat kun je nauwelijks motor noemen. Voordat ik hiermee een snoeiharde flame uitlok, ik bedoel het is nauwelijks te vergelijken met een wegmotor, leuk voor tijdelijk. Er komt toch wel weer een \"echte\" motor ?
 
No offense, maar om eerlijk te zijn sloeg ik die crossmotor voor het gemak even over. Dat kun je nauwelijks motor noemen. Voordat ik hiermee een snoeiharde flame uitlok, ik bedoel het is nauwelijks te vergelijken met een wegmotor, leuk voor tijdelijk. Er komt toch wel weer een \"echte\" motor ?

XR is ook tijdelijk ja ;) En de echte motor komt ook wel weer, maar ben dus wat aan het zoeken.. CB1, FZR600, CBR600,SV650?, Bandit600 ?
 
een vriendin van me had een cb1. is echt een leuk dingetje, lekker fel. gooi er wel een luide pijp onder, want er zit geen geluid in. je ziet alleen aan de toerenteller dat ie aan staat (stationair). maarre, volgens mij was het een europese versie, met km teller. zijn regelmatig te vinden hier en daar, natuurlijk niet zoveel als een cbr600, maar die zit wel weer wat beter als je boven de 1.70m bent.

dus...
 

Liefst iets zonder kuip ;) Allrisk verzekering is tot m\'n 24e een beetje erg duur, dus een R6 wordt het pas later, als een allrisk verzekering een beetje te betalen is (3000 piek vind ik ECHT te veel per jaar, en ik ben nu 20, bijna 21, dus nog ruim 3 jaar te gaan)
 
Ben zelf in het bezit van n CB-1 (geel)

1 woord : verslavend.....

Fel, wendbaar, heerlijk, heb net een nieuwe demper
(open herrie pijp) geeft geweldig geluid bij 12-13000 toeren.......

K blijf deze ca 2-3 jaar rijden en dan door voor wat zwaarder, mij bevalt t zeer goed de CB-1 :9
 
Ik kwam zaterdag nog een CB1 tegen. Staat hier in de buurt bij een dealer. Motoport in Stadskanaal, dus sla je slag zou ik zeggen. Hij was lichtblauw, net als op 1 van die pics van je.
 
Nou ik heb het voor elkaar hoor :) Binnenkort ff paar uurtjes scheuren op een CB1 :P Ben benieuwd hoe dat rijd... dan heb ik een idee van hoe een 400cc'er nou rijd.. als vergelijkings materiaal natuurlijk mijn GS500e, XR250 en de 100pk fietsen waar ik op heb gereden... dus dan weet ik of het 400cc of 600cc wordt..
 
lache ff n testrit maken.. weet je n CB-1 is lache, maar als k t geld ervoor had had k toch geinvesteerd in een 600..

(kan t toch niet laten om ff wat pics neer te zetten) *D

misc.php


misc.php


Nieuwe aanwinst (= redelijk open pijp)
misc.php
 
Terug
Bovenaan Onderaan