Honda CB-1 vs. Suzuki GS500

Trouwens, toch zou ik verwachten dat als je van die ringetjes voor je inlaat krijgt, dat je motor wel het gehele toerengebied wordt "gegund"...zij het dan met minder vermogen over dit gehele toerengebied...
Nee, de luchtsnelheid door een gaatje heeft een maximale snelheid. Dit heeft dacht ik te maken met het Mach getal. Door die maximale snelheid is dus ook het volume dat per seconde door het gat stroomt beperkt. De motor vraagt bij hoge toerentallen dan meer als dat er door het gaatje kan. En dat is dus niet mogelijk.
 
Hi mensen

Wil even melden dat ik mijn CB-1 waarschijnlijk ga verkopen!
Dus als iemand een leuk bod doet...

Ik ga het ook even in gezocht en gevonde zetten...
Alvast een fotoootje:

full
 
is wel al wat meer mee gedaan wat juist zo leuk is om zelf te doen... Maar je wilt er vast meer voor hebben dan 1350,- ?
(tot nu toe de cheapste die ik te koop heb gezien)
 
schop!

jammer dat je 'm weg doet C-Bleu 1!!!


succes met de verkoop en 1350 euri is natuurlijk veel te weinig he, shift00!!!!
 
was ook geen bod ofzo. Meer om aan te geven dat ik liever een goedkoop hok koop, om hem daarna te strippen en wat te personalizen. Die CB van de musketier is een van de mooiere die er rondrijden in NL denk ik!
 
Als topic starter was ik van plan een CB-1 of een GS500 erbij te kopen, uiteindelijk ben ik gisteren bezweken voor een gsxr 1100 ala streetfighter... Ik denk toch dat ik meer rijplezier zal beleven op iets met veel vermogen. En voor naast de gsxr 750 van bijna hetzelfde jaar is het ook handig dat veel hetzelfde is.

nu op zoek naar een kroonplaat met stuurpootjes en een knap zwart stuur...

Bijlage: 1100.jpg
 
een voordeel wat honda nooit zal evenaren, gs500 is gewoon veel motor voor heel weinig geld, heel simpel (zelf slutelen ..dus nog goedkoper) en beetje crashproof (zolang je de frame niet in de poeier rijdt zijn er altijd goedkoop onderdelen te vinden ), wat betreft andere dingen zoald vermogen/stuurgedrag zal de cb wel winnen, maar dan zul je heel wat meer geld voor over moeten hebben, om te kopen en om te gebruiken

er zijn gsjes te vinden voor 500 euro, paar modificaties zoals andere voorvork olie en kleiner tandwieltje voor en je hebt een motor waar je toch net zoveel lol mee kunt hebben als met de cb

ik begin bijna te denken dat die 2 ook niet echt te vergelijken zijn...de cb500 mischien wel eerder omdat ie kwa prijs meer in de buurt ligt en ook iets meer vermogen heeft als de gs
 
Nah, het zijn allemaal budget-bikes. CB-1 is meer een kruising tussen een NTV en een CBR400 :) Maar ligt qua prijs idd wat hoger. Vandaar dat m'n keuze op de CB-1 is gevallen, verwacht dat het 'klassieker-aspect' hiervan iets hoger ligt of komt te liggen. Naar mijn mening is de CB-1 nu al legendarisch, hij was z'n tijd ver vooruit.

Honda maakt goede shit, maar ALS je problemen krijgt, mag je je spreekwoordelijke borst inderdaad spreekwoordelijk nat maken..
 
wat betreft de ' geestelijke waarde' van de cb ben ik met je eens, tis een motor die je niet vaak ziet, ik kan je ook zeggen dat de gs500 zijn tijd vooruit was ook al had ie een blok die al jaaaaren gebruikt werd en het is de enige overblijfsel van de originele gs blok, (ja gsx is ook afstammeling van de gs, maar die hebben ze getuned om in de markt bij te blijven) alleen hebben ze 2 cilinders vanaf gehaald, ik vind het erg jammer dat suzuki er geen fuck mee doet, blok is sinds 89 gewoon zelfde, in 2004 hebben ze een oliekoeler erop gezet op de F versie met kuip, nou nou flinke vooruitgang, frame is wel mooi en was zijn tijd weer flink vooruit toen de motor uitkwam, maar tis staal en geen alu en heleboel kilo's erbij

maar ben nog steeds eens met iemand die in het begin zei De GS is een toer/woon werk motor met een sportief karakter. Een CB1 is een sportieve motor waarbij toer/woon werkverkeer ook mogelijk is.
vandaar dat ze niet zo goed te vergelijken zijn
 
Zeker nooit op een CB-1 gereden?

Ik er niet graag van afhankelijk zijn voor woon/werk, dan zou ik ff een ander tandwiel erop gooien..

Volgens het boekje:

0-15km/h 1st gear
15-25km/h 2nd gear
25-35km/h 3th gear
35-45km/h 4th gear
45-55km/h 5th gear
+55km/h 6th gear

Er zit dus een korte bak op, met korte verhoudingen. Ik meen dat ik 8000rpm draai bij 120km/h in VI.


/edit: 120km/h ipv 100km/h
 
Laatst bewerkt:
nee idd nooit op gereden, maar gs heeft dus het probleem dat ie te zwaar vertand is, is wel lekker als je laag in de toeren gaat tuffen, maar wat betreft de presaties ben je echt ;( ;( ;(
 
Wat is de max van een GS? Met m'n origineel vertandde CB-1 haal ik op m'n door TNO geijkte Sigma BC800 190.5km/h, dan raak ik de toerenbegrenzer.
 
ik rij al hele tijd niet meer met fietsteller rond, weet nog wel wat data maar dat was met 25kw

op de teller heb ik al paar keer 200 aangetikt met de gs, dit is met een tandje kleiner voor, ik denk dat het ergens op 185-190 neerkomt in het echt, maar das dus niet gek, ik heb op me gs stukken minder vermogen als een cb-1 op het achterwiel (geen enkel idee wat er nu op het achterwiel uitkomt (blok is uit 89 met meer als 50000 km erop zal dus niet meer fabrieksopgave halen)
 
Even weer een kick, had namelijk een vraag wat betreft het 25kw gebeuren. De 25kw kit die Sparxx liet zien, is dat een officeel kitje of bestaan die helemaal niet ? Aangezien ze er wel zijn voor een vfr400. Ik rij namelijk een nc29 en die moet ook op 25kw ( rij er dus nog niet op B| ). En heeft iemand een idee waar je eventueel zo'n setje kan halen, of bij welke dealer ik daarvoor terecht kan. Dus Sparxx kan jij je nog herinneren bij welke dealer je bent geweest ? Alvast bedankt mensen stuur ze :]
 
Een GS is een Twin en een CB1 niet.

Daarmee heeft de CB1 per definitie verloren, omdat de motor geen karakter heeft.

Twins roeleren!!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan