Honda CB-1 vs. Suzuki GS500

parallel-twins zuigen!!
Niet per defenitie.
Neem bijvoorbeeld de Yamaha TRX. Ik geef toe, een motor in onbalans brengen enkel om een mooier motorgeluid te creëren is niet geweldig slim, maar het klinkt en rijdt fantastisch!

Zelf rij ik overigens V-twin. :]
 
misschien en beetje raar nu!maar mijn gsje is (niet veel)maar sneller als mijn vriend z'n cb1!ze zijn allebei in prima staat,alleen mijn gs is 3 jaar jonger!moet volgens mij niet veel uitmaken!allebei vol vermogen!en ps,ik vind mijn gs toch mooier!(moet er bij zeggen,standaard is de cb1 mooier,alleen dat smurfenblauw is een beetje.....)

gegroet een gs liefhebber
 
r ug interresant dit,,, zit zelf ook te twijfelen tuzzuh cb1 of gs 500
ik ben nog helemaal groen wat motorrijden betreft, maar wat is nou het grote verschil tussen een 2 of 4 cillinder? als leek zeg ik hoe meer cillinders hoe soepeler de motor... niet waar???

:?
 
Niet helemaal..

Een watergekoelde 4-cylinder 100cc per cylinder levert pas bij hoge toeren z'n topvermogen af, en vrij 'explosief'. In de praktijk betekend dit dat je een CB-1 boven de 10.000rpm wilt houden wil het hard gaan, maar dat doet het dan ook echt. })

Een GS is een luchtgekoelde 2-cylinder, 250cc per cylinder. Het is geen V-twin, maar een parallel-twin. Moet de voordelen van V-twins en 4-cylinders combineren. Heb er zelf nooit een gereden, maar zie ze regelmatig verdwijnen in m'n spiegels :+

Schijnt dat een GS wat sterker is in het middengebied, en ook wat goedkoper in aanschaf van onderdelen.
 
nee,mijn vriend en ik wegen allebei even zwaar,maar ik heb er ook een bsm uitlaat onder zitten,misschien dat t daarmee te maken heeft!ik ben ook geen techneut,maar de mijne blijft iets sneller!!!gelukkig!!! :]
 
Ondertussen is het weer kouder aan het worden en ga ik dan toch eens kijken bij wat cb1's... Woonwerk op de oude gixxer is ook niet alles. even wat aankooptips checken nog...
 
En nu is het toch zover... Ik heb een CB1 gekocht! :) 1ste rijindruk was wel ok. Geinige fiets. "iedereen kan sturen" van ravensburger! En dat teller plat rijden is ook wel geinig. Mijn vorige motoren hadden daar toch meer moeite mee. Alleen lastig dat ze alleen in mijlen zijn. Fietstellertje erop klussen dan maar. :)

:]
 
Vind de km teller in miles only nu al vervelend! Verder is hij toch wel geinig om op te rijden! Zelfs met kappotte schokbreker! Nu al leuker dan een gs500... hoewel de licht opgevoerde gs500 van mn zwager ook wel leuk is... ;)

...het eerste ritje alleen wel al een stuurgewichtje kwijt geraakt... :( Dat kwaaltje had mn vriendin met de gs500 ook best vaak. rotdingen... maarja, is geen ramp ofzo.

Meteen maar een sigma bc800 tellertje erop gedaan dus. :) Die heeft ook een cb1 blauw accentje erop. Vet oog voor detail dus!

:Y ;)

Morgen ben ik vrij, dan kan ik er kleine knippers en andere spiegels voor kopen en de achterkant (plastic nummerbordhouder) wat aanpassen zodat hij wat hoger oogt.

Dan alleen nog de verweerde delen schuren en spuiten en de uitlaat spuiten en klaar is kees.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan