Honda CB 125 K

gliderpilot

Rookie
25 apr 2006
3
0
Lelystad
wie kan mij helpen?!?!?!?!?

ik ben bezig met een Honda CB 125 K uit 1978. hij start en loopt goed boven de 3000 toeren. alleen als ik er onder kom valt de rechter cilinder weg. ik heb de carburateurs al schoon gemaakt en de ontsteking afgesteld maar dat mocht niet helpen. nu denk ik dat het komt door een lage compressie. door een verbrande klep of lekende koppakking. ik denk zelf de koppakking wat hij lekt daar iets olie. mij plan is nu om hem open te schroeven en te kijken of ik iets kan vinden. alleen dan is het natuurlijk altijd makkelijk een werkplaats handboek bij de hand te hebben. ik heb al verschillende motorzaken gebeld maar die zeggen allemaal dat ze niet meer leverbaar zijn :?
nu is mijn vraag wie heeft er nog een werkplaats handboek over, ik ben best bereid er voor te betalen. PDF is ook goe natuurlijk. ik ben ook al blij als iemand me kan vertellen wat de klepspeling moet zijn en wat de compressie hoort te zijn en met welke momenten ik alles weer moet aandraaien.

heb je een ander eidee wat het probleem kan zijn hoor ik het natuurlijk ook graag.

alvast bedankt enzo
 
Ik zal thuis kijken of ik iets heb voor de CB125K, maar voor je iets open begint te schroeven met vermoedens van lage compressie zou ik eerst dan toch eens de compressie meten. Ook al weet je de juiste waarden niet, grote verschillen tussen de cilinders onderling vallen dan toch wel op.
 
jah dat moet ik idd nog ff doen. ik heb wel een compressiemeter alleen nie het goeden verloopstukje :S
ik kan wel met de kickstarter voelen dat de compressieslag van de rechter cilinder veel lichter gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan