Honda cb 125k5 start moeilijk na lang stil staan

31 aug 2018
8
0
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje ivm mijn Honda cb 125k5 uit 73. Ik kocht hem toen hij niet draaide, en nadat een kennis de carburateur had gereviseerd (nieuwe dichtingen, ultrasoon reinigen, nieuwe vlotters) startte hij. Nu heb ik het probleem dat hoe langer hij stilstaat, hoe moeilijker hij start. Na 1 dag start hij perfect bij de eerste kick, maar na 2 a 3 dagen lukt dit al niet meer. Na een weekje mag ik hem in gang lopen. Nu heb ik reeds mijn gaskabel helemaal losgezet om te testen of het door een lekkende naald kwam. Dit hielp niet. Iemand een idee wat het wel kan zijn? Als ik na een week probeer te kicken heb ik heel weinig weerstand, en als hij na het lopen start prutteld hij lichtjes in de uitlaat. Bedankt
 
Heeft de accuspanning iets te maken met ontsteking? Aangezien ik start met kickstarter en niet met de startmoto, en de generator toch direct spanning genereert bij het
kicken?rAccuspanning is inderdaad wel laag
 
Had de accu reeds vervangen maar na korte tijd was er een groene aanslag op de polen (zuur veronderstel ik). Heb toen een massaschakelaar tussengestoken om te voorkomen dat er een lekstroom liep. Maar is deze nieuwe batterij dus kapot?
 
Terug
Bovenaan Onderaan