Honda Cb 250 T project

enige zwakke punt is dat er geen oliefilter op zit maar alleen centrifugaal filter, bij voorkeur elke 5000km schoon maken, dus veel olie verversen. Als je dit met regelmaat doet zijn ze zeer betrouwbaar. Misschien ook wel zwak punt is de vacuumcarburateur, bedoel het membraam boven onder dat hoedje.
 
enige zwakke punt is dat er geen oliefilter op zit maar alleen centrifugaal filter, bij voorkeur elke 5000km schoon maken, dus veel olie verversen. Als je dit met regelmaat doet zijn ze zeer betrouwbaar. Misschien ook wel zwak punt is de vacuumcarburateur, bedoel het membraam boven onder dat hoedje.

Waarom zijn vacuumcarbu's minder goed ??
Door het sneller breken van het membraampje ofzo ?
 
niet minder goed Sorage, zijn perfecte carbs, maar membraam kan inderdaad opdrogen. Maat van me heeft pas een twinneke gehaald en sufferds hadden goede membramem los in een doosje liggen, daarbovenop de carbs gekwakt. Niet slim, want probeer er nog maar aan te komen.
 
Geinige motorfiets. :)

Die 17pk zag ik hier ook al terug. http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_250_t_1978.php


Een motorfiets 'opvoeren' is heel andere koek dan een bromfiets. ;)
Voordat je deze motor met dit blokje boven de 150kmu kunt laten gaan ben je heel wat bloed,zweet,tranen en euroos verder volgens mij. :P

Persoonlijk zou ik 't bij optisch verbouwen houden & er alleen een (semi) open uitlaatje onder hangen. Dan klinkt het alvast best snel. ;) En zolang je van de snelweg af blijft ben je tov. het normale verkeer trouwens ook nog snel genoeg. O-)
 
Ik hoorde iemand zeggen dat er een 400 blok onder past (of enkel de cilinders). Misschien is dat wel een optie om hem meer vermogen te geven! Ik denk dat ik hem volgende week ga strippen en dan kan het frame en klein grut naar de poedercoater.

Het is mogelijk zo het hele blok van een 400 N/T over te lepelen. Dit is veel goedkoper, veiliger en makkelijker dan het bestaande blokje op te leuken. Zo'n 400 blok heb je op de tweedehandsmarkt voor weinig. Ik heb wel eens een complete sloop-400T gekocht voor 50 euri. Vergeet niet dat de cb400t meer dan 25kW heeft.

Zelf zou ik niet te veel moeite en tijd/geld besteden aan zo'n fiets. Ik zou dit beschouwen als beginnersmotor om na een jaartje ofzo zwaarder te gaan rijden. Dit is puur mijn mening hoor, dus stoor je er niet aan als je andere plannen hebt!

Zwakke punten zijn eigenlijk al genoemd: nokkenasketting(spanner) en de carbs zijn *&%%$!! vooral slecht af te stellen.

Ik heb mijn 2 cb400t's verkocht en rijd nu cb550f. Toevallig heb ik nog wel de manual liggen. Het is een manual voor de cb250n en cb400n, maar de techniek is precies hetzelfde als die van de cb400/250T's. Ik heb het er zelf ook altijd mee gedaan. Mail (zie profiel) even in geval van interesse.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan