Beste Allemaal,
Ik ben net nieuw op het Motor-Forum. Recentelijk overgegaan, na zeer lang beraad (met mezelf), tot de aanschaf van een Honda CB 350 Twin uit 1972. Ik wil deze motor in kleine (overzichtelijke) stappen ombouwen tot klassieke Cafe Racer. Met de nadruk op klassieker. Maar eerst wil ik zorgen dat ie motorisch goed gaat lopen. Zoals gezegd in stappen, en tussendoor blijven rijden. Want in 1 keer alles aanpakken resulteert mogelijk in dozen onderdelen op marktplaats. Iets wat ik niet wil. Jullie hulp kan ik goed gebruiken om te leren sleutelen en zelfvertrouwen te krijgen om dus zaken zelfstandig op te pakken.
Eerste verbeterpunten:
- Nieuwe koppelingsplaten (schakelt slecht, en krijg 'm moeilijk in z'n ' vrij' )
- Accu loopt snel leeg (waar je bij staat )
- Sputtert bij 'n zeker toerental (Ik denk carbs schoonmaken, kelken of korte luchtfilters monteren) Moet ik deze ultrasoon laten reinigen ?
Volgende stap:
- Verwijderen voorspatbord
- Verwijderen achterspatbord en vervangen door een kort sportief exemplaar met retro achterlicht
- Monteren van een klassiek M - racestuurtje
Ik heb totaal geen sleutelervaring (vroeger wel gerommeld met de nadruk gerommeld, aan een Yamaha FS1 bromfiets).
Heeft iemand een filmpje of beschrijving met foto hoe ik het beste Koppelingsplaten kan vervangen.
Zie Youtube:
Ik probeer nog foto's te uploaden. (Maar ik had gisteren al ' ruzie' met m'n PC en weet niet goed hoe ik moet resizen).
Groet/Benno
Ik ben net nieuw op het Motor-Forum. Recentelijk overgegaan, na zeer lang beraad (met mezelf), tot de aanschaf van een Honda CB 350 Twin uit 1972. Ik wil deze motor in kleine (overzichtelijke) stappen ombouwen tot klassieke Cafe Racer. Met de nadruk op klassieker. Maar eerst wil ik zorgen dat ie motorisch goed gaat lopen. Zoals gezegd in stappen, en tussendoor blijven rijden. Want in 1 keer alles aanpakken resulteert mogelijk in dozen onderdelen op marktplaats. Iets wat ik niet wil. Jullie hulp kan ik goed gebruiken om te leren sleutelen en zelfvertrouwen te krijgen om dus zaken zelfstandig op te pakken.
Eerste verbeterpunten:
- Nieuwe koppelingsplaten (schakelt slecht, en krijg 'm moeilijk in z'n ' vrij' )
- Accu loopt snel leeg (waar je bij staat )
- Sputtert bij 'n zeker toerental (Ik denk carbs schoonmaken, kelken of korte luchtfilters monteren) Moet ik deze ultrasoon laten reinigen ?
Volgende stap:
- Verwijderen voorspatbord
- Verwijderen achterspatbord en vervangen door een kort sportief exemplaar met retro achterlicht
- Monteren van een klassiek M - racestuurtje
Ik heb totaal geen sleutelervaring (vroeger wel gerommeld met de nadruk gerommeld, aan een Yamaha FS1 bromfiets).
Heeft iemand een filmpje of beschrijving met foto hoe ik het beste Koppelingsplaten kan vervangen.
Zie Youtube:
Ik probeer nog foto's te uploaden. (Maar ik had gisteren al ' ruzie' met m'n PC en weet niet goed hoe ik moet resizen).
Groet/Benno