Ed HondaCB50J
MF veteraan
Mooi man, vergeet ook niet om de ingewanden van de cilinderkop te checken, berucht model daarvan.
En als ik me ook niet vergis zit er in het koppelings deksel ook een olie kanaaltje, welke cruciaal is dat deze niet verstopt zit.
Op hondatwins.net heb ik daar wel eens iets over gelezen, weet even het fijne er niet van, maar iemand had dat kanaaltje ook minimaal vergroot, wat resulteerde in een veel betere smering van de kop, maar het was ook wel weer heel belangrijk dat het niet te groot was, omdat anders de druk of smering juist weer weg valt.
Misschien de moeite om dat artikel/topic terug te zoeken.
Zoiezo ook die oliepomp controleren op de werking, Honda is naar mijn weten nooit echt royaal geweest met de smeer voorziening, het was allemaal voldoende, maar erg zuinig... En met de jaren wordt het natuurlijk nooit beter.... Gewoon wat extra aandacht aan geven, zeker met dit model
En als ik me ook niet vergis zit er in het koppelings deksel ook een olie kanaaltje, welke cruciaal is dat deze niet verstopt zit.
Op hondatwins.net heb ik daar wel eens iets over gelezen, weet even het fijne er niet van, maar iemand had dat kanaaltje ook minimaal vergroot, wat resulteerde in een veel betere smering van de kop, maar het was ook wel weer heel belangrijk dat het niet te groot was, omdat anders de druk of smering juist weer weg valt.
Misschien de moeite om dat artikel/topic terug te zoeken.
Zoiezo ook die oliepomp controleren op de werking, Honda is naar mijn weten nooit echt royaal geweest met de smeer voorziening, het was allemaal voldoende, maar erg zuinig... En met de jaren wordt het natuurlijk nooit beter.... Gewoon wat extra aandacht aan geven, zeker met dit model