Honda CB 350 Twin van toermotor naar KLASSIEKE Cafe Racer

Mooi man, vergeet ook niet om de ingewanden van de cilinderkop te checken, berucht model daarvan.

En als ik me ook niet vergis zit er in het koppelings deksel ook een olie kanaaltje, welke cruciaal is dat deze niet verstopt zit.

Op hondatwins.net heb ik daar wel eens iets over gelezen, weet even het fijne er niet van, maar iemand had dat kanaaltje ook minimaal vergroot, wat resulteerde in een veel betere smering van de kop, maar het was ook wel weer heel belangrijk dat het niet te groot was, omdat anders de druk of smering juist weer weg valt.

Misschien de moeite om dat artikel/topic terug te zoeken.

Zoiezo ook die oliepomp controleren op de werking, Honda is naar mijn weten nooit echt royaal geweest met de smeer voorziening, het was allemaal voldoende, maar erg zuinig... En met de jaren wordt het natuurlijk nooit beter.... Gewoon wat extra aandacht aan geven, zeker met dit model :)
 
Bedankt voor jullie input.

Ik heb vandaag (in lijn met jullie berichten), geprobeerd om het olie filter los te halen. Maar zonder succes. Ik heb de veerring losgehaald zie foto. (In Clymer boek staat verder niets) Maar ik krijg 'm er vervolgens niet uit. Vergeet ik iets ? De filter zit muurvast. Ik zag ook de link over oliefilter/pomp CB360. En na doorklikken zag ik ook een foto van een oliefilter vol met troep. Hier word ik niet vrolijk van (als dit ook bij mij zo is).

Iemand 'n suggestie ?
full
 
Bedankt voor jullie input.

Ik heb vandaag (in lijn met jullie berichten), geprobeerd om het olie filter los te halen. Maar zonder succes. Ik heb de veerring losgehaald zie foto. (In Clymer boek staat verder niets) Maar ik krijg 'm er vervolgens niet uit. Vergeet ik iets ? De filter zit muurvast. Ik zag ook de link over oliefilter/pomp CB360. En na doorklikken zag ik ook een foto van een oliefilter vol met troep. Hier word ik niet vrolijk van (als dit ook bij mij zo is).

Iemand 'n suggestie ?
full
 
Ik heb tevens de koppelingsplaten losgehaald. De veren zijn alle vier 35,6 mm. Nu staat er in het Clymer boek dat voor een CB 250 de veren 35,5 mm zijn en voor 'n CB 350 moeten de veren 31,9 mm zijn !!!! Ik snap hier niets van.

Voor de koppelingsplaten CB250/CB350 geeft "Clymer" aan: 2,7mm. Al mijn koppelingsplaten zijn 3,6 mm en de stalen tussenplaten zijn allen: 1,1mm

Ook hier iemand suggestie ?? Anders bestel ik voor een HONDA CB 350 bij CSM gewoon nieuwe koppelingsplaten en veren.

Motorblok nagekeken: Motorbloknummer: CB350E-3123501. Lijkt mij toch echt een CB350 !!

Alvast bedankt
 
Polijsten gaat wel. Al aardig op weg.

Ik denk wel na om blok weg te brengen. Dit gaat boven mijn pet ...... En 'n ieder z'n vak (en hobbie :))

Graag advies/jullie ervaringen m.b.t. Koppeling en oliefilter.

Groet/Benno
full
 
Als de veer los is van het oliefilter/rotor, zou het dekseltje eraf moeten kunnen.

Bij mijn CB77 weet ik wel dat de passing erg precies was, en die van mij moest ik van binnenuit (hele filter eraf) los tikken, zat erg strak :)

005-9.jpg


Geen idee hoe het bij jouw motorblok vast zit, maar het 'lijkt' me dat je het hele filter er nu in principe uit moet kunnen halen.

Let wel heel erg of er nog ringetjes (achter of voor) zitten, bij de CB77 is dit in ieder geval een belangrijk punt dat het met de montage wel weer op de goede plek zit.

Wat betreft de koppelingsplaten, voor zover ik weer klopte er bij mijn motor ook geen ene bal van, platen waren ook dikker als dat hoorde, en volgens mij zat er ook 1 minder in als hoort.
Maar boeiend, de koppelings korf is goed gevuld en de platen zagen er nog goed uit, ik heb die van mij weer gewoon gebruikt.

003-12.jpg


5 platen, en officieel moesten er volgens mij 6 in :z

Zal wel, ding doet het prima :+
 
Kan het hele filterhuis eraf 'getikt' worden ? Dan kan ik misschien later de filter eruit halen ? Iemand suggestie ?
 
Er zit wel schroefdraad in (in de Center). Kan ik hier een bout indraaien ? En dan zonder schade als een polie, het filterhuis eraf 'trekken' ?
 
Geen idee hoe het bij jouw vast zit, maar bij mij kon ik zo het hele filterhuis + as eraf pakken.

Maar bij mij zit het net weer anders, die van mij wordt aangedreven door een ketting, en die vast jouw met een tandwiel. Contructie is net weer ff anders, hoe het precies zit weet ik dus helemaal niet. :N

edit : Maar wat wel zeker is, is dat het dekseltje, net als bij mij, er in principe zo af moet kunnen.

Als je iets van een haak hebt (omgebogen schroevendraaier oid) , en achter het dekseltje kunt haken, zou je hem los moeten kunnen tikken.
 
Laatst bewerkt:
Dekseltje uit het filter halen, kan wat klemmen door de o-ring. Daarachter zit een moer met 4 uitsparingen, deze wordt met een plaatje geborcht op 1 van de uitsparingen. Deze eerst terug tikken. Vervolgens iets maken wat in de 4 uitsparingen past om de moer los te kunnen draaien. Als de moer er af is kan je het filter er af nemen.
 
Het is gelukt. Ik heb de ' deksel' eraf gekregen en schoongemaakt. Bedankt voor de input, maar ik laat het filterhuis lekker zitten. Ik ga zo koppelingsplaten bestellen ..... Gelukkig niet heel veel drap moeten wegnemen.
full
 
Mooi !! Onderdelen binnen van verschillende leveranciers !! Mooie luchtfilters + race stuurtje, koppelingsplaten, pakkingen, schroeven, ringen etc, .......

full
 
Probleem met rotor/stator dynamo ??

Zie foto. In de draadboom is het draad 'gebroken' (alle drie denk ik), bij het afdichtingsrubber aan de buiten zijde. Heeft iemand tips. Ik heb op internet gekeken en die dingen zijn loei duur !! (Nog los van het feit of ze werken !)

Dit tegenvallertje kan aardig geld gaan kosten. Ik hoor graag een mooie oplossing

Alvast bedankt.
full
 
Ik denk dat je die gewoon weer aan elkaar kan solderen.
Je knipt de draden bij de breuk door. Ter plaatse van de doorvoer aan de binnenzijde soldeer je de boel wee aan elkaar maar niet voordat je een ruimere oliekous over de afgeknipte draad hebt geschoven.
De las wordt dan opnieuw afgeschermd dmv oliekous die je terug over de draad schuift.
 
'250,350 and 450 are very similar and benefit from the same mod' ;)
Ik geloof eigenlijk niet zoveel van deze mod. De oliesproei kanaaltjes bij de cilinder tapeinden zijn veel kleiner dan de spleet die ze hier vergroten. Voor mijn gevoel is dat dus zeker niet de bottleneck.

Ik heb trouwens ook hele slechte ervaringen bij het opboren van een oliesproei kanaal naar de kop. Gevolg was een sneller slijtende krukas. De kop kreeg wel goed olie, dat wel.

@Benno01: Ik zie dat je het deksel van je oliefilter er al af hebt maar deze hoor je inderdaad gewoon te demonteren door er een bout in te draaien. Aandraaien perst hem dan uit de o-ring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan