Honda CB 350F cafe racer projectje

Sv Maniac

MF veteraan
1 dec 2003
1.126
21
Ermelo
Facebook
Twitter
Dag mensen,

ik heb een oude Honda CB 350F gekregen en die wil ik gaan opkinappen voor mijn beste maat. Hij heeft binnekort zijn rijbewijs en aangezien dit ding een vrak is pakken we hem stevig aan.

Ik ga vervangen:

- blok
- tank
- voorvork en voorwiel, voor een partij met 2 remschijven
- andere koplamp
- uitlaten (te origineel)
- wil het kontje sportiever maken zit alleen met de lichten en de plaat
- duo-seat hou ik
- tellerpartij
- koplamp
- stuur (ik wil sportievere zit)
- bedrading opknappen
- open filters

Als iemand nog tips heeft of onderdelen hoor ik het wel, ik moet ales nog zoeken. heb al wel wat gevonden maar nog niet genoeg. Geld zal geen probleem zijn

:]

Grz
 
kijk...dat mogen we horen..geld geen probleem... ;)

maar als je even contact met me opneemt (meeeel me) ...kan je wel aan spul helpen....... ;)

en van wat geld afhelpen :+ pfffft geintje, ge kent me he. hahaha, t is moer goed dat ik er nu al om kan lachen.
 
Dag mensen,

ik heb een oude Honda CB 350F gekregen en die wil ik gaan opkinappen voor mijn beste maat. Hij heeft binnekort zijn rijbewijs en aangezien dit ding een vrak is pakken we hem stevig aan.

Ik ga vervangen:

- blok
- tank
- voorvork en voorwiel, voor een partij met 2 remschijven
- andere koplamp
- uitlaten (te origineel)
- wil het kontje sportiever maken zit alleen met de lichten en de plaat
- duo-seat hou ik
- tellerpartij
- koplamp
- stuur (ik wil sportievere zit)
- bedrading opknappen
- open filters

Als iemand nog tips heeft of onderdelen hoor ik het wel, ik moet ales nog zoeken. heb al wel wat gevonden maar nog niet genoeg. Geld zal geen probleem zijn

:]

Grz

Welkom en tips zullen er genoeg zijn. Tip 1, als je dan toch een caferacer maakt, maak dan meteen zelf een draadboompje, scheelt de helft aan de draden.

Wat heb je niet nodig
knippers
rechter spiegel
voorremlichtschakelaar
noodknop
tuuter
groot licht singaal
startmoter
 
Wat heb je niet nodig
knippers
rechter spiegel
voorremlichtschakelaar
noodknop
tuuter
groot licht singaal
startmoter

ALs je wil rondrijden inbelgie zonder veel tegengehouden t eworden heb je nodig
knippers
tuuter
en de noodknop


dit alles uit eigen ervaring
(er komt ee keuring aan bij ons en ze zullen niet mals zijn enkel als hij van voor 1973 is maak je kans(als ik me niet vergis is vanaf dat jaar het gelijkvormigheidsattest verplicht geworden,kan ook 1975 zijn)
 
hahahhaa, das leyuk ze denken dat ik rijk ben. Ik bedoel ermee dat ik er geld voor over heb niet dat ik het nu al heb maar wel ervoor ga zorgen.

Grz
 
Uitalen te origineel?? Wil je zeggen dat je een 4-in-4 hebt? Zo ja: Ik heb wel interesse! ;)

Overigens: een 500 vork heb ik nog wel staan... geen idee wat de staat van de binnenpoten is, alleen.... Een roestig voorwiel ook nog wel, trouwens...
 
ALs je wil rondrijden inbelgie zonder veel tegengehouden t eworden heb je nodig
knippers
tuuter
en de noodknop


dit alles uit eigen ervaring
(er komt ee keuring aan bij ons en ze zullen niet mals zijn enkel als hij van voor 1973 is maak je kans(als ik me niet vergis is vanaf dat jaar het gelijkvormigheidsattest verplicht geworden,kan ook 1975 zijn)
Het enige leuke van Nederland:
Als het hier is toegestaan dan mag je heel Europe doorcrossen. Ben in duitsland aangehouden i.v.m. snelheidsovertreding en niks hoor, ze vonden het zo wie zo een mooi apparaat. Verder ben ik door Belgie gereden en Oostenrijk. Maar goed ik heb dan ook een opvallende blauwe plaat, misschien helpt dat wat.
 
Heb vandaag de bike helamaal gestripyt totop het kale frame.J*Z*S wat is die bike er erg aan toe. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar een poging tot reviseren gedaan want alles bleek handgeschilderd en veel roest, de bedrading zat los bouten miste en alles was gewoon niet goed.

1e stap: heb een 400 blok op de kop getikt voor 125 euro ziet er goed uit zit alleen een motor omheen. geeft niet donors zijn welkom.

2e stap: het frame plus de achterbrug en de tank van de 400 laten zandstralen en zwart spuiten. ondertussen wil ik het blok polijsten en de carbs schoon krijgen.

Heeft iemand handige tips voor het polijsten van het blok en kan iemand mij vertellen hoe ik de carbs weer kan laten blinken?

De kleurstijl is ook bekend. zwart met wiite special piant en een beetje chroom hier en daar.

Grz })
 
zie mail....

zou het blok wel laten stralen, amar vervolgens laten lakken en me beperken tot de kappen wat betreft het laten polijsten

anders ben je elke maand bezig met poetsen B|

en ...het staat geheel niet gek hoor... *D
 
zou ik niet doen roel...blanke lak en alu werkt niet ; mede door de hechting komt er op een gegeven moment vocht onder en krijg je gelige lak...en dat vind je echt niet fijn, geloof me..... :o
 
Polijsten gewoon met een lappenschijf op de boormachine. Eerst met zo'n groen blok ploijstpasta en daarna met belgom alu. is een pokkewerk, maar wordt wel érg mooi. Zeker niet in de blanke lak idd: beter een keertje extra polijsten. je kan er ook 'alu-sil' overheen spuiten (soort beschermolie) om het wat uit te stellen.

Carbs kan je laten blinken met een tandenborstel met WC-Eend (geen geintje) of BelRay Moto-Wash. Vlotterbakken ook gewoon polijsten...

Genoeg te doen! :)

Ben benieuwd!
 
rnxs voor de tips, gaan we gewoon doen. duurt toch nog wel even totdat we het franme en de brug en de tank gezandstraalt en gespoten hebben dus alle tijd. Ook moet ik nog even rondbreien over die cb 400 voor donor. Nog geen reactie terug gehad wel een foto Het gaat om het blok

Grz
 
Waarom knap je het 350 blokkie niet op, eigenlijk? Kost wel wat, maar je weet zéker dat het goed is (je koopt niet andermans ellende) en het is altijd leuk om het oorspronkelijke blokkie in het frame te houden... leerzaam om te doen ook.

Het slijtagespul is nog prima te krijgen....
 
zou kunnen jochem, maar als je het toch niet orgineel wilt hebben is een 400 blok een getere optie aangezien je een 50 cc's meer hebt en vooral die 6e versnelling...Verder zijn 400 blokken door minder toeren vaak nog beter dan de 350jes die hoger in toeren hebben moeten rijden en daarbij ook nog eens 3-8 jaar ouder zijn...

Oja. SV..heb je ff teruggemaild...mocht het met dat blok nou niet lukken, heb ik nog wat staan wat wellicht zou kunnen :)
 
zou kunnen jochem, maar als je het toch niet orgineel wilt hebben is een 400 blok een getere optie aangezien je een 50 cc's meer hebt en vooral die 6e versnelling...Verder zijn 400 blokken door minder toeren vaak nog beter dan de 350jes die hoger in toeren hebben moeten rijden en daarbij ook nog eens 3-8 jaar ouder zijn...

Oja. SV..heb je ff teruggemaild...mocht het met dat blok nou niet lukken, heb ik nog wat staan wat wellicht zou kunnen :)


Tsja..tis maar hoe je 't bekijkt...

Hoe dan ook, je weet pas zeker dat een blok goed is als je 't zelf opengooit he?
 
Terug
Bovenaan Onderaan