Honda CB 400 N café racer project

Mijn oldtimer kentekenplaat komt normaal gezien toe. De verzekering heeft het alsnog voor mij in orde gebracht zonder extra kosten, zo hoort het ! Lekker goedkoop rijden dus !

De tank en koplampkap liggen nog steeds bij de spuiter. Hij heeft het op het moment nogal druk dus even geduld hebben !

Verder heb ik nog een klein vraagje, ik wil een nieuwe achterband op dat ding leggen !
Op de huidige band staat ' Continental Conti Blitz 4.00 - 18 64h'
Welke bandenmaat kan ik hier op leggen ? Ben nog geen band tegengekomen waar de maat er zo opstaat..

Bedankt !
 
4 inch breed dus 4x 2,54cm = 10,1cm oftewel een breedte maat van 100
Dan wordt de banden maat 100/100-18 en die 64 staat voor het draagvermogen.
 
100 100 18 ? Volgens de site waar ik mijn banden altijd bestel bestaan er in die maat enkel cross / endurobanden ?
Alvast bedankt voor je snelle antwoord Daddyphipipsen !
 
Kleine update :

De cb is bij de eerste motoren ooit in België met een oldtimer kentekenplaat !

b7dw8l.jpg


*O* *O*

De plaat is bij deze in orde, nu nog wachten op nieuws van de spuiter en dan :]
 
Vandaag even aan de slag gedaan met de voorrem.

Ik merkte gisteren dat de voorrem lichtjes schuurde als ik de moto duwde dus de rem is aan revisie toe... Ook de leiding is aan vervanging toe want die heeft volgens mij al vele jaren dienst gedaan.... Kan ik ineens een leiding bestellen zonder de stoplicht sensor. Op mijn achterrem zit de sensor wel nog.

10dfr74.jpg


Alles uit elkaar :

175ueb.jpg


De vraag waar ik mee zit, ik wil deze remleiding bestellen : Hel Remleiding Op Maat RVS

Ik heb dus een remleiding nodig met één banjo fitting en één schroef-fitting.

Ik zie dat er twee soorten staan, ofwel M10x1.00 ofwel M10x1,25 zowel voor de schroef-als banjofitting.

Waar staat die 1.00 of 1,25 voor ? Dat het M10 is weet ik, maar waarvoor de rest staat, dat is mij onbekend |( ( Helaas geen technische opleiding genoten ;) )

Iemand die me dit kan uitleggen zodat ik weet welke ik moet bestellen?

Foto van mijn huidige banjobout en huidige schroef fitting :

addi4p.jpg


6zy1kg.jpg


Overigens ziet de zuiger er nog prima uit. geen roest gelukkig dus die ga ik even polijsten. Voor de rest lijkt het me een kwestie van schoonmaken want de remolie zag er smerig uit.

Bedankt en prettige feesten *:)
 
Ik durf aan de hand van de foto niet te bepalen welk spoed deze schroefdraad heeft.
Je moet dit wel zeker weten want schroefdraden met spoed 1.00 of 1.25 zijn NIET :N compatible.
Loop even langs een motorzaak, automaterialenzaak of ijzerwinkel met vraag of ze de spoed willen bepalen.
Kun je op internet geen site vinden met specifieke data voor jouw motorfiets?
(je weet nu waarom het gaat) :)
 
bij sparks maken ze ook alle remleidingen op maat en heb je ook zeer veel keuzes in kleuren en banjo's.
Je kan ze ook makkelijk vragen stellen via de site.
http://www.sparks-online.eu/Remmen-Koppeling/

En dit stukje komt ook van hun website af.


Welke draad banjo-bouten heeft mijn motor?

Honda, Kawasaki en Yamaha hebben origineel M10x1,25 banjo-bouten.

Suzuki's vanaf begin jaren 70 tot ongeveer halverwege jaren 90 hebben origineel M10x1,00 banjo bouten
Vanaf halverwege jaren 90 tot begin 2000 (afhankelijk van het type) hebben Suzuki's zowel M10x1,00 alsook M10x1,25 banjo bouten.
Vanaf ca. 2005 gebruikt Suzuki alleen nog M10x1,25 banjo bouten.

Aprilia, BMW, Ducati, Laverda, Moto Guzzi en KTM origineel voorzien van Brembo is altijd M10x1,00

Harley-Davidson gebruikt 3/8" x 24JIC banjo bouten, sommige modellen hebben een 7/16" x 24 banjo bout in de hoofdrempomp aan de voorzijde
 
Na de aanschaf van ook een CB400N, een beetje slijpen, braaien en aan het rondkijken wat ik er eigenlijk van zal maken kom ik op jouw topic terecht.

Deze café CB400N is/wordt ook erg netjes!! zal deze topic zeker nog even volgen. volgens mij kun je hem zeker posten op de Bike-Shed :Y
 
bij sparks maken ze ook alle remleidingen op maat en heb je ook zeer veel keuzes in kleuren en banjo's.
Je kan ze ook makkelijk vragen stellen via de site.
http://www.sparks-online.eu/Remmen-Koppeling/


Bedankt ! Hier is de levertijd maar 24 uur zie ik , op MLM is dat tot 7 dagen, wat bij de eindejaarsfeesten nog wat kan uitlopen...
Ik heb iemand gevonden die de draad kan meten, zo zijn we toch zeker... En dan kan ik de leiding bestellen ;)
 
De remleiding is ondertussen besteld en betaald, zal in de loop van de week aankomen.

Ook van de spuiter kreeg ik goed nieuws, de tank is ook in de loop van de week klaar.

Ondertussen heb ik me bezig gehouden met de remklauw op te frissen.

Vuile remklauw :

npi985.jpg


Remklauw tijdens :

xq96cl.jpg


Zuiger gepolijst :

2h338rt.jpg


Klauw gespoten , alles ligt netjes te drogen :

29wwayf.jpg


Hopelijk kan ik volgende week de klauw en remleiding monteren en natuurlijk de koplamp en tank die tegen dan voorzien zouden moeten zijn van een vers laagje lak ;)

Grtz
 
In de remklauw rond de zuiger zitten twee rubberen ringen, deze wil ik vervangen want een van de twee is wat versleten.
De klauw die ik gebruik is van een kawasaki z 400 uit de jaren 70.
Iemand die me kan helpen waar ik deze kan bestellen ? Heb al wat gezocht maar zonder resultaat...
 
Bij de meeste motorzaken kun je revisiesetjes voor allerlei remklauwen kopen of bestellen.
 
Op het wereldwijde web kan ik ze niet vinden. Heb mijn dealer een mailtje gestuurd en nog twee bedrijven die onderdelen verkopen, komt goed!
 
De afdichtingsringen zijn nergens meer te krijgen, de klauw zit al terug in elkaar dus.


En dan een like update, vanavond wat spullen opgehaald bij de spuiter :

OJJ8BH.jpg
 
En hier wat meer foto's van het spuitwerk, een hele leuke update !

De spullen opgehaald, stickers zijn onder de blanke laklaag geplakt !

24dimww.jpg


Hier staat er eentje best ongeduldig te wachten !

sea78y.jpg


10r5rur.jpg



Hier is ie dan, de CB 400 n :

10wpk3p.jpg


iy07qs.jpg


;( *O* *O* :} :9~
 
Dat heb je snel gefixt. :}
Gave details. (o.a. aansluiting tank/buddy en combi zwarte uitlaat/zwart rempedaal) :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan