Honda CB 400 N café racer project

de eerste kilometers zijn gemaakt.

Hij doet het prima.

Hij staat wel nog te arm. Momenteel staan er Chinese open luchtfilters op, zou hij gemakkelijker af te stellen zijn als ik me een setje k&n's aanschaf ?
 
Ik ben wel benieuwd betreft de filters/sproeiers. Ben zin ook begonnen aan een 400N cafe/brat bike. Nog lang niet zover dat ik kan gaan testrijden of uberhaupt de filters ga plaatsen, maar zou graag horen wanneer jij de juiste setup gevonden hebt!
 
Ben ook aan het denken om een kilometerteller te plaatsen, deze heb ik nog niet.

Eerst dacht ik aan een fietsenteller maar eigenlijk past dat niet bij zo'n oude moto.

En toen kwam ik deze tegen tussen mijn onderdelen, een originele CB teller, denk hem zo te monteren maar moet eens kijken of dat haalbaar is. Zal een beugel voor gemaakt moeten worden. (ligt er nu even los op voor de foto)

noawj8.jpg
 
Die topkroonplaat die jij gebruikt. Van welke fiets komt deze af? Of is deze als aftermarket plaat gekocht?

Wat de teller betreft, ik vindt hem wat groot/dik ogen op de foto?
Kun je niet de bovenzijde van de teller gelijkleggen met de topkroonplaat, denk dat die dan minder in het oog springt.
 
Die topkroonplaat die jij gebruikt. Van welke fiets komt deze af? Of is deze als aftermarket plaat gekocht?

Wat de teller betreft, ik vindt hem wat groot/dik ogen op de foto?
Kun je niet de bovenzijde van de teller gelijkleggen met de topkroonplaat, denk dat die dan minder in het oog springt.

Dat is gewoon een originele kroonplaat van de CB400 N . De 4 gaatjes waar bij mij de controlelampjes in weggewerkt zijn dienden oorspronkelijk voor de beugels van het stuur op te monteren.

Kan inderdaad eens proberen de koplamp wat te laten zakken zodat ik de teller lager kan zeten, goed idee.
 
Dat is gewoon een originele kroonplaat van de CB400 N . De 4 gaatjes waar bij mij de controlelampjes in weggewerkt zijn dienden oorspronkelijk voor de beugels van het stuur op te monteren.

Kan inderdaad eens proberen de koplamp wat te laten zakken zodat ik de teller lager kan zeten, goed idee.

je kunt ook de teller openmaken, en even kijken hoeveel ruimte je kan winnen als je de body aanpast.
 
Dat is gewoon een originele kroonplaat van de CB400 N . De 4 gaatjes waar bij mij de controlelampjes in weggewerkt zijn dienden oorspronkelijk voor de beugels van het stuur op te monteren.

Kan inderdaad eens proberen de koplamp wat te laten zakken zodat ik de teller lager kan zeten, goed idee.

Dankje!
Morgen ga ik kijken voor een tank, misschien heeft die persoon dan ook de kroonplaat wel.
Ik kon ze niet vinden, mijn 400N heeft de een gegoten kroonplaat met stuur mounts erop.
 
Mijn cb had ook een gegoten kroonplaat maar die heb ik afgeslepen en dicht gemaakt.
Ik heb ook alleen een oude snelheids meter boven de koplamp,de kabel moest ik door de koplamp voeren anders kon hij niet vergenoeg zakken.
Ik moet een nieuwe accu maar daarna ga ik ook aan mijn sproeiers beginnen.
 
Mijn cb had ook een gegoten kroonplaat maar die heb ik afgeslepen en dicht gemaakt.
Ik heb ook alleen een oude snelheids meter boven de koplamp,de kabel moest ik door de koplamp voeren anders kon hij niet vergenoeg zakken.
Ik moet een nieuwe accu maar daarna ga ik ook aan mijn sproeiers beginnen.


Heb eindelijk de juiste sproeiermaat gevonden: 135 main jet. (voor de overige mensen die aan een CB400 bezig zijn)
Loopt hij lekker en houdt hij geen enkel moment in !

Eerste (honderden) kilometers zijn ondertussen gemaakt, ze doet het prima :]
 
heb je de andere sproeier ook aangepast of alleen de hoofdsproeier?

Ik rij zaterdag wel langs roukema of hoogland motoren voor sproeiers.
 
Enkel de hoofdsproeier !
Bougies hebben een mooie kleur trouwens dus ik denk dat het deze keer wel echt goed zit :-)
 
Cool, ga ik bij Roukema shoppen, vandaag of morgen moeten ze er toch in!

(btw mijn projectje staat bij de brikken over het slopen van een cb400n, en jouw ervaring met de sproeiers helpt echt enorm!)
 
Cool, ga ik bij Roukema shoppen, vandaag of morgen moeten ze er toch in!

(btw mijn projectje staat bij de brikken over het slopen van een cb400n, en jouw ervaring met de sproeiers helpt echt enorm!)


Ben aandachtig aan het volgen hoor 8-)
( En heb het gevoel dat je projectje in werkelijkheid stiekem al wat verder staat als in het topic ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan