honda cb 400 T

Stuycky

Rookie
10 okt 2004
12
0
Aaigemstraat 116
Ik heb een honda cb 400 Twin van 1987. Er bestaan 2 versies van : 20 kw en 32 kw. Ik heb de 32 kw .De moto komt uit het buitenland en ik moet nog Belgische papieren aanvragen, ik weet wel hoe ik dit moet doen en hoeveel het mij gaat kosten maar vraag me af of ik wel als 18 jarige deze nieuwe papieren ga krijgen omdat hij wettelijk te veel kw's heeft ? Kijken ze daar naar in Brussel ?
Hoe zouden jullie het oplossen zodat ik kan rijden met mijn droombeestje :p
Het terugtunen lukt al zeker maar wettelijk ..? :? weet ik echt niet, hopelijk iemand van jullie :}

thx Stuycky :]
 
Hallo,
ik heb een Italiaanse Bandit 400 die ook is ingevoerd naar België.
Deze staat op papier op 25 kW, en dat was voldoende voor mijn papieren te kunnen krijgen.
Maar hij staat niet op papier op 25kW? Hmm, normaal gezien ga je hem wel mogen invoeren, maar ga je dan geen probleem hebben i.v.m. verzekering en inschijving?
Want hij heeft teveek kW's en wettelijk gezien mag je er niet op rijden...

Ik zou hem 25 kW laten maken in het land waar hij nu is en dan pas invoeren, dat gaat wel lukken...
 
Laatst bewerkt:
Op papier staat er bij mij 32 kw en in praktijk is hij nu ook nog 32 kw.
Dus volgens u ga ik zeker aan Belgische papieren geraken ? :)
Raar maar waar ik ben gaan informeren bij omob verzekeringen hoeveel het ging kosten en ze zeiden dat het voor hun niet uitmaakt hoeveel kw's.Volgens mij klopt dit idd niet , ik ga daar zeker nog problemen mee hebben als ik hem effectief wil laten verzekeren...
Wat ik zou doen is gewoon afstellen op 20 of 25 kw hangt ervan af wat het goedkoopste is natuurlijk, want er is een versie van mijn bikeje juist hetzelfde maar dan maar 20 kw.
Wat zeker niet gaat lukken is terug naar Nederland gaan...(mijn vader zal dat niet graag horen)

Stuycky :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan