honda cb 400f 1977 laadt met 15,2 v

grijze dakduif

Rookie
Donateur
23 apr 2015
19
12
Sinds kort laadt mijn honda met 15,2 volt bij 4000toeren ,2 jaar geleden is een nieuwe gecombineerde regelaar geplaatst.
Lampjes blijven wel heel maar is dit schadelijk voor mijn gel accu?
P.S. met 3 verschillende multimeters gemeten.De regelaar heeft wel een tijdje slechte massa gehad, kan dat een oorzaak zijn?
Graag advies,dank
 
14V max. is wat Honda voorschrijft bij mijn weten.

Waar komt de nieuwe regelaar vandaan? Ik heb de afgelopen jaren meerdere producten van een bekende winkel gekocht die defect (spanningsregelaar) of inferieur (cdi) waren. Was het get voltage direct na installatie goed?
 
Ik zou carmo gewoon even aanschrijven, ondanks dat ie misschien net buiten de garantie valt, dat ze misschien coulance bieden of zelfs geheel willen vervangen
 
Graag hulp,
Ondertussen gedaan; oorspronkelijke spanningsregelaar weer gemonteerd..... 15,5V boordspanning!
Nieuwe mosfet regelaar gemonteerd; soms zelfs even 16V!!!!!!
Echter wat nu gaat opvallen bij starten keurige waardes voor de boordspanning, gas geven naar 4000 toeren ook nog beneden de 14,5V!!!! Stukje rijden boven de 5000 toeren springt de spanning naar 15,5v maar de motor krijgt ook moeite om in toeren te klimmen!!!!
Even stationair en alles is weer normaal en de motor kan ook kortstondig weer snel in toeren klimmen.Schiet mij maar lek ik weet het niet meer.
Nieuwe accu,nieuwe condensatoren,nieuwe bougies,oude bobines en kappen
Ontsteking staat op tijd,carburateurs schoon!
 
Het zou wel heel toevallig zijn als beide spanningsregelaars een te hoge spanning geven.
Ik zou beginnen met het massa contact van de accu (bij de startmotor?) en het massacontact van de regelaar te checken.
Ik vermoed dat daar ergens een overgangsweerstand zit die 1 volt spanningsval geeft waardoor de regelaar een verkeerd nul-punt heeft.
 
Het zou wel heel toevallig zijn als beide spanningsregelaars een te hoge spanning geven.
Ik zou beginnen met het massa contact van de accu (bij de startmotor?) en het massacontact van de regelaar te checken.
Ik vermoed dat daar ergens een overgangsweerstand zit die 1 volt spanningsval geeft waardoor de regelaar een verkeerd nul-punt heeft.
alvast dank voor je info, ga proberen
 
Hoe meet je de spanning? Hoe betrouwbaar is je meting?
Welke meter gebruik je, en hoe doe je dat tijdens het rijden?

En welke bougies heb je en welke bougiekappen? Eén van beide moet een R (weerstand) hebben, niet beide zonder of beide met.
 
Het zou wel heel toevallig zijn als beide spanningsregelaars een te hoge spanning geven.
Ik zou beginnen met het massa contact van de accu (bij de startmotor?) en het massacontact van de regelaar te checken.
Ik vermoed dat daar ergens een overgangsweerstand zit die 1 volt spanningsval geeft waardoor de regelaar een verkeerd nul-punt heeft.
Dank freon!!!

Op jouw advies extra massadraad aangebracht in de multistekker die naar de regelaar gaat,resultaat een keurige 13,8V
Ben wel bang dat door de hoge spanning een van mijn bobines of allebei zijn overleden want bij hogere toeren en optrekken houd de motor in ,
Nu op zoek naar een bobine uit een oude voorraad.Wordt vervolgd!
 
Ben wel bang dat door de hoge spanning een van mijn bobines of allebei zijn overleden want bij hogere toeren en optrekken houd de motor in ,
Nu op zoek naar een bobine uit een oude voorraad.Wordt vervolgd!
stop maar met zoeken, het laatste dat kapot zal gaan van wat hogere spanning zijn je bobijnen. controleer je carbu's. origineel luchtfilter(kast) ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan