Honda cb 400n 1980

nee volgens mij niet .. cx tank heeft die inhammen aan de zijkanten niet volgens mij.
 
Nou even weer een nieuwe update! vandaag naar zwartsluis geweest bij JVmotors geniale zaak! heb daar van alles gekocht en besteld voor een zeer nette prijs..

De lampenhouders die ik had waren te groot dus heb nu kleineren gekocht.
Foto-WBFKALY8.jpg


stuurtje=]
Foto-3QW7PGYV.jpg


megatonreplica

Foto-BNLZATJL.jpg



Foto-RKEABZ3P.jpg



Foto-FI3H3DDP.jpg
 
wat moet ik doen powerfilters of kelkjes?? want ik heb over alle 2 nadelen gehoord.. die powerfilters kunnen nog wel is gaan smoren en de kelkjes zijn zandhappers.. en ik heb in geen van die twee zin dus iemand een idee wat t beste is?
 
Laatst bewerkt:
K&N filters met de juiste filterolie, maar dan ben je een sloot geld voor kwijt.

Gaat het om de look of om het vermogen? Vermogen is niet zozeer denderend en als het je alleen om meer inlaat geluid te doen gaan kun je gaten in je originele luchtfilter boren en je carbs daarop aanpassen.
 
ja goeie filter olie heb ik wel.. alleen ben niet vanplan om een kapitaal uit te geven aan 2 filters ..
 
gewoon kelken, klinkt fantastisch :}
en er komt echt niet zoveel zand binnen dat de levensduur van je zuigers merkbaar verkort.

er zijn mensen die de theorie aanhangen dat silicium je zuigers harder en dus slijtvaster maakt.
 
Ik heb powerfilters op mijn cb zitten met k&n filterolie. Geen idee of het goed maar hij rijd er goed mee.
De kans dat je carbs verstopt raken is kleiner dan met kelken.

Op mijn andere motoren zitten wel k&n filters maar die gebruik ik een stuk vaker
 
en persoonlijk vind ik kelkjes ook gwn mooier..
dus de kans dat je een vast loper krijgt is niet extreem zo lang je het gas maar dicht doet wanneer je langs een zandbult rijd..
 
oke nouja dan maar wat vaker mijn carb schoonmaken en dat vind ik niet zon probleem
 
Let er wel even op dat het zand redelijk makkelijk door de carb heen gaat, het enige wat in de weg zit is een gaschuif en klep, en als je een beetje gas geeft staan deze ver genoeg open om geen obstakel te vormen.

image004.gif
 
luchtfilters zijn een uitvinding van ver na de oorlog, tot in de jaren '70 kon je nog nieuwe fietsen kopen zonder filter.
het grootste bezwaar van volledig open rijden is de veranderende karakteristiek als het regent. eigenlijk moet je de carburateurs voor elk weertype anders afstellen.

900ss-rt.jpg
 
@halflive
Oke maar ik kan me herrineren dat een buurman op zijn oude harley van 1940 wel al luchtfilters had zitten.

nou vandaag kroonplaat en tellerhouder geschuurd en opnieuw gespoten frame een beetje bij gewerkt met een likje zwarte verf de ket is even goed schoongemaakt. en de nieuwe tank is als het goed is onderweg:)
 
dankje!:) vind ik persoonlijk ook. Al is het niet alla cafe racer stijl maar ja ik wil dat t mijn eigen stijl is met een groot deel wel cafe racer. en hij begint steeds meer looks te krijgen:)
 
geeft niet word toch geplamuurd.. dus komt helemaal goed! hij staat erg goed op de motor. stuk beter dan dat kleine 400 tankje !
 
Geweldig wat een andere uitstraling het fietsje ineens heeft met die clipons, koplampjes en dikke tank! 8-) Goed bezig! :Y
 
@halflive
Oke maar ik kan me herrineren dat een buurman op zijn oude harley van 1940 wel al luchtfilters had zitten.

nou vandaag kroonplaat en tellerhouder geschuurd en opnieuw gespoten frame een beetje bij gewerkt met een likje zwarte verf de ket is even goed schoongemaakt. en de nieuwe tank is als het goed is onderweg:)
ik zeg ook niet dat er voor 1970 geen luchtfilters waren. zeker die militaire dingen hadden soms mooie oliebadfilters. er reden ook zat fietsen zonder filter rond, ook terreinfietsen.
ik vind een filter op een fiets waar je maar een paar kilometer per jaar op rijdt een beetje overbodig. dan zijn kelken heel erg lekker. die mooie gorgel van een open twin kan je met geen uitlaat overtreffen :9~
 
ja, als je niks anders hebt om huis te komen kan je altijd nog een sok als filter gebruiken.
full
 
Laatst bewerkt:
hah best slim gwn een sok er tussen drukken,... maar denk dat ik ze gwn open houd.. ik ga voor t geluid dat vind ik toch wel erg belangrijk.. en t staat gewoon beter 2 kelkjes.. bedankt voor je adviesen ;) *O*
 
lekker bezig man!!

ben ook bezig met een CX tank voor op een cb750 f2... geen idee of het er een beetje uitziet..

maar als ik effe zo bij jou zie, word ik alweer wat vrolijker!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan