Honda CB 400N bouwjaar 1981

tommyto

Rookie
21 sep 2009
3
0
Hallo mensen,
ik heb een vraagje:ik heb een Honda CB400n uit 1981,deze motor heeft een nieuwe accu en nieuwe bougies gekregen,maar hij start niet via de elec starter(heeft geen kickstart),maar wel met duwen,nu denk ik dat het aan de startmotor ligt,wie weet of dit zo is en wie weet hoe je dit moet vervangen?
Heb wel Peters motorfiets-techniek/handboek,maar vindt dit niet zo duidelijk.
Vast bedankt voor de hulp
 
Hallo martell,
hij draait wel rond,maar hij slaat niet aan,de bougies geven beide vonken,de benzineleiding is ook nagekeken.
Als je de motor aanduwt dan start hij wel,als je dan een tijdje rijdt en de motor uit doet en dan weer wil starten doet hij het weer niet
Dus zeg het maar als je het weet.
Vast bedankt
 
Hallo martell,
hij draait wel rond,maar hij slaat niet aan,de bougies geven beide vonken,de benzineleiding is ook nagekeken.
Als je de motor aanduwt dan start hij wel,als je dan een tijdje rijdt en de motor uit doet en dan weer wil starten doet hij het weer niet
Dus zeg het maar als je het weet.
Vast bedankt

Óf de accu geeft niet genoeg pit door om de boel aan te laten slaan (of de starter zelf: koolborstels?), óf er is iets mis tussen starter en blok (startkoppeling).

Je hoeft dus niet per se een nieuwe starter te monteren.

Dat is trouwens echt niet lastig. Zoek eerst eens een werkplaatshandboek op. daarin staat veel info, en uitleg over hoe je klussen kunt doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan