Honda cb 400n naar Cafe Racer

Tiemen

MF'er
15 jun 2009
97
0
Sleen
Dit is hem nu ongeveer op dit moment.

12792968-honda-cb-400-n-motorblok.jpg

en zoiets wil ik er van maken..
maar dan zwart met een witte streep over de tenk en het zitje.

cb750.jpg


iemand suggesties?

grtz :)
 
Wat Backfire zegt :Y

Ik ben zelf ook wel eens begonnen aan een 400 N. Was ook de bedoeling er een cafe-reesert van te maken.
Het is het hem echter net niet helemaal. Het blok is dragend en de motor heeft dus geen mooi frame (als het voorbeeldje dat je plaatst).
Het frame is uberhaupt nogal fragiel uitgevoerd vind ik :/ Oogt gewoon niet fraai op een 'kale' motor.

Kweet niet of je nog gebonden bent aan een licht rijbewijs, maar kwa motorvermogen houd het ook niet echt over.
 
Persoonlijk vindt ik het ook niet een best uitgangsmotortje om een caferacer van te maken omdat je teveel zaken tegenkomt die je toch wilt veranderen om het zoals onderstaande foto te krijgen ;)
 
lijkt me inderdaad niet de beste uitgangsmotor. maar als je nog een frame met kenteken zoekt.... voor en prikkie heb ik een recht 500F frame uit 1977 (met blauwe plaat)

:-)
 
het is een twin, dat is al een mooi uitgangspunt.
een café racer zoals op het plaatje gaat je niet lukken. een 400n heeft een lelijk plaatstalen brugframe. je zal dus een lagere tank moeten nemen om dat af te dekken.
hetzelfde geld voor de achterkant, verlassen of afdekken. die comstarwielen kan je zwart poedercoaten en rondom vol klinknagels jassen, dan lijken het met astralite wielen.
 
gewoon doen, niks mis mee.

de velgen en voorvork van een cb400f passen er in,dus gelijk spaakvelgen.

grotere tank haal je op de sloop,gewoon kijken wat er op past.

full


524100439_6_Jp53.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan