Mattiasd
MF'er
Mijn eerste project hier ook maar eens voorstellen.
In december kocht ik een cb400f in Nederland. de motor liep maar heel moeizaam en met veel lawaai, ik besloot dan maar om het blok onder de motor vandaan te halen en een ander motorblok te zoeken. Mijn doel is om hem nu vlot rijdend te krijgen.. volgende winter gaat hij weer volledig uiteen voor nieuwe chroom en een nieuw laagje verf.
Al snel vond ik een motorblok met overmaat zuigers te koop hier in de buurt. Het blok er dan zo snel mogelijk onder gestoken.
Ondertussen ook een bestelling geplaatst bij honda4
Direct begonnen met de carburateurs te reviseren en te voorzien van K&N luchtfilters.
Ondertussen ook de tank ontroest en voorzien van een nieuwe coating, jammer genoeg geen foto van hoe het ervoor was maar nu vind ik het er alleszins goed uitzien.
De achternaaf moest dringend ook eens opgepoetst worden. (leve remreiniger)
VOOR
NA
Met nieuw tandwiel
Het hele boeltje dan zo snel mogelijk gemonteerd en alles aangesloten om te zien of het wou starten. Rarara...
Wonder boven wonder (ik had het niet verwacht) startte het beestje na 10 keer kicken.. vreugde alom natuurlijk!
Vandaag dacht ik: alles klaarmaken voor een ritje.... en maar weer in gang kicken.......Niets.
Een half uurtje kicken en in gang lopen en ik kreeg hem toch weer aan de praat, het testritje heb ik toch nog even uitgesteld omdat ik niet weet wat het probleem is.
Hij start koud dus heel moeilijk: wat kan hier allemaal de oorzaak van zijn? ontsteking niet goed geregeld? want daarbij heb ik serieus gesukkeld kleppen niet goed geregeld?
Nu woensdagavond neem ik de motor mee naar een kennis die samen met mij de ontsteking gaat regelen, klepspeling gaat controleren en de carbu's synchroniseren. Hopelijk draait hij dan als een naaimachientje.
Wat moet er nu nog gebeuren: Als alles vlot blijkt te werken: nieuwe uitlaat en achterveren + voorrem voorzien van stalen remleidingen en een nieuwe remhendel En dan volgende winter nieuwe chroom en een nieuw kleurtje (tank ziet er goed uit maar heeft verschillende deuken + lakschade).
opmerkingen en tips zijn altijd welkom!
Ik ben ook benieuwd naar welke uitlaten (volledig uitlaatsysteem) er bestaan voor de cb400f. Ik heb de marshall en marving systemen al gezien, zijn dit goede uitlaten?
In december kocht ik een cb400f in Nederland. de motor liep maar heel moeizaam en met veel lawaai, ik besloot dan maar om het blok onder de motor vandaan te halen en een ander motorblok te zoeken. Mijn doel is om hem nu vlot rijdend te krijgen.. volgende winter gaat hij weer volledig uiteen voor nieuwe chroom en een nieuw laagje verf.
Al snel vond ik een motorblok met overmaat zuigers te koop hier in de buurt. Het blok er dan zo snel mogelijk onder gestoken.
Ondertussen ook een bestelling geplaatst bij honda4
Direct begonnen met de carburateurs te reviseren en te voorzien van K&N luchtfilters.
Ondertussen ook de tank ontroest en voorzien van een nieuwe coating, jammer genoeg geen foto van hoe het ervoor was maar nu vind ik het er alleszins goed uitzien.
De achternaaf moest dringend ook eens opgepoetst worden. (leve remreiniger)
VOOR
NA
Met nieuw tandwiel
Het hele boeltje dan zo snel mogelijk gemonteerd en alles aangesloten om te zien of het wou starten. Rarara...
Wonder boven wonder (ik had het niet verwacht) startte het beestje na 10 keer kicken.. vreugde alom natuurlijk!
Vandaag dacht ik: alles klaarmaken voor een ritje.... en maar weer in gang kicken.......Niets.
Een half uurtje kicken en in gang lopen en ik kreeg hem toch weer aan de praat, het testritje heb ik toch nog even uitgesteld omdat ik niet weet wat het probleem is.
Hij start koud dus heel moeilijk: wat kan hier allemaal de oorzaak van zijn? ontsteking niet goed geregeld? want daarbij heb ik serieus gesukkeld kleppen niet goed geregeld?
Nu woensdagavond neem ik de motor mee naar een kennis die samen met mij de ontsteking gaat regelen, klepspeling gaat controleren en de carbu's synchroniseren. Hopelijk draait hij dan als een naaimachientje.
Wat moet er nu nog gebeuren: Als alles vlot blijkt te werken: nieuwe uitlaat en achterveren + voorrem voorzien van stalen remleidingen en een nieuwe remhendel En dan volgende winter nieuwe chroom en een nieuw kleurtje (tank ziet er goed uit maar heeft verschillende deuken + lakschade).
opmerkingen en tips zijn altijd welkom!
Ik ben ook benieuwd naar welke uitlaten (volledig uitlaatsysteem) er bestaan voor de cb400f. Ik heb de marshall en marving systemen al gezien, zijn dit goede uitlaten?
Laatst bewerkt: