Honda cb 4OO four

Mattiasd

MF'er
13 mei 2011
64
0
Lovendegem (Gent) België
Hello all.

Ik heb mij net een cb400 four aangeschaft met de bedoeling om deze op te knappen.
Ik woon in België maar aangezien er in België weinig leven is rond de cb fours start ik hier een topic om zo een antwoord te krijgen op al mijn vragen die nog zullen volgen :p
alvast een fototje (slechte gsm kwaliteit, betere volgen).
IMAG0132.jpg


Gisteren al eens vlug mee gereden om te zien wat allemaal werkt en niet. waardoor de eerste plannen:
- carburateurs nakijken en afstellen
- voorrem reviseren
- nieuwe ketting en tandwielen
- nieuwe uitlaatdemper

Qua uitlaten, zijn er mensen met ervaring van goede uitlaatdempers voor op deze moto?
 
Mooi project!!!

Welk jaar is hij trouwens?
Ga binnenkort zelf beginnen met de restauratie van een 750 K2 uit 172.

Succes ermee.
 
Volgens mij is hij van 1978, maar ik wacht nog op een officieel document van Honda ivm bouwjaar en dergelijke.. Maandag moet ik dit normaal gezien ontvangen.

Iemand ervaring met goede achterveren en uitlaatdemper voor deze moto?
 
Leuk project. :)

Op mijn cb400 (zit een 350 blok onder) zit een dunstall demper op (de echte)
Komt best een leuk geluid uit vind ik persoonlijk. (is alleen niet echt stil)


Waar je die nog kan kopen weet ik niet (de replica heeft een heel ander geluid!)

Als achterveren heb ik koni's, die worden best veel gebruikt, zijn wel een beetje stug.

Ben er dit jaar mee naar Luxemburg en Frankrijk geweest, dat was ook leuk. 8-)

IMG_1021.jpg


Succes verder. :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie cb kenny! en zalig geluid :)

@ math max: Haha, het was een eind rijden (200 km) dus ik wou geen risico's nemen :p

@ harold. De bedoeling is om de originele stijl te behouden, maar niet alles hoeft per se van honda te zijn voor mij. In eerste instantie wil ik hem gewoon volledig rijklaar zetten zodat ik er komende zomer mee kan rijden. Volgende winter zou ik hem dan volledig uit elkaar halen voor opnieuw te laten spuiten, chromeren, blok reviseren,.. (eerst een jaartje sparen). ik ben nog student dus het nodige budget bijeen sparen kan een tijdje duren :p
 
Volgens mij is hij van 1978, maar ik wacht nog op een officieel document van Honda ivm bouwjaar en dergelijke.. Maandag moet ik dit normaal gezien ontvangen.

Iemand ervaring met goede achterveren en uitlaatdemper voor deze moto?

momenteel worden vaak Hagon schokdempers gebruikt als vervangende schokdempers.

Niet al te duur, een redelijke kwaliteit. (beter als de orginele pompjes)


Uitlaten zijn zelfs origineel nog nieuw te bestellen, maar dat kost nogal en echt duurzaam zijn die niet. Gewoon googelen op cb400f uitlaat, dan kom je op een aantal webshops die spul verkopen. ;)
 
Een erg goed idee om te proberen er eerst eens een seizoen mee rond te rijden. Zo leer je de fiets kennen, zodat je weet wat er goed of toch wat minder aan is. Ondertussen kun je alvast wat onderdelen verzamelen.
 
Leuke fiets, ik heb er nu 2, eentje om op te rijden en de ander wordt een caferacer. Op de rijdende cb 400 zit een megaton uitlaat, voor 4 tientjes heb je er al een, en dat geluid... oelala :)


Succes verder, ik hou hem in de gaten!
 
Heb je soms een link naar een website waar je die megaton uitlaat kan kopen?
Ik vind enkel die website: UNIVERSELE DEMPERS

Hagon schokdempers zien er inderdaad ook goed uit, ik ben aan het kijken om deze te bestellen.

Morgen de carburators er vanonder halen en de staat eens nagaan.
Komende week dan eens een bestelling plaatsen bij honda4.nl..
Goede ervaringen met deze webshop?
 
rimg0292.jpg


Kan je aan nieuwe en gebruikte onderdelen voorzien. Heb trouwens nog zo'n zelfde rode 400 F te koop staan als opknapper.
 
Leuke fiets, ik heb er nu 2, eentje om op te rijden en de ander wordt een caferacer. Op de rijdende cb 400 zit een megaton uitlaat, voor 4 tientjes heb je er al een, en dat geluid... oelala :)


Succes verder, ik hou hem in de gaten!

een vervangingsuitlaatje van Bos, Jama...kan allemaal.

Geen Megaton, staat, niet, want het ding staat vlak...en niet omhoog. Zonde van de bochtenset en collector om dat te verlassen
 
Net even op je website rondgekeken Antoon en ziet er zeer interessant uit.
Ik zal binnenkort eens via mail doorgeven welke onderdelen ik zoek zodat je een prijs kan maken.
Een 2e opknapper zou ik wel zien zitten maar het budget staat dit momenteel zeker niet toe.
 
Net even op je website rondgekeken Antoon en ziet er zeer interessant uit.
Ik zal binnenkort eens via mail doorgeven welke onderdelen ik zoek zodat je een prijs kan maken.
Een 2e opknapper zou ik wel zien zitten maar het budget staat dit momenteel zeker niet toe.


Je bent hier altijd welkom om een kijkje te nemen , of voor de koffie !
De opknapper betreft de onderstaande CB400F.

rimg0500.jpg
 
Ik heb even een soundclip gemaakt van de motor. Kan iemand mij vertellen of dit geluid normaal is en/of er iets abnormaals te horen is?
Ik zou nog even willen wachten om het blok open te gooien vandaar mijn vraag.

 
Terug
Bovenaan Onderaan