Honda cb 500 1995 kabelboom

Jenrossewij99

Rookie
7 sep 2022
17
1
Beste ,

Ik ben bezig met het inbouwen van een Honda cb500 naar een cafe racer. Het schiet al aardig op maar nu loop ik tegen het volgende aan. De vorige eigenaar was er al aan begonnen en heeft naar mijn idee een rotzooitje gemaakt van de kabelboom. Ik probeer er namelijk achter te komen waar ik de knipperlichten kan vinden. Ik ben in de veronderstelling dat ik ze gevonden heb alleen krijg ik geen spanning . Het gaat namelijk om het stekkertje die naar mijn idee de knipperlichten van stroom voorziet nou heb ik geen idee waar dat stekkertje in gaat en wat de zwarte de zwarte box voor functie heeft. ( Voor verduidelijking van dit verhaal zie foto)
 

Bijlagen

  • IMG_20220907_230850.jpg
    IMG_20220907_230850.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20220907_230853.jpg
    IMG_20220907_230853.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 34
Zo op het eerste gezicht een CDI, die heeft geen reet niks te maken met je knipperlichten. Of de vorige eigenaar heeft er echt een zooi van gemaakt. De CDI regelt je ontsteking.

Edit: of bedoel je de stekkertjes links op de foto?
 
Zoek een elektrisch schema op en vergelijk de kleuren per stekkeer met wat je tegen komt.
Bij Honda hebben de knipperlichten lichtgroen voor de ene kant en oranje voor de andere kant van de knipperlichten (ik vergeet steed welke links/rechts) en massa is donkergroen.
 
Zoek een elektrisch schema op en vergelijk de kleuren per stekkeer met wat je tegen komt.
Bij Honda hebben de knipperlichten lichtgroen voor de ene kant en oranje voor de andere kant van de knipperlichten (ik vergeet steed welke links/rechts) en massa is donkergroen.
Ik heb een heel handboek van die motor maar ik ben niet zo goed met elektra dus word er niet veel wijzer van 😅
 
Die zwarte kast op foto 1 is je cdi, die drie draden uit de hoes zijn van je knipperlichten, als daar geen prik op staat zou ik even zoeken of het knipper relais nog wel aanwezig is, zit normaal naast de zekeringkast, drie polige zwarte, platte, stekker zou er aan moeten zitten.
 
Die zwarte kast op foto 1 is je cdi, die drie draden uit de hoes zijn van je knipperlichten, als daar geen prik op staat zou ik even zoeken of het knipper relais nog wel aanwezig is, zit normaal naast de zekeringkast, drie polige zwarte, platte, stekker zou er aan moeten zitten.
Oke top dankjewel . Ik denk dat die waarschijnlijk niet meer aanwezig is maar zal morgen nog eens goed kijken .
 
Als ik kijk naar foto twee zou die normaal daar ergens moeten zitten, als ik het niet vergeet schiet ik morgen even een foto van het relais op de originele plek.
 
Als ik kijk naar foto twee zou die normaal daar ergens moeten zitten, als ik het niet vergeet schiet ik morgen even een foto van het relais op de originele plek.
Is dit toevallig het knipperlicht relais ?(foto 1 ) ik denk maar ik weet niet of ik het goed heb . Dat het stekkertje in foto 2 in het relais moet aangezien hier constante stroom uit komt als ik het contact aan zet . Ik weet niet of dit correct is
 

Bijlagen

  • IMG_20220908_123454.jpg
    IMG_20220908_123454.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 28
  • IMG_20220908_130604.jpg
    IMG_20220908_130604.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
1 is je startrelais, stekker op foto twee hoort je knipperlichten relais op ja
Oke top dan hebben ze die er tussen uit gehaald aangezien die niet meer in de kabelboom verwekt is. Kan ik daar zo een nieuwe opzetten zo ja welke zou het beste schikken bij deze motor. Ik heb een led achterlicht met geïntegreerde knipperlichten
 
Ja . zoals opgenomen vermogen, aansluitspanning. bv. relais van 1 W tot 100W /12V opgenomen vermogen. lamp 15W lampje dashboard 5W
totaal dus( 15 +15+5= 35 W aansluitspanning 12V gekozen relais is oke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan