Honda cb 500 1995

Jenrossewij99

Rookie
7 sep 2022
17
1
Ik ben bezig met het inbouwen van een Honda cb500 uit 1995 Maar nu ben ik op het volgende probleem gestuit . Als ik met de motor ga rijden loopt en rijd die in het begin goed maar daarna begint die slap te reageren op het gas en valt die uiteindelijk dood. Ik heb al geprobeerd zonder tank dop te rijden aangezien ik dacht dat het een vacuüm probleem was met de tank . Maar dan gebeurd er precies het zelfde. Hij vonkt wel en goed maar ik denk dat die op een of andere manier uiteindelijk geen benzine krijgt . Kan het iets te maken hebben met de gas kabel of gas kleppen in de carburateur zoja wat zou het wellicht kunnen zijn .
 
Werking brandstofkraan controleren. Weet niet of het vacuüm gestuurd is . Slang lostrekken en kijken of de brandstof vrij doorloopt.
 

zo te zien een vacuum kraan.
Even op Pri zetten is er dan ook niet bij.

als je dan een slang gaat lostrekken zou er als het goed is niks gebeuren tot het motorblok gaat ronddraaien en zo voor een vacuum zorgt wat via een klein slangetje wat aangesloten zit op je benzinekraan er voor zorgt dat dat de benzine gaat stromen.

Controleer ook even goed of je olie peil correct is en niet alleen aan de lage kant maar juist erg hoog , in het geval dat er benzine is gelekt en in je motorblok is gekomen.
 

zo te zien een vacuum kraan.
Even op Pri zetten is er dan ook niet bij.

als je dan een slang gaat lostrekken zou er als het goed is niks gebeuren tot het motorblok gaat ronddraaien en zo voor een vacuum zorgt wat via een klein slangetje wat aangesloten zit op je benzinekraan er voor zorgt dat dat de benzine gaat stromen.

Controleer ook even goed of je olie peil correct is en niet alleen aan de lage kant maar juist erg hoog , in het geval dat er benzine is gelekt en in je motorblok is gekomen.
Goed uitgebreid antwoord 👍
 

zo te zien een vacuum kraan.
Even op Pri zetten is er dan ook niet bij.

als je dan een slang gaat lostrekken zou er als het goed is niks gebeuren tot het motorblok gaat ronddraaien en zo voor een vacuum zorgt wat via een klein slangetje wat aangesloten zit op je benzinekraan er voor zorgt dat dat de benzine gaat stromen.

Controleer ook even goed of je olie peil correct is en niet alleen aan de lage kant maar juist erg hoog , in het geval dat er benzine is gelekt en in je motorblok is gekomen.
Oke dus ik kan hier uit opmaken dat hij of niet vacuüm zuigt waardoor er geen benzine uitkomt of de benzine kraag is verstopt of gedeeltelijk verstopt ?
 
Ja, die vacuumslang vanaf de kraan naar de cilinderkop is inmiddels al wat jaartjes oud en zal graag scheuren. Als je m er helemaal af haalt kan je misschien wel zien of ie gescheurd is ofzo. Een nieuwe is opzich niet veel geld dus makkelijk vervangen. Universele slang werkt ook wel maar let er op dat het originele slangetje voorgevormd is bij de aansluiting op de cilinderkop
 
Ja, die vacuumslang vanaf de kraan naar de cilinderkop is inmiddels al wat jaartjes oud en zal graag scheuren. Als je m er helemaal af haalt kan je misschien wel zien of ie gescheurd is ofzo. Een nieuwe is opzich niet veel geld dus makkelijk vervangen. Universele slang werkt ook wel maar let er op dat het originele slangetje voorgevormd is bij de aansluiting op de cilinderkop
Oke top dankjewel .
 
Ja, die vacuumslang vanaf de kraan naar de cilinderkop is inmiddels al wat jaartjes oud en zal graag scheuren. Als je m er helemaal af haalt kan je misschien wel zien of ie gescheurd is ofzo. Een nieuwe is opzich niet veel geld dus makkelijk vervangen. Universele slang werkt ook wel maar let er op dat het originele slangetje voorgevormd is bij de aansluiting op de cilinderkop
Ik heb zojuist de vacuüm slang gecontroleerd op scheurtjes en deze zijn niet zichtbaar. Ik heb de benzine kraan gedemonteerd en uit elkaar gehaald en gestart met remreiniger deze fuctioneerd prima. Ik heb hem vervolgens weer op de tank gemonteerd en hem nog maals getest door zelf aan de vacuüm slang te zuigen en er kwam benzine uit en functioneerde voor de rest zoals het hoorde. Vervolgens een stuk meegereden waarna die weer naar een paar honderd meter dood valt. Ik heb het idee dat die op een of andere manier verzuipt. Hij loopt wel op beide cilinders aangezien beide uitlaat bochten warm worden. Kan het iets met de caborateurs te maken hebben ?Enig idee . Hoor het graag .
 
Knoop eens een slang aan de benzine kraan en hang die in een schone opvangbak/fles/whatever en knel die vacuüm slang eens af terwijl je er aan zuigt, draai dan de kraan eens open en hang m in je opvangapparatus, blijft de kraan doorstromen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan