honda cb 500 '75 ombouw ------))) caféracer

Ja ja, goed bezig daaroo,

Ziet er inderdaad al heel strak uit (zeker de achterbrug : }) Maar ik vind het stiekem toch jammer dat het geen matzwart is, maar dat is ook maar zo'n pietluttig ding.

ps Ik gebruik gewoon motorolie voor de poten en dan geen 10w, maar 15w40 want dan heb ik iets stuggere veren en dat is dezelfde olie als m'n blokkie. Scheelt weer een fles.

pootjes in elkaar (met nieuwe keering) en dan maar hopen dat je ze niet met schuurpapier hebt mishandeld. Doe dit nooit, want dan helpen nieuwe keeringen uiteindelijk ook niet meer

:] Succesc en laat het ff weten
 
zie je wel dat iemand dat hier wist ! zou anders het beste motorforum van het net niet zijn hé :9

om een busje vorkolie geweest , kost inderdaad 2 keer niets , en de poten eens goed gespoeld met nieuwe olie --> goeie tip ! thx

nu kunnen de werkzaamheden weer verder gaan , ik hou jullie op de hoogte , volgende keer weer fotookes !

thx guys
 
hey guys , hier zijn we terug . Nu de voorvork terug gemonteerd is , ben ik begonnen met het opnieuw samenstellen van het voorwiel .
één probleem hier , aan de ene kant van het voorwiel zit een montagering ( alu met vier inkepingen )met een keerring erin . bij het demonteren ervan heel veel miserie gehad om die montagering te verwijderen ( zeg maar kapot gemaakt ) , en nu bij het monteren nieuwe ring aangekocht , en ja hoor , terug kapot doordat de ring zo geweldig klemt bij het monteren . is hier dan een trucje voor om deze op zijn plaats te krijgen ? niet dat dit ringetje nu zoveel kost , maar zou em er toch graag in krijgen :)

het gaat over het nummer 10 op de tekening

28248



thx guys
 
Klemt ie zo erg? je zou het een beetje warm kunnen maken, of eerst een klein beetje olie eronder smeren, loopt ie er ff wat soepeler op
 
had ik ook al aan gedacht , heb dat gedaan , en zelfs de ring in de diepvries gelegd , maar geraak nog maar tot in de helft . denk dat de schroefdraad wat beschadigt is , zou moeten aan een schroefdraadvijl geraken , maar welke draad is dat ?
 
hey guys , hier zijn we nog es , met goed nieuws deze keer ! 8-)
de schroefdraad heb ik met een schroefdraadvijl kunnen opkuisen(met dank aan mijn werk, waar ik die vijl even mocht meenemen naar huis :} )
de ring loopt nu mooi in de schroefdraad . ondertussen een nieuwe ring besteld want de oude was te erg beschadigt . komt volgende week binnen . dan de wielen erin , heb al achterveren gevonden van het merk hagon (engels) , dus die kunnen er dan ook al op . tegen eind volgende week mischien het blok erin? laat ons hopen...

groetjes iedereen en tot volgende keer ...
 
hier zijn we dan weer , een hele tijd stilgelegen door de verhuis , maar nu zijn we weer klaar om verder te werken aan ons brikkie. deze week al het voorwiel volledig gemonteerd, maar ik stuite op een probleempje .
toen ik ben begonnen de moto te demonteren , heb ik alle onderdelen die er af kwamen in aparte doosjes gestopt. nu moet ik toch ergens een foutje gemaakt hebben, want toen ik het doosje met onderdelen van het balhoofd opende, zat er nog een rubberen ring in die volgens mij niet bij het balhoofd hoort . nu heb ik het balhoofd terug gemonteerd en die ring heb ik nergens nodig gehad. de vraag is dan natuurlijk : waar moet die ring dan wel zitten?
en nu durf ik natuurlijk niet verder werken , want als ie dan toch ergens in of aan het balhoofd moet zitten , moet ik die weer open gooien .
zo ziet die ring er uit :

100030


weet iemand hier( en dat kan bijna niet anders) waar die ring hoort?

groeten gino
 
Wat je daar in je handen hebt is de stofkeerring (dustseal). Dit onderdeel hoort eigenlijk als eerste over de stuurpin geschoven te worden voordat je de onderste lagercup monteerd. Erg veel nut heeft dit niet, ook al gezien het feit dat bij aftermarket conische lagers dit onderdeel wordt weggelaten.
Conclusie : Niet te veel zorgen over maken en gewoon monteren als je T-stuk nog eens los gaat.
(Of gelijk slim zijn en een conisch lagersetje monteren, kost iets van 40 euro ;) )
 
Wat je daar in je handen hebt is de stofkeerring (dustseal). Dit onderdeel hoort eigenlijk als eerste over de stuurpin geschoven te worden voordat je de onderste lagercup monteerd. Erg veel nut heeft dit niet, ook al gezien het feit dat bij aftermarket conische lagers dit onderdeel wordt weggelaten.
Conclusie : Niet te veel zorgen over maken en gewoon monteren als je T-stuk nog eens los gaat.
(Of gelijk slim zijn en een conisch lagersetje monteren, kost iets van 40 euro ;) )


:^

Correctemundo! :)
 
altijd tof om te kunnen terugvallen op dit forum hé, gelijk welke vraag je hebt , er is altijd wel iemand die het andwoord weet :}

de voorvork zit erin , het voorwiel klaar om te monteren , en net toen ik het acterwiel wil monteren, ja hoor ---> een probleem !

nu ben ik bezig met het achterwiel terug te monteren , maar ik stuit op moeilijkheden ... in het achterwiel zitten 2 o-ringen volgens mijn tekening , maar bij het demonteren ervan voor het poederlakken heb ik er maar één aangetroffen . en dat was niet uit rubber gemaakt maar uit één of ander stof , gelijkte een beetje op vilt of zoiets. weet iemand hier precies hoe de vork aan de steel moet ? of hoe de naaf in het wiel past ? hahaha , groetjes aan iedereen en hopelijk weet iemand van jullie dit ?

hier is een tekening van dat achterwiel, met die 2 o-ringen . die oliekeerring heb ik al vernieuwd .
103621
 
Joh, don't worry. Gewoon het wiel erop zetten, dan maar zonder vilten ring ofzo, merk je toch niks van. Gewoon lekker gaan rijden! Daar istie voor gemaakt! ;) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan