Honda cb 500 f 1976 maakt zwaarder geluid en houd in

Dartel

Rookie
29 jan 2017
4
0
Vraagje aaan iemand die hier ervaring mee heeft.
Mijn Honda is sinds twee dgn raar aan het doen.
Start gewoon goed en na een mum van tijd rijden c.a 5 a 10 min houd hij in en hoor een zwaar smorend geluid.
verlies dan vermogen en als ik het gas erop hou dan blijft hij wel rijden zo'n 60 a 70 km per uur. alleen stationair slaat hij direct af. En start dan wel weer maar wel lastig en dan blijft het probleem. Iemand idee waar ik begin met zoeken.
Alvast bedankt.
 
Vraagje aaan iemand die hier ervaring mee heeft.
Mijn Honda is sinds twee dgn raar aan het doen.
Start gewoon goed en na een mum van tijd rijden c.a 5 a 10 min houd hij in en hoor een zwaar smorend geluid.
verlies dan vermogen en als ik het gas erop hou dan blijft hij wel rijden zo'n 60 a 70 km per uur. alleen stationair slaat hij direct af. En start dan wel weer maar wel lastig en dan blijft het probleem. Iemand idee waar ik begin met zoeken.
Alvast bedankt.

Choke wel uit?
 
heb al tijdens het rijden bougiekap cylinder 1 en 4 llos getrokken en geen verschil. dus hij rijd op twee cylinders. op cylinder twee en 3. denk een gevalletje bobine die overleden is. iemand nog een tip hoe je die kan testen in de praktijk,
 
Omdat dit klinkt, zoals gezegt, als een motor die teveel benzine krijgt.
En daarmee sluit ik een hangend vlotternaaldje niet uit, controleren is een kleine moeite.

Met controleren sluit je, zeg 90%, van de storingen uit. En dat is hoe je te werk moet gaan, de omschrijving van dit probleem kan wel tientallen oorzaken hebben. Begin simpel en sluit dingen uit.
 
Omdat dit klinkt, zoals gezegt, als een motor die teveel benzine krijgt.
En daarmee sluit ik een hangend vlotternaaldje niet uit, controleren is een kleine moeite.

Met controleren sluit je, zeg 90%, van de storingen uit. En dat is hoe je te werk moet gaan, de omschrijving van dit probleem kan wel tientallen oorzaken hebben. Begin simpel en sluit dingen uit.

Eens met de werkwijze, alleen het vermoeden dat het blok vol met benzine staat leek mij een beetje een voorbarige op basis van de probleemomschrijving.
 
heb al tijdens het rijden bougiekap cylinder 1 en 4 llos getrokken en geen verschil. dus hij rijd op twee cylinders. op cylinder twee en 3.
Hey een Honda die denkt dat hij een Jawa is. _O-
Ik weet hoe het rijdt. :Y Trekt nog aardig weg, maar je loopt al snel tegen een bovengrens aan..

En de bobine al gewisseld? Of op de andere cilinderpartij aangesloten?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan