Honda CB 500 four k2 opknappen

Spuitwerk ga ik nog even over nadenken. Op dit moment met de voorrem bezig. Echter krijg ik de klipje in de handrem er niet uit ;( Iemand tips?
20200923_192144.jpg
20200923_192156.jpg
20200923_192205.jpg
20200923_192205.jpg
 

Bijlagen

  • 20200923_192214.jpg
    20200923_192214.jpg
    725,9 KB · Weergaven: 15
Honda heeft daar een speciale circlip-tang voor (onbetaalbaar uiteraard) zelf heb ik een oude circlip-tang helemaal verslepen zodat ik er toch in kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op het onderdeel plaatje van de rem cilinder kijk heeft dat clipje geen oogjes voor zo,n tang,
dan heb je daar dus niets aan,als er geen oogjes aan zitten dan zit er maar 1 ding op en dat is proberen met iets scherps
kijken of dat clipje er uit te wippen is.
 
https://www.ebay.com/itm/Circlip-Pl...4a81ac2af4ade835edc3|ampid:PL_CLK|clp:2334524
Dit is een goedkope die ik zo snel kon vinden, Honda heeft ze ook (KOWA) en die lijsten + nummers qua speciaal gereedschap staan in de service manuals.
https://www.cmsnl.com/honda-cb500k1-special-tools_model35532/partslist/T-1.html#.X2vDOWgzaUl
https://www.cmsnl.com/products/snap-ring-pliers_07914sa50001/#.X2vCpmgzaUkBij deze de Honda variant....
Bedankt! Ik ga het proberen om hem er uit te krijgen. Zoals rg gamma al aangeeft, zit ervoor echter nog een andere clip ( net zo een waarmee de cilinders vast zitten).Echter valt deze clip in het metaal en er zit geen inkeping of iets waar je hem eruit kan wippen helaas. Ik ga vnv nog eens klungelen. Bedankt voor de tip in ieder geval!
 
Bedankt! Ik ga het proberen om hem er uit te krijgen. Zoals rg gamma al aangeeft, zit ervoor echter nog een andere clip ( net zo een waarmee de cilinders vast zitten).Echter valt deze clip in het metaal en er zit geen inkeping of iets waar je hem eruit kan wippen helaas. Ik ga vnv nog eens klungelen. Bedankt voor de tip in ieder geval!
Wat je ook nog kan doen is deze vraag in het techniek gedeelte van het forum plaatsen,daar kijken meer mensen en dan
weet iemand misschien een oplossing.
 
Dat onderdeel waar je het over hebt (nr4) zit doorgaans "in" het rubber en gaat er dus gelijk mee eruit als je het rubber verwijderd.
Als dat onderdeel niet goed gemonteerd zat, of door slijtage door het rubber heen heeft gevreten, dan helpt een heel klein scherp hobby mesje doorgaans om deze "scheef" te wippen waarna je dit met een pincet kunt verwijderen.
Er direct achter zit wel degelijk een circlip (nr 18) waar deze tang voor benodigd is, deze neemt ook de veerkracht op.
https://www.cmsnl.com/honda-cb500k2-four-1973-usa_model461/partslist/F++04.html#.X2yL92gzaUk
 
Dat onderdeel waar je het over hebt (nr4) zit doorgaans "in" het rubber en gaat er dus gelijk mee eruit als je het rubber verwijderd.
Als dat onderdeel niet goed gemonteerd zat, of door slijtage door het rubber heen heeft gevreten, dan helpt een heel klein scherp hobby mesje doorgaans om deze "scheef" te wippen waarna je dit met een pincet kunt verwijderen.
Er direct achter zit wel degelijk een circlip (nr 18) waar deze tang voor benodigd is, deze neemt ook de veerkracht op.
https://www.cmsnl.com/honda-cb500k2-four-1973-usa_model461/partslist/F++04.html#.X2yL92gzaUk
Ja je heb gelijk,daar had ik ff overheen gekeken.
 
Hoe heb jij die koelribben zo mooi schoon gekregen?
Motorblok heb ik geheel opschuurt met steeds een fijner korrelgrootte. Heeft heel veel tijd in gezeten. De koelribben zijn inderdaad erg lastig. Hierdoor dit eerst met een staalborstelt het grove vuil los proberen te maken. Het 1 dag in lampenolie laten weken waardoor overig vuil makkelijker los kwam. De plekken waar ik met schuur papier bij kon, toch geschuurd. Uiteindelijk was ik nog niet tevreden met het resultaat, waardoor ik er voor gekozen heb om met zilver lak de koelribben te verven.
 
Laatst bewerkt:
Na een paar maanden stilte, hierbij een kleine update. Ik heb het zadel opgeknapt en de motor zo veel mogelijk naar origineel gemaakt. Volgende week komen laatste originele Honda onderdelen binnen zoals originele honde bouten. Deze kan ik op de motor kan gaan zetten en kunnen de laatste afstellingen gedaan worden. Uiteindelijk zal alleen de tank kleur niet origineel zijn. De vraag is of ik dit nog wil gaan doen. Twijfel om de tank zelf te gaan schuren en oneffenheden te verwijderen waarnaar ik het door een professionele spuiter laat spuiten. Heeft iemand hiermee ervaring betreft een goede spuiter voor goede prijs /kwaliteit verhouding. Groetje Bjorn

 

Bijlagen

  • 20210911_140607.jpg
    20210911_140607.jpg
    269,8 KB · Weergaven: 51
Ja, origineel spuitwerk zou hem wel helemaal af maken. Maar of je er een Theo Terwel bedrag voor over hebt? Bij techniek heb je het spuiten en laten spuiten topic. Daar zitten een paar mensen die het hobbymatig doen en verbazend mooi werk afleveren.
 
prachtig resultaat, eentje om te koesteren en bij te houden.
en zoals hierboven reeds gepost...origineel spuitwerk zou het plaatje wel afmaken.... :t
Al zeker met de originele uitlaten, de mooiste trompetjes ooit gemaakt.
 
Zoals @halflive al schreef zit er een goede hobbyspuiter in het spuiten en laten spuiten topic. Die heeft m'n z650 helemaal weer in de originele lak gezet zoals het hoort, en is nu bezig m'n CB 400 F ook weer netjes te spuiten.
 
Met de gedachten: Ik heb het nog nooit gedaan, maar denk dat ik het wel kan. Heb ik besloten om het zelf te gaan proberen ( al weet ik dat spuiten vakwerk is). Tot dus ver gaat het echter goed. Deuken zijn uit de tank gehaal, daarnaar in 2k grondlak gezet en daar ral 9005 zwat 2k op de zijvlak van de tank gespoten. Via RH Motorradlacke heb ik de juiste verf besteld voor de honda cb500f. Dit weekend ga ik rustig aan mijn spuitpistool laag voor laag de lak er op zetten. Eens moet de eerste keer zijn om zelf het te proberen
20211004_230247.jpg
20211001_223100.jpg
20210930_235635.jpg
20210930_235627.jpg
20211004_230227.jpg
 
Ben benieuwd,je had alleen beter de tankdop af kunnen plakken als dat daar afbladdert of oplost komt het in de benzine terecht,wat weer tot carburatie ellende kan leiden.
 
Eerste lak laag zit er op. De lak heeft nu nog niet de goede kleur, omdat er nog candy laserlassen overheen moet worden gezet. De dikte van deze lak, bepaald hoe de blauw er dalijk onderuit komt. Als laatste moet er een verharder laag overheen worden gespoten.

Tot nu toe ben ik tevreden met het resultaat. Uiteraard had het beter gekunt, maar door het zelf te doen leer je er ook mooi nog iets van.
20211012_195401.jpg

20211012_195408.jpg
20211012_195405.jpg
20211012_195419.jpg

20211012_195427.jpg
 
Helaas is het uiteindelijk minder goed verlopen als ik had gehoopt. In de laatste laag wist ik niet dat er de verhader erdoorheen moest, omdat dit in de instructies niet duidelijk stond (Was een duitste instructie, maar alsnog was het niet heel slim van mij zelf uiteraard... want er stond 2K. Dit vergeet ik nooit meer!!!!!) Nu heb ik als het waren op de zijkapjes de verharder als blanke lak gespoten, en dit droogt uiteraard niet omdat er geen reactie plaatst vind. Nu hoop ik dat in de komende week de kapjes droog worden en iets wat uitharden. Dan ga ik daarnaar er nog 2k blanke lak op spuiten. Al met al veel van de eerste keer spuiten geleerd... Jammer dat het niet het juiste resultaat is geworden, maar de volgende keer weet ik veel beter waar ik allemaal rekening mee moet houden als ik ga spuiten. Voor nu laat ik het spuitwerk zo en wie weet zal ik in de toekomst nog 1 nieuwe poging gaan wagen. Baal een beetje van het resultaat (op foto's ziet het er mooier uit dan in werkelijkheid), inverband er 2 druipers op zitten en dat de lak niet goed is aangebracht, maar het is niet anders
20211030_153717.jpg
20211030_153721.jpg
20211030_153737.jpg
20211030_153740.jpg
 
Ja zonde man,zelf heb ik mijn les wel geleerd wat zelf spuiten betreft,zeker met spuitbussen is het niet makkelijk
een goed resultaat te krijgen,bij mij gaat er altijd wel wat mis,daarom laat ik dat aan professionele spuiters over,
dan weet je tenminste dat het goed gebeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan