bjornkuipers
MF'er
- Onderwerp starter
- #51
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Weet u misschien wat voor een tang ze hier voor gebruiken? Misschien een link of foto ervan? Alvast bedanktHonda heeft daar een speciale circlip-tang voor (onbetaalbaar uiteraard) zelf heb ik een oude circlip-tang helemaal verslepen zodat ik er toch in kan komen.
Bedankt! Ik ga het proberen om hem er uit te krijgen. Zoals rg gamma al aangeeft, zit ervoor echter nog een andere clip ( net zo een waarmee de cilinders vast zitten).Echter valt deze clip in het metaal en er zit geen inkeping of iets waar je hem eruit kan wippen helaas. Ik ga vnv nog eens klungelen. Bedankt voor de tip in ieder geval!https://www.ebay.com/itm/Circlip-Pl...4a81ac2af4ade835edc3|ampid:PL_CLK|clp:2334524
Dit is een goedkope die ik zo snel kon vinden, Honda heeft ze ook (KOWA) en die lijsten + nummers qua speciaal gereedschap staan in de service manuals.
https://www.cmsnl.com/honda-cb500k1-special-tools_model35532/partslist/T-1.html#.X2vDOWgzaUl
https://www.cmsnl.com/products/snap-ring-pliers_07914sa50001/#.X2vCpmgzaUkBij deze de Honda variant....
Wat je ook nog kan doen is deze vraag in het techniek gedeelte van het forum plaatsen,daar kijken meer mensen en danBedankt! Ik ga het proberen om hem er uit te krijgen. Zoals rg gamma al aangeeft, zit ervoor echter nog een andere clip ( net zo een waarmee de cilinders vast zitten).Echter valt deze clip in het metaal en er zit geen inkeping of iets waar je hem eruit kan wippen helaas. Ik ga vnv nog eens klungelen. Bedankt voor de tip in ieder geval!
Ja je heb gelijk,daar had ik ff overheen gekeken.Dat onderdeel waar je het over hebt (nr4) zit doorgaans "in" het rubber en gaat er dus gelijk mee eruit als je het rubber verwijderd.
Als dat onderdeel niet goed gemonteerd zat, of door slijtage door het rubber heen heeft gevreten, dan helpt een heel klein scherp hobby mesje doorgaans om deze "scheef" te wippen waarna je dit met een pincet kunt verwijderen.
Er direct achter zit wel degelijk een circlip (nr 18) waar deze tang voor benodigd is, deze neemt ook de veerkracht op.
https://www.cmsnl.com/honda-cb500k2-four-1973-usa_model461/partslist/F++04.html#.X2yL92gzaUk
Motorblok heb ik geheel opschuurt met steeds een fijner korrelgrootte. Heeft heel veel tijd in gezeten. De koelribben zijn inderdaad erg lastig. Hierdoor dit eerst met een staalborstelt het grove vuil los proberen te maken. Het 1 dag in lampenolie laten weken waardoor overig vuil makkelijker los kwam. De plekken waar ik met schuur papier bij kon, toch geschuurd. Uiteindelijk was ik nog niet tevreden met het resultaat, waardoor ik er voor gekozen heb om met zilver lak de koelribben te verven.Hoe heb jij die koelribben zo mooi schoon gekregen?