Honda CB 500, vermogenverlies

fun rider

Rookie
4 okt 2020
4
0
Na lang zoeken ben ik teneinde raad. Ik haal amper 90km/h en verder komt de moto niet meer. Wanneer ik op een constante snelheid rij dan stottert de moto. Het probleem is gekomen nadat hij een jaar heeft stilgestaan. Mijn vermoeden was dat dit aan de carburator lag. Ik heb deze sonisch laten reinigen, zonder verbetering. Uiteindelijk andere carburator gestoken; zonder resultaat. Hij geeft een goede ontsteking.
Heeft iemand van jullie enige ideeën waaraan dit kan liggen en hoe dit kan worden opgelost?
type: Honda CB 500, 1996
 
Dat word systematisch de hele motor op kop zetten.
Te beginnen met elektrisch en daarna het hele brandstofcircuit.
Als je niet elektrisch bent aangelegd zou je andersom kunnen beginnen. En dan vind je bijna áltijd het probleem als je maar systematisch werkt.

Maar begin inderdaad met de simpele dingen, zoals de benzinetank.
Het is heel handig om een werkplaatshandboek van de motor aan te schaffen.
 
Allemaal goed advies,
Mijn methode :
1 mechanisch in orde maken. Klepspeling controleren / stellen, timing controleren. Compressie,lektest .
2 elektrisch in orde maken . Ontsteking op tijd zetten
3 benzine systeem, kraan , filter carburateur .

Succes
 
Motor start (koud of warm) wel goed, en loopt dan goed stationair op het juiste toerental?
Benzinefilter in de benzinekraan niet verstopt? Loopt de motor anders als je de brandstofkraan op PRI(me) zet?
Starten gaat zowel koud als warm uitstekend
Benzinekraan werkt goed, heb darm los gekoppeld en geeft goed benzine door.
 
Motor start (koud of warm) wel goed, en loopt dan goed stationair op het juiste toerental?
Benzinefilter in de benzinekraan niet verstopt? Loopt de motor anders als je de brandstofkraan op PRI(me) zet?
Starten gaat zowel koud als warm uitstekend
Benzinekraan werkt goed, heb darm los gekoppeld en geeft goed benzine door.
 
Kijk nog eens naar de eerste set carburateurs.
Haal de originele carburateur set uit elkaar en kijk of alle sproeiers en lucht gaatjes open zijn .
menbraam nog heel is en soepel . Vlotter s nazien. Maak set goedschoon en met luchtdruk controleren of alle gaatjes,kanalen open zijn
Hop voor jou dat je tijdens het controleren /schoonmaken wat vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan