Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ze begin vorig jaar vergeleken en ben voor de 2019 gegaan. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de nieuwe een heel stuk mooier vind en dat dat zeker heeft meegespeeld. Ik vond de nieuwe vooral een stuk sterker voelen en wat hoger (vind ik fijner) zitten. Het zadel vind ik top, beste wat ik ooit gehad heb. Ik zou ze beide gaan proefrijden, alleen jij kunt beslissen of je het extra geld gerechtvaardigd vindt.Ik heb het afgelopen jaar even op een YBR125 gereden voor wat stadsritjes en omdat ik niet motorloos kan zijn. In Thailand heb ik twee en drie jaar terug twee zomers voor in totaal zo'n 6 weken op de CB 500 X gereden. Ik wist daarna direct dat ik heel graag een eigen CB 500 X wilde hebben. De YBR gaat dit weekend in de verkoop, en dan ga ik rustig kijken voor een CB 500 X dit najaar of in het voorjaar. Ik word al helemaal gelukkig van alle verhalen hier! Het is de bedoeling dat ik zo nu en dan een solo motorvakantie doe en af en toe met mijn vriendin achterop.
Vraagje: Ik twijfel al even om wellicht door te sparen voor het nieuwe model (vanaf 2019). Zijn er hier veel mensen die ze echt vergeleken hebben? Wat zijn de voor -en nadelen van het nieuwe model? Ik kan me herinneren dat ik op het 2014 model echt makkelijk 6 uur kon rijden zonder last van mijn kont te krijgen, mijn vriendin zat ook heerlijk achterop tegen een topkoffer die gemaakt is om tegenaan te zitten. Bij flink bepakte topkoffer + zijkoffers en nog wat meuk achterop begon het frame achterop bij hobbels ook een beetje als een duikplank te veren
Ik begreep dat de nieuwe net een tikje zuiniger moet zijn en iets beter vermogen / koppel heeft, maar dat hij ook meer als een allroad gemaakt is. Het zadel is geloof ik iets smaller, is deze ook harder gemaakt? Zit het nog net zo lekker voor de langere stukken? Voor nu denk ik aan het oudere model, maar ik weet dat ik ook veel onverharde wegen ga pakken in vakanties (met name in Noorwegen). Ik vraag me af of de flink hogere prijs voor een nieuwer model opweegt tegen de voordelen van mij.
Edit: Ik ken overigens de waslijst aan verbeteringen volgens Honda, ik wil vooral weten wat merkbaar is en eruit springt voor de gemiddelde rijder
Het is een GIVI Vario screen geworden. Gemonteerd op het standaardscherm in de laagste stand.
Er zijn meer van deze schermpjes maar het model van GIVI is groter en over een groter bereik in te stellen.
ik zit nu op de snelweg bijna volledig “uit de wind” Is redelijk duur (ca. € 120) maar wel een aanrader!
Lijkt me een forse prijs voor de leeftijd en km stand.Ik ga begin november mijn rijbewijs (hopelijk) halen. Ik twijfel nog een beetje tussen een Kawasaki Versys 650 en een Honda CB500x. De CB500x spreekt me momenteel net iets meer aan omdat hij wat handzamer en kleiner lijkt, en daarmee wat fijner om het motorrijden op te leren. Nadeel van een 500x is natuurlijk wel dat hij redelijk aan de prijs is. Er staat nu een relatief voordelige in Hoofddorp, namelijk deze:
https://www.motorservicehoofddorp.com/occasions/#honda-cb-500-x---abs-m1374307
Ik vind hem desondanks toch nog best redelijk prijzig. 5000 euro voor een fiets uit 2013 die al 54k heeft gereden. Zijn dit de prijzen waar ik het mee moet doen, of denken jullie dat hij nog ergens wel goedkoper te vinden is? Mocht een van jullie over een maand of twee van zijn CB500x afwillen, ben ik ook te porren
Ik had 1,5 jaar geleden ongeveer dezelfde keus, ik keek alleen naar nieuwe motoren... Voor mij was het na een proefritje op beide direct duidelijk dat het de honda zou worden. Voor mij is de zit beter, het stuur gedrag makkelijk en direct maar minder nerveus dan de versys en ook het motorblok van de kawa vond ik wat vreemd voor het type allroad. Onderin vrij traag en bovenin best fel, de honda beviel mij gewoon beter. Proefrijden dus!Ik ga begin november mijn rijbewijs (hopelijk) halen. Ik twijfel nog een beetje tussen een Kawasaki Versys 650 en een Honda CB500x. De CB500x spreekt me momenteel net iets meer aan omdat hij wat handzamer en kleiner lijkt, en daarmee wat fijner om het motorrijden op te leren. Nadeel van een 500x is natuurlijk wel dat hij redelijk aan de prijs is. Er staat nu een relatief voordelige in Hoofddorp, namelijk deze:
https://www.motorservicehoofddorp.com/occasions/#honda-cb-500-x---abs-m1374307
Ik vind hem desondanks toch nog best redelijk prijzig. 5000 euro voor een fiets uit 2013 die al 54k heeft gereden. Zijn dit de prijzen waar ik het mee moet doen, of denken jullie dat hij nog ergens wel goedkoper te vinden is? Mocht een van jullie over een maand of twee van zijn CB500x afwillen, ben ik ook te porren
Dat is flink aan de prijs, vorige zomer verkocht ik mijn ‘15 CB500X met 16k en Akrapovic voor 4600,- nadat deze 2 maanden te koop heeft gestaan.Ik ga begin november mijn rijbewijs (hopelijk) halen. Ik twijfel nog een beetje tussen een Kawasaki Versys 650 en een Honda CB500x. De CB500x spreekt me momenteel net iets meer aan omdat hij wat handzamer en kleiner lijkt, en daarmee wat fijner om het motorrijden op te leren. Nadeel van een 500x is natuurlijk wel dat hij redelijk aan de prijs is. Er staat nu een relatief voordelige in Hoofddorp, namelijk deze:
https://www.motorservicehoofddorp.com/occasions/#honda-cb-500-x---abs-m1374307
Ik vind hem desondanks toch nog best redelijk prijzig. 5000 euro voor een fiets uit 2013 die al 54k heeft gereden. Zijn dit de prijzen waar ik het mee moet doen, of denken jullie dat hij nog ergens wel goedkoper te vinden is? Mocht een van jullie over een maand of twee van zijn CB500x afwillen, ben ik ook te porren
Ik heb vandaag de 12.000 km grens overschreden en vroeg mij af hoeveel mijn CB500X Van maart 2020) nog waard is. Mijn dealer (Ten Kate Nieuwleusen) wil me nog € 6.000 inruil geven op een nieuwe. Dat is in 6 mnd ruim 26%. Hoezo Honda’s blijven duur?Ik had 1,5 jaar geleden ongeveer dezelfde keus, ik keek alleen naar nieuwe motoren... Voor mij was het na een proefritje op beide direct duidelijk dat het de honda zou worden. Voor mij is de zit beter, het stuur gedrag makkelijk en direct maar minder nerveus dan de versys en ook het motorblok van de kawa vond ik wat vreemd voor het type allroad. Onderin vrij traag en bovenin best fel, de honda beviel mij gewoon beter. Proefrijden dus!
Met de prijzen van 2e hands kan ik je helaas niet veel verder helpen, ik hoor wel vaker dat honda best prijzig blijft. voordeel is dat je ook zelf niet zoveel afschrijft...
Slechte deals kun je overal krijgen. Bij inruil krijg je natuurlijk maar een deel van de verkoopwaarde. Neem daarbij de afschrijving die er optreed zodra je een nieuw voertuig uit de showroom rijdt.Ik heb vandaag de 12.000 km grens overschreden en vroeg mij af hoeveel mijn CB500X Van maart 2020) nog waard is. Mijn dealer (Ten Kate Nieuwleusen) wil me nog € 6.000 inruil geven op een nieuwe. Dat is in 6 mnd ruim 26%. Hoezo Honda’s blijven duur?
Zoals ik al zei kun je overal slechte deals krijgen. Voor een kaal demo model, waarbij je niet extra betaald om de motor nieuw de showroom uit te kunnen rijden, betaal je zo’n €7700,-.
En zoals je motor nu is kun je hem prima tweedehands verkopen (dus niet inruilen/deels weggeven) voor €6900,-.
Zie daar uw €800,- afschrijving over 6maanden en 12.000km bij een 2020 CB500X.
Dat iemand graag extra betaald voor een splinternieuwe motor én er niet de verkoopwaarde voor terug hoeft bij inruil heeft weinig te maken met afschrijving van de motorfiets, maar meer met een persoonlijke behoefte om geld uit te geven.
Geen setje, voor is nog de originele.Mooi zeg! Ik zie dat je er een setje Bridgestone onder hebt? Hoe bevalt dat?