honda cb 500 x

Dutchrider

Die hard MF'er
26 nov 2013
361
20
www.clebu.nl
1 op 27, da's echt wel netjes :}
Als 140 per uur ook geen probleem is heb ik niet meer nodig.
Ik twijfel een beetje tussen de v-strom 650 en de Honda.
Maar ja, ik heb nog een dikke brommer met bijna 90.000km op de klok, die brengt niet zoveel meer op. Van de inruilprijs werd ik niet zo blij. Maar even doorrijden nog, misschien is er particulier nog een redelijk prijsje voor te krijgen, wie weet...
Als eigenaar van een V-Strom 650 (let wel: 1ste gen 650) kan ik je vertellen dat ik o.a. naar de honda aan het kijken ben. Het blok van de Strom is fantastisch, maar de aerodynamica is verschrikkelijk (buffeting) en de gewichtsverdeling is awkward: relatief hoog zwaartepunt en veel gewicht op de voorkant. Na 1,5 jaar is het duidelijk dat de V-Strom en ik gewoon niet lekker samen gaan.

Toch brengt zo'n strom als inruiler niet veel op, dus ik ga deze winter de motor waarschijnlijk ombouwen tot een naked/scrambler idee :P. Die 15 KG weghalen van boven het voorwiel zouden een behoorlijk verschil moeten maken. Dan ben ik ook meteen van die buffeting af. Misschien een klein windschermpje aan het stuur en gaan :D

Salami

MF veteraan
7 mrt 2006
2.665
9
45
Thuis
Zo'n V-Strom is geschikter voor ombouw dan een XT1200 vrees ik :')
Ik vond de 2019 V-Strom 650 trouwens best een fijn ding, alleen de windbescherming vond ik zwaar tegenvallen. Maar bijna elke motor die ik heb gehad kwam geklooi met ruitjes bij kijken.
Maar de Honda is zeker nog in beeld, ik had niet verwacht zoveel fun met een 500 te hebben, de verwachting was dat ie na een ritje op een 650 gelijk zou afvallen. Dus niet 8-)

• Like
Waarderingen: C machielse

Dutchrider

Die hard MF'er
26 nov 2013
361
20
www.clebu.nl
De nieuwe stroms zijn ook wat slanker en lichter van voren.

Maar ook mijn 2005 kun je behoorlijk vlot mee sturen. De motor wordt vlug lomp bij lage snelheden en weinig gas.

Die cb500xen (oud model) kosten echt geen drol tweedehands. Dan een rally raid kit erop... tis erg aanlokkelijk, misschien eens een proefrit scoren:]

luwe

Rookie
21 nov 2012
19
4
62
Enschede
zijn er nog nieuwe dingen over de 500
heb nieuwe dikkere hand vaten gekocht
vond de originelen een beetje dun
wat ik gekocht heb kun je over de normale handvatten schuiven
maar was moeilijk aan te komen maar toch gelukt
de naam is grip puppies www.grippuppy.com
geef een beter gevoel en vangen de trillingen op

Laatst bewerkt:

Salami

MF veteraan
7 mrt 2006
2.665
9
45
Thuis
Geen nieuwe dingen nee, maar dat komt vooral omdat ik nog geen CB500X heb. De animo voor mijn huidige net ingelopen XT1200 is nogal beperkt tot nu toe :')
Misschien wordt het toch inruilen binnenkort |(