honda cb 500 x

vind de cb500x een leuk concept ter vervanging van m'n naked.
heb er ook al even op gezeten bij ten kate en lijkt wel prima met 1.90 meter.
maar toch zou wat extra hoogte niet verkeerd zijn zijn.
Zijn er mensen die zadel verhoogd hebben of stepjes verlaagd of dogbones vervangen ?
Ook ca 1.90 m. maar origineel zadel en steps. Ik hou het er langer op uit dan m'n vorige, XT1200.
Met een Rally Raid kit wordt ie volgens mij iets hoger, maar daar hangt een prijskaartje aan.
 
Die zijn mooi, maar voor die prijs is een andere motor met meer adventure/premium onderdelen een meer logische keus, maja wel vet!

Neig naar standaard is voldoende dan, zal na mijn vakantie dagje huren en ook ervaring delen
 
Ik heb een sw motech skidplate. Ziet er leuk uit maar is niet geschikt voor echte harde klappen denk ik, constructie is vrij licht. Maar ik wilde mijn middenbok niet kwijt, en bij sw motech kan die blijven zitten. Misschien handig om te checken hoe eenvoudig de t-rex te verwijderen is voor onderhoudswerk aan het blok, als je, of de monteur, een uur langer bezig is door de skidplate wordt je daar niet blij van denk ik.
 
Het heeft een opening waardoor het oliefilter eenvoudig gewisseld kan worden dus dat is wel handig. Bovendien ook compatible met een middenbok.
Ik had ook gekeken naar de SW motech skidplate, echter vind ik hier dat je oliefilter niet echt beschermd wordt terwijl het mij daar juist om gaat.
Ik wil namelijk wat lichtere gravelwegen gaan verkennen in het buitenland, en misschien een stukje TET.
 
Niemand van hier lijkt het. Weinig 500X rijders op het forum helaas. Zal wel iets te maken hebben met de doelgroep, starters dus, en die zijn over het algemeen jong, en weinig actief op fora. De Facebook generatie :P
 
Eerdaags verkrijgbaar bij Outback Motortek, de valbeugels met skidplate en pannierrack ect zijn nu in de laatste testfase...

1629609621994.png

 
Eerdaags verkrijgbaar bij Outback Motortek, de valbeugels met skidplate en pannierrack ect zijn nu in de laatste testfase...

Bekijk bijlage 1668042

Wel jammer dat die kofferrekken zo groot zijn, ik heb de net zo lompe givi rekken, spuuglelijk als je zonder koffers of tassen rijdt. Daarom haal ik ze er meestal weer af na de vakantie periode. Dan waren snel afneembare exemplaren fijner geweest.
 
Zeker weten! Afgelopen zaterdag teruggekomen na 6 dagen Zwitserland. Blijft heerlijk in de bergen
Die staat hoog op mijn to-do list, net een lang weekend Harz gedaan. Maar iets langer iets verder heb ik al jaren niet meer kunnen doen, vrouw en Kids....
Hoewel m'n meisje wel vorige week haar bmw heeft ingeruild voor een 2015 cb500x 8-)
Wie weet wil ze volgend jaar ook naar de Alpen *O*
 
Die staat hoog op mijn to-do list, net een lang weekend Harz gedaan. Maar iets langer iets verder heb ik al jaren niet meer kunnen doen, vrouw en Kids....
Hoewel m'n meisje wel vorige week haar bmw heeft ingeruild voor een 2015 cb500x 8-)
Wie weet wil ze volgend jaar ook naar de Alpen *O*
Zeker een aanrader! Je hebt een heel jaar de tijd om haar te overtuigen ;-)
Ik ben van plan om volgend jaar naar de Noordkaap te gaan 8-)
 
2022 versie is er:


 
Cool, usd vork, dubbele schijven voor :9
Mijn enige minpuntje van mijn 2019 model is de remkracht voor, dus dit is een goede zaak 8-)
Mij benieuwen wat er onderhuids nog meer verbeterd is, gasrespons zou ook best iets vloeiender kunnen anno 2022 :P
Misschien volgend jaar weer een verse cb500x, het ziet er goed uit *O*
2022 versie is er:


 
Ik hoop niet dat hiermee de parallel-twin bedoeld wordt op basis van de NC750
Is dat motorblok niet goed of..?
Het zal denk ik meer op de African Twin worden geïnspireerd lijkt me.
Concurrerend met de Tenere 700 maar dan hopelijk lichter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan