honda cb 500 x

Ik wil volgende week gaan proefrijden op een 2022 model. Ik loop al iets op de zaken voorruit maar is de originele handvatverwarming van Honda aan te raden? En heeft iemand een idee wat dat kost? Ik vind de originele wel netjes er uit zien namelijk.
Ja dat weet ik wel: €404.01

Verwarmde handvatten die zich richten op het meest koudegevoelige deel van de handen. Met een geïntegreerde regeleenheid kan de rijder gemakkelijk een van de 3 variabele verwarmingsniveaus selecteren. Het geïntegreerde circuit beschermt de batterij tegen leeglopen. Deze set omvat: - Handvatverwarming (08T70-MGE-D11) - Handvatverwarming aansluitset (08T70-MKP-J80) - Handvatlijm (08CRD-HGC-23GHO)

Zelfs ik vind dat wel erg veel geld, je zou ook eens naar Daytona DT11 kunnen zoeken, zien er bijna hetzelfde uit, kwalitatief iets minder maar gaan gerust jaren mee. Is dus wel ZONDER leegloop bescherming, maar als je het geschakeld aansluit is dat niet problematisch.
 
Ja dat weet ik wel: €404.01

Verwarmde handvatten die zich richten op het meest koudegevoelige deel van de handen. Met een geïntegreerde regeleenheid kan de rijder gemakkelijk een van de 3 variabele verwarmingsniveaus selecteren. Het geïntegreerde circuit beschermt de batterij tegen leeglopen. Deze set omvat: - Handvatverwarming (08T70-MGE-D11) - Handvatverwarming aansluitset (08T70-MKP-J80) - Handvatlijm (08CRD-HGC-23GHO)

Zelfs ik vind dat wel erg veel geld, je zou ook eens naar Daytona DT11 kunnen zoeken, zien er bijna hetzelfde uit, kwalitatief iets minder maar gaan gerust jaren mee. Is dus wel ZONDER leegloop bescherming, maar als je het geschakeld aansluit is dat niet problematisch.
Zo dan, een hoop geld! Ik weet genoeg, thanks!
 
Check de jiffy van jullie 500x even..
Die van mijn dochter uit 2018 met slechts 14k.op de teller, brak.spontaan af bij parkeren.
Ze kon gelukkig voorkomen dat de motor plat ging...
Bekijk bijlage 1749617Bekijk bijlage 1749618
Ik las ergens anders dat als de motor verlaagd werd je ook de zijstand moest inkorten omdat de motor anders te recht zou staan, deze is duidelijk eerder doorgeslepen en dan weer slecht aan elkaar gelast, ik persoonlijk zou dit nooit doen zonder een mof erboven te plaatsen, als roest niet te ver zit kan dit nog mooi hersteld worden trouwens.
 
Gisteren een nieuwe jyf gekregen bij Ten Kate...dat de oude jyf een keer is gelast is overduidelijk..
Btw...de X is niet verlaagd....
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen ja...
Gelukkig stond haar vriend naast haar toen zij de X op de oude jyf zette en die afbrak...hij kon het opvangen anders had de motor op de linkerzijkant gelegen..
 
Net ook een groene gekocht. Alleen komt deze pas week 30 binnen. Ze gaan morgen andere dealers bellen om te wisselen met een zwarte.

Rijdt overigens heerlijk!
Mijne staat al twee weken in garage, maar afhandeling van papieren bij honda is een ramp, nog steeds geen inschrijvingspapieren toegekomen in garage...ik hoop dat opties ondertussen al ingebouwd zijn.😔
 
Mijne staat al twee weken in garage, maar afhandeling van papieren bij honda is een ramp, nog steeds geen inschrijvingspapieren toegekomen in garage...ik hoop dat opties ondertussen al ingebouwd zijn.😔
Waar heb jij hem vandaan als ik vragen mag?

Edit: Vanmiddag door de dealer gebeld, na wat schuiven staat mijn motor direct klaar en is het ook wachten op het kenteken.
 
Laatst bewerkt:
Here he is....
 

Bijlagen

  • IMG_20220423_153102__01.jpg
    IMG_20220423_153102__01.jpg
    348,3 KB · Weergaven: 52
Hallo, ik heb zojuist mijn eerst motor opgehaald de Honda cb500x 2022. Nu vroeg ik mij af blijft de verlichting van je knipperlichten altijd branden? Als je het knipperlicht aanzet word hij feller, maar anders branden ze tijdens het rijden ook oranje kan iemand mij helpen hoe je dit uit zet of blijft dat altijd aan staan?
 
Hallo, ik heb zojuist mijn eerst motor opgehaald de Honda cb500x 2022. Nu vroeg ik mij af blijft de verlichting van je knipperlichten altijd branden? Als je het knipperlicht aanzet word hij feller, maar anders branden ze tijdens het rijden ook oranje kan iemand mij helpen hoe je dit uit zet of blijft dat altijd aan staan?
Volgens mij is dat 1 van de wijzigingen tov. het vorige model, de richtingaanwijzers branden altijd, voor betere zichtbaarheid.
Ik denk niet dat het zomaar uitgezet kan worden, zonder technische ingrepen. Maar ik zou m'n dealer daarover raadplegen.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe motor, veel plezier ermee *O*
 
Hallo, ik heb zojuist mijn eerst motor opgehaald de Honda cb500x 2022. Nu vroeg ik mij af blijft de verlichting van je knipperlichten altijd branden? Als je het knipperlicht aanzet word hij feller, maar anders branden ze tijdens het rijden ook oranje kan iemand mij helpen hoe je dit uit zet of blijft dat altijd aan staan?
Dit is idd normaal. Dienen als dagrijlichten en ik vind het wel cool eigenlijk.
 
Ondertussen staat er al bijna 600km op mijn nieuwe fiets en heel tevreden, inrijperiode loopt ook al op zijn einde al doe ik dat eens opgewarmd niet altijd volgens de regeltjes 😇, zonder te gaan beulen natuurlijk.
Ondertussen ook gevonden hoe ik helderheid display kan aanpassen en de cbx beschikt zelfs over een schakelindicator wat ik niet wist.
Laatste dagen hoor ik bij thuiskomst wel nog wat getik in het motorblok als de motor afstaat en in de garage staat maar veronderstel dat daar niet veel speciaals aan is, mijn blade heeft dat echter enkel als ik serieus "aan de ketting heb getrokken"
Verder heb ik nog wat antislip tankpads op bovenzijde en zijkant vd tank aangebracht en een ruggesteuntje bevestigd op de topcase voor de madam.....
Tot hiertoe super tevreden en als ik ga tanken nog meer 🤣, 3.5l /100km
 
Hier ook gisteren mijn CB500x opgehaald, overigens kreeg ik geen instructies over het inrijden. Wat is de procedure? Maar 100km rustig aan gereden en zo nu en dan iets meer het gas open getrokken. Conclusie na 100km: rijdt heerlijk soepelen, je gooit hem makkelijk om, zithouding is fijn. Het ruitje zorgt er echter wel voor dat ik meer wind vang. Als ik lager of hoger ga met mijn helm ervaar ik minder last van de wind. Misschien eens kijken naar een ander ruitje of een deflector.

Opties laten monteren: handkappen Honda, Daytona handvatverwarming en de 12v plug. Het Osco ketting smeersysteem ligt hier thuis klaar voor montage.
 

Bijlagen

  • 2DE30A62-FA61-47E8-A8A0-243DCB4BDCDC.jpeg
    2DE30A62-FA61-47E8-A8A0-243DCB4BDCDC.jpeg
    352,1 KB · Weergaven: 46
Hier ook gisteren mijn CB500x opgehaald, overigens kreeg ik geen instructies over het inrijden. Wat is de procedure? Maar 100km rustig aan gereden en zo nu en dan iets meer het gas open getrokken. Conclusie na 100km: rijdt heerlijk soepelen, je gooit hem makkelijk om, zithouding is fijn. Het ruitje zorgt er echter wel voor dat ik meer wind vang. Als ik lager of hoger ga met mijn helm ervaar ik minder last van de wind. Misschien eens kijken naar een ander ruitje of een deflector.

Opties laten monteren: handkappen Honda, Daytona handvatverwarming en de 12v plug. Het Osco ketting smeersysteem ligt hier thuis klaar voor montage.
Normaal zou je tot 1000km onder de 4000rpm moeten blijven en lange stukken zelfde toerental moeten vermijden, kan zeker geen kwaad dit te doen maar eens de motor echt goed warm ga ik wel eens boven de 4000 rpm en ik probeer autostrade wat te vermijden, doe ik sowieso
 
Volgens mijn dealer is er pas in december weer een cb500x nieuw leverbaar in Nederland. Dus degene die al een nieuwe heeft was wel mazzel.
 
Normaal zou je tot 1000km onder de 4000rpm moeten blijven en lange stukken zelfde toerental moeten vermijden, kan zeker geen kwaad dit te doen maar eens de motor echt goed warm ga ik wel eens boven de 4000 rpm en ik probeer autostrade wat te vermijden, doe ik sowieso
Ik las in het instructieboekje 500km rustig aan rijden. Nu net de eerste 500km erop zitten. De motor is wel erg zuinig, alhoewel het natuurlijk ook komt door het rustige rijden. Nu 1:29,2.
 
Wat me wel opvalt is de erg korte eerste versnelling. Heeft iemand ervaring met een andere tandwielverhouding? Zo ja kun je de boordcomputer dan aanpassen zodat de snelheidsweergave wel weer klopt?

Edit: Deze video gevonden. Het is het proberen waard
 
Laatst bewerkt:
Wat me wel opvalt is de erg korte eerste versnelling. Heeft iemand ervaring met een andere tandwielverhouding? Zo ja kun je de boordcomputer dan aanpassen zodat de snelheidsweergave wel weer klopt?

Edit: Deze video gevonden. Het is het proberen waard
Ik had het 2020 model, ook met een erg korte eerste versnelling. Als ik de CB500 had gehouden dan zou ik voor een tandje groter gemonteerd hebben. Je kunt ook prima in de tweede versnelling wegrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan