honda cb 500 x

Vraagje, ik wil m’n koplamp naar beneden instellen en nu heb ik dat draai ding gevonden waar ik dan met de schroevendraaier in ga, maar er gebeurt niks welke kant ik ook op draai. En ben echt 10 min aan t draaien geweest. Het is een 2017 model. Weet iemand of ik iets fout doe?
 
Ik heb een 2019 model, dus het kan anders zijn, maar gezien vanaf het zadel zit er links een stelwieltje om de bundel links-rechts te verstellen.
Aan de rechterzijde, bij de mijne moeilijk te zien/vinden, zit nog een stelwieltje, deze is voor de hoogte verstelling.
 
Wat me wel opvalt is de erg korte eerste versnelling. Heeft iemand ervaring met een andere tandwielverhouding? Zo ja kun je de boordcomputer dan aanpassen zodat de snelheidsweergave wel weer klopt?

Edit: Deze video gevonden. Het is het proberen waard
Idd eerste versnelling is kort, ben me de gewoonte aan het aanleren om met mijn linkse voet op de steun te blijven en rechts tegen de grond te zetten als ik ergens stilsta, dan kan ik zeer snel doorschakelen als ik vertrek en eens aan de gang doe ik trage stukjes meestal in tweede...
 
Heeft iemand van jullie een Osco smeersysteem gemonteerd? Zo ja, op welke positie?
 
Heeft iemand van jullie een Osco smeersysteem gemonteerd? Zo ja, op welke positie?
Ik heb er 1 op mijn 2019, en net gisteren ook 1 op de 2015 van mijn vriendin gezet.
Beide aan de passagier voetsteun bevestigd, lekker makkelijk bereikbaar.
 

Bijlagen

  • 20220514_161248.jpg
    20220514_161248.jpg
    335,3 KB · Weergaven: 36
Ik heb er 1 op mijn 2019, en net gisteren ook 1 op de 2015 van mijn vriendin gezet.
Beide aan de passagier voetsteun bevestigd, lekker makkelijk bereikbaar.
Hier nu idem. In de handleiding stond rechts als voorkeurskant maar dan heb ik toch liever mijn rechterhand bij het gas en de rem.
 

Bijlagen

  • E0BE6B74-EB9D-4BAC-9DC8-AA6B6AEEEAAF.jpeg
    E0BE6B74-EB9D-4BAC-9DC8-AA6B6AEEEAAF.jpeg
    371,6 KB · Weergaven: 29
Bij de 24000 beurt waren alle kleppen binnen spec. Dus alleen controle. Gisteren heb ik het vergeten te vragen, ga ik eerdaags nog even doen.
 
Misschien wel een goede tip; als je een Osco zoekt, ik heb mijne en die van mijn vriendin bij Boonstra parts in Ureterp gebruikt gekocht. Volgens mij voor 50 euro, het enige wat je meestal zelf moet regelen is een nieuw slangetje.
 
Misschien wel een goede tip; als je een Osco zoekt, ik heb mijne en die van mijn vriendin bij Boonstra parts in Ureterp gebruikt gekocht. Volgens mij voor 50 euro, het enige wat je meestal zelf moet regelen is een nieuw slangetje.
Heb de mijne ook via marktplaats voor €50,-. Vinden Osco website even wat losse montage delen 2 flesjes olie en een nieuw slangetje besteld. Moest er wel even achteraan mailen omdat ze de bestelling waren vergeten. Maar was diezelfde avond nog opgelost en kreeg een extra flesje olie toegestuurd, top service!
 
Ik gebruik al jaren gewone dikke olie sae 80. Kost weinig en doet het prima. Kettingzaag olie wordt ook veel gebruikt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Vandaag mn luxe plaat opgehaald. Vind het toch veel netter staan 😃
A1B3E19B-E19D-4EB7-84BF-61EAA8E7CEEB.jpeg


Hopelijk volgende week weer ergens rijden.. m’n examen practicum lever ik maandag in en dan denk ik daar ik eerst maar even de stress van de afgelopen maanden er af ga rijden
A73BA137-AF41-48CC-87D1-61AD911DBFC7.jpeg
 
Goedenavond!
Ik heb mijn oog ook laten vallen op de Honda cb500x. Vanmiddag een proefrit gemaakt wat me echt top bevallen is!

Nu heb ik een 2017 model gereden. Ik vroeg me af of er een wezenlijk verschil is met de nieuwere modellen van na 2019. Ik ken natuurlijk de specs, maar is er iets wat het rijden echt anders maakt? Stel ik ga morgen een 2020 model rijden, welke verschillen merk ik dan?

Alvast bedankt!
 
Goedenavond!
Ik heb mijn oog ook laten vallen op de Honda cb500x. Vanmiddag een proefrit gemaakt wat me echt top bevallen is!

Nu heb ik een 2017 model gereden. Ik vroeg me af of er een wezenlijk verschil is met de nieuwere modellen van na 2019. Ik ken natuurlijk de specs, maar is er iets wat het rijden echt anders maakt? Stel ik ga morgen een 2020 model rijden, welke verschillen merk ik dan?

Alvast bedankt!
Mijn vriendin heeft een 2015 model, ikzelf een 2019. En die rijden behoorlijk anders. Vooral het insturen van bochten voelt echt anders, vanaf 2019 is de motor flink veranderd. Mijne voelt iets meer aan als een grotere motor, wat denk ik komt door het iets forsere kuipwerk. Maar aangezien merk, en staat van bv de banden ook nogal van invloed zijn, is het moeilijk je vraag te beantwoorden. Vind ik :P
Ik zou zeggen; rijden met een 2020 model en oordeel zelf, beide zijn hele fijne motoren.
 
Bedankt voor je reactie! Volgens de zaken waar ik ben geweest is er vrijwel geen verschil, maar dan ga ik toch proberen ook een jongere te vinden om uit te proberen.
Die uit 2017 was sws al fijn, dus daar zou ik ook geen miskoop aan doen. Maar een beetje vergelijken kan geen kwaad.
 
Vandaag een aliexpress universeel schermpje met de dremel bijgewerkt tot verhoogd scherm, niet dat ik er eigenlijk nood aan had want vind wat wind wel leuk.
Misschien wel handig als het wat kouder zal worden om toch nog met open vizier te kunnen rijden.....eerst zien of het leuker is met ten opzichte van zonder 😉
 

Bijlagen

  • IMG_20220529_222610.jpg
    IMG_20220529_222610.jpg
    154,5 KB · Weergaven: 30
Goedenavond!
Ik heb mijn oog ook laten vallen op de Honda cb500x. Vanmiddag een proefrit gemaakt wat me echt top bevallen is!

Nu heb ik een 2017 model gereden. Ik vroeg me af of er een wezenlijk verschil is met de nieuwere modellen van na 2019. Ik ken natuurlijk de specs, maar is er iets wat het rijden echt anders maakt? Stel ik ga morgen een 2020 model rijden, welke verschillen merk ik dan?

Alvast bedankt!
Ik heb de 2022 gekocht en testrit gedaan met de 2020, motorisch geen verschil volgens mij maar als toch al ervaren motorrijder, 30jaartjes ondertussen, voel je de betere voorvork en met duo zeker de dubbele remschijf, noodzakelijk? Natuurlijk niet als starter, wil je er soms al eens steviger tegenaan dan is het een meerwaarde.
 
Ik heb ondertussen een van 2022 kunnen testen. Inderdaad toch weer anders, maar ontzettend fijn! Die gaat er dus komen! Heb nog een hele nieuwe kunnen vinden; vandaag net binnengekomen, zwarte uitvoering. Ik kom de Honda CB500x club dus versterken :)
 
Ik heb ondertussen een van 2022 kunnen testen. Inderdaad toch weer anders, maar ontzettend fijn! Die gaat er dus komen! Heb nog een hele nieuwe kunnen vinden; vandaag net binnengekomen, zwarte uitvoering. Ik kom de Honda CB500x club dus versterken :)
Gefeliciteerd, goede keuze 8-)
 
Beste mensen,

Ik ben sinds deze week de trotse bezitter van een Honda CB500X uit 2017 puur aangeschaft voor woon/werk.
De motor is al voorzien van een aantal nuttige accessoires, ik wil misschien nog wel een valbeugel (set) aanschaffen.
Heeft er iemand nog een tip? Merk/type?
Bedankt alvast.

Groet Mark
 
Ik heb ondertussen een van 2022 kunnen testen. Inderdaad toch weer anders, maar ontzettend fijn! Die gaat er dus komen! Heb nog een hele nieuwe kunnen vinden; vandaag net binnengekomen, zwarte uitvoering. Ik kom de Honda CB500x club dus versterken :)
Gefeliciteerd! Ga je veel plezier aan hebben
 
Beste mensen,

Ik ben sinds deze week de trotse bezitter van een Honda CB500X uit 2017 puur aangeschaft voor woon/werk.
De motor is al voorzien van een aantal nuttige accessoires, ik wil misschien nog wel een valbeugel (set) aanschaffen.
Heeft er iemand nog een tip? Merk/type?
Bedankt alvast.

Groet Mark
Gefeliciteerd!
Ik ben zelf nog aan het kijken voor een set. Twijfel nogal aan die van givi/kappa of een sw motech
 
Terug
Bovenaan Onderaan