honda cb 500 x

Voor mij zou de nieuwe Tracer 700 een optie zijn, maar voorlopig meer dan happy met het cb-tje.
De meeste alternatieven zijn een stuk duurder. :')
 
  • Leuk
Waarderingen: eip
ff dit topic maar wat opleuken met wat vakantiekiekjes :P
72434764_2725373374140927_7149982806708322304_o.jpg

72272103_2725374440807487_2854702794139500544_o.jpg


kamptrip44.jpg
 
Goedenavond!

Heb bij motoport een cb500x zien staat. Twijfel alleen over de zithoogte ... ben niet echt groot (158m) verlagen is een optie.
Iemand ervaring hiermee?

Thanks!
 
Goedenavond!

Heb bij motoport een cb500x zien staat. Twijfel alleen over de zithoogte ... ben niet echt groot (158m) verlagen is een optie.
Iemand ervaring hiermee?

Thanks!

Geen ervaring met verlagen, maar ik zou gewoon eens gaan proefzitten als ik jou was.
M'n vrouw is ook een stuk kleiner dan dat ik ben en die komt ook nog goed met haar voeten op de grond :)
 
Goedenavond!

Heb bij motoport een cb500x zien staat. Twijfel alleen over de zithoogte ... ben niet echt groot (158m) verlagen is een optie.
Iemand ervaring hiermee?

Thanks!
Mijn vriendin heeft 'm. Is 1.60 en via Hyperpro een ander link ding laten installeren. Ze hebben meteen de standaard wat ingekort. Zij kan nu makkelijk met 2 voeten bij de grond. Voor het verlagen was het net aan met de tenen.
 
Is die Giant loop tas ongeveer 1m lang zie ik? Is dat een handig ding?
Ik heb 1 roltas voor kleding en slaapzooi en 1 roltas voor tent en de rest. (Ik heb liever geen (s-morgens vochtig ingepakte) tent bij mijn slaapzak in de buurt)
Bekijk bijlage 1458423
Even off topic;

Heb jij de schijfdikte van jou Honda wel eens gecheckt ?
Lijkt een aardige rand op te zitten? (dus even goed meten, niet die rand 8-) )

Ik kan er best naast zitten, zo ff vanaf een schermpje, maar beter gemeten dan niet?
 
Ah oke! Gelukkig zijn er hier wel mensen die ervaring hebben met verlagen ;)
Welk model kijk je voor? Een 2019? Of ouder? Denk dat daar ook nog wat iets verschil tussen zit.
Staan er nu twee ... uit 2013 met 21plus op de teller. En een uit 2017 met 38plus op de teller. Zelfde prijs.

Nog geen proefrit kunnen make met dit weer helaas.
 
Even off topic;

Heb jij de schijfdikte van jou Honda wel eens gecheckt ?
Lijkt een aardige rand op te zitten? (dus even goed meten, niet die rand 8-) )

Ik kan er best naast zitten, zo ff vanaf een schermpje, maar beter gemeten dan niet?

Is echt optisch of vuil. Voldoende dikte, ook vermeld door motorzaak die remschoenen en remolie heeft vernieuwd in oktober 2019. iig scherp opgemerkt !!

On topic: als mijn xrv750 weer goed rijdt (is verder nog erg netjes/origineel dus een paar centen waard) ga ik toch eens een proefrit op een 500X maken. De looks, de rij-eigenschappen, het gewicht, verbruik en het 'nieuwe' spreken mij aan. Vanaf 2019 met dat grotere voorwiel toch?
 
Is echt optisch of vuil. Voldoende dikte, ook vermeld door motorzaak die remschoenen en remolie heeft vernieuwd in oktober 2019. iig scherp opgemerkt !!

On topic: als mijn xrv750 weer goed rijdt (is verder nog erg netjes/origineel dus een paar centen waard) ga ik toch eens een proefrit op een 500X maken. De looks, de rij-eigenschappen, het gewicht, verbruik en het 'nieuwe' spreken mij aan. Vanaf 2019 met dat grotere voorwiel toch?

Correct, vanaf 2019 met groot voorwiel.
Ik moet zeggen, na de overstap van een 1200 naar de nieuwe CB500X, ben ik er best tevreden over. Inmiddels zijn we een dikke 3000 km verder, nog geen ergernissen tegen gekomen. Vorige week is eindelijk de hoge Givi ruit binnen gekomen, da's een verbetering. Ik zit nu aardig uit de wind en herrie :)
 
Vorige week mijn eerste motor gekocht. Een CB500X uit 2017! Ben er vanzelfsprekend erg blij mee, kan niet wachten om flink wat kilometers op te zetten!
Het enige wat nog mist is een kofferset, toevallig nog tips/aanraders qua merken?
 
Vorige week mijn eerste motor gekocht. Een CB500X uit 2017! Ben er vanzelfsprekend erg blij mee, kan niet wachten om flink wat kilometers op te zetten!
Het enige wat nog mist is een kofferset, toevallig nog tips/aanraders qua merken?
Wens je veel fijne en veilige kilometers !
 
Vorige week mijn eerste motor gekocht. Een CB500X uit 2017! Ben er vanzelfsprekend erg blij mee, kan niet wachten om flink wat kilometers op te zetten!
Het enige wat nog mist is een kofferset, toevallig nog tips/aanraders qua merken?
Geen idee wat optisch de mooiste zou zijn, maar...
Ik ben al jaren erg tevreden over Givi, en rust de verschillende motoren uit met dezelfde grondplaat en kan zo wisselen.
Zodoende rij ik op nieuwere motoren met Givi's uit het jaar kruik, maar nog allemaal waterdicht.
Tevens, als je 30 x 375cl aan blikjes erin doet (met nog wat andere zut zo'n 15kg), geven ze geen krimp.
 
Geen idee wat optisch de mooiste zou zijn, maar...
Ik ben al jaren erg tevreden over Givi, en rust de verschillende motoren uit met dezelfde grondplaat en kan zo wisselen.
Zodoende rij ik op nieuwere motoren met Givi's uit het jaar kruik, maar nog allemaal waterdicht.
Tevens, als je 30 x 375cl aan blikjes erin doet (met nog wat andere zut zo'n 15kg), geven ze geen krimp.

Ik heb ook een set van 3 GIVI e36 koffers, ze zijn zo oud als Jeruzalem, kosten geen drol en doen het prima. Het rek maakt het nog duur. :')
 
Vorige week mijn eerste motor gekocht. Een CB500X uit 2017! Ben er vanzelfsprekend erg blij mee, kan niet wachten om flink wat kilometers op te zetten!
Het enige wat nog mist is een kofferset, toevallig nog tips/aanraders qua merken?

Eigenlijk wachten we nog op foto's... 8-)
 
Over uitlaat gesproken, ik ben er best wel verbaasd over hoe lekker het standaard dempertje van de 2019 versie klinkt. Lekkere roffel en leuke plofjes als je het gas loslaat :9
En dat bij de prijs inbegrepen :}
 
Mooie kleurstelling ook! Wat voor uitlaat heb je gekocht?

Ik ben gegaan voor een SC-Project Oval Carbon.

Over uitlaat gesproken, ik ben er best wel verbaasd over hoe lekker het standaard dempertje van de 2019 versie klinkt. Lekkere roffel en leuke plofjes als je het gas loslaat :9
En dat bij de prijs inbegrepen :}
Ja aftermarket uitlaten zijn niet perse heel goedkoop. Heb nooit een 2019 versie gezien/gehoord, de 2017 is in ieder geval erg stil hahaha
 
974EF83B-6079-427C-9581-6E712948BB8F.jpeg

Vorige week deze 500 uit Engeland mogen verwelkomen in onze Airbnb. Koppel deed een weekendtripje Brussel + Parijs en weer terug over het water.
Eerste keer dat ik een 500x van dichtbij heb bekeken en ik was zeer aangenaam verrast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan