honda cb 500 x

Ik heb trouwens nog een set voor & achterwiellagers en 2 sets balhoofdlagers voor de cb500x liggen model '13 tm '18, weet niet of ze ook op het nieuwe model passen.
Zijn gewoon nieuw in doos van Allballsracing.
Ook nog originele rem + koppelingshevel en evt een set sw motech storm handkappen met alu beugels.

Mocht iemand er interesse in hebben, laat maar weten.
wat vraag je voor de handkappen compleet
 
Hallo lui,

Ik ben inmiddels bezig met mijn code 80 rijbewijs en ben aan het rondkijken naar verschillende A2 fietsen. De honda CB serie spreekt mij al heel lang aan. Echter vind ik ze tweedehands nog vrij aan de prijs. Misschien heb ik er gewoon dom overheen gelezen, maar zijn er grote verschillen in het 13 model en het 16/17 model? De 19 modellen zijn te prijzig voor mij (studentenbudget.) Is er iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?

Gr
 
Goedemorgen mede Cb rijders.

Afgelopen vrijdag eindelijk mijn motor op kunnen halen. De eerste 80km ermee gereden. Bevalt goed! Rijdt heerlijk soepel. Hieronder een foto van hoe die is geworden.

20200515_175447.jpg


Update 18-5: Gister heerlijk weer om te toeren! Er weer 90km aan toegevoegd met de vrouw achterop!
Eerste dagen bevallen echt super!!! zo'n enorme verbetering ten opzichte van mijn Hyosung van 2007....
WhatsApp Image 2020-05-18 at 14.00.15 (1).jpeg
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe 2.600 km gereden. Heerlijke motor met genoeg power in deze 100 km/uur tijd. Alleen het scherm valt tegen door de turbulentie. Ik rijd nu zonder scherm en dat bevalt bij de huidige temperaturen goed. Een Fly screen zou misschien ideaal zijn.
 
Tot nu toe 2.600 km gereden. Heerlijke motor met genoeg power in deze 100 km/uur tijd. Alleen het scherm valt tegen door de turbulentie. Ik rijd nu zonder scherm en dat bevalt bij de huidige temperaturen goed. Een Fly screen zou misschien ideaal zijn.
De snelheidsverlaging naar 100 km was voor mij het laatste zetje om een 500 cc motor te kopen. Echter, inmiddels 7000 km verder, ben ik erachter dat je net zo makkelijk 130 rijdt als op een zwaardere motor :')
Schermpje was voor mij ook te laag, ik heb er een grotere Givi ruit opgezet. Die doet het prima, maar vreemd genoeg is de hoge stand van de ruit niet meer bruikbaar, de handkappen raken de ruit dan bij maximale stuur uitslag.:?
Maar mooi dat de motor goed bevalt, ik ben er ook bijzonder tevreden over, ik heb de afgelopen 15 jaar best wat motoren gehad, tot een dikke 1200 cc met cardan aan toe, maar ik vind dit een van de leukste :}
 
tweede beurt gehad er stond wel 14000 km op
de kosten waren 152 uro op naar de 20000
 
tweede beurt gehad er stond wel 14000 km op
de kosten waren 152 uro op naar de 20000

Het is mij niet vaak overkomen dat ik voor zo'n prijsje klaar was :')
Over een tijdje gaat ie ook voor de 12000 beurt...mij benieuwen...:P
 
Stil hier, we zakken bijna van de eerste pagina :/
Aanstaande vrijdag gaat deze jongen een lang weekend naar Luxemburg, als de Corona goden het toelaten :X
De eerste serieuze trip met de CB500X, ik heb er zin in :Y
 
Stil hier, we zakken bijna van de eerste pagina :/
Aanstaande vrijdag gaat deze jongen een lang weekend naar Luxemburg, als de Corona goden het toelaten :X
De eerste serieuze trip met de CB500X, ik heb er zin in :Y
Lekker! beetje jaloers... Ons eerste weekendje Duitsland in april is niet doorgegaan natuurlijk, hopelijk lukt het snel om een nieuw weekend te vinden dat bij het hele ‘cluppie’ uitkomt (4 motoren/5 mensen).

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt Salami! Hier staat de cbx vrij veel stil op het moment, hooguit 1x in de week even naar werk of een rondje om de kerk.
 
De snelheidsverlaging naar 100 km was voor mij het laatste zetje om een 500 cc motor te kopen. Echter, inmiddels 7000 km verder, ben ik erachter dat je net zo makkelijk 130 rijdt als op een zwaardere motor :')
Schermpje was voor mij ook te laag, ik heb er een grotere Givi ruit opgezet. Die doet het prima, maar vreemd genoeg is de hoge stand van de ruit niet meer bruikbaar, de handkappen raken de ruit dan bij maximale stuur uitslag.:?
Maar mooi dat de motor goed bevalt, ik ben er ook bijzonder tevreden over, ik heb de afgelopen 15 jaar best wat motoren gehad, tot een dikke 1200 cc met cardan aan toe, maar ik vind dit een van de leukste :}
Ik ben in 1998, na 25 jaar niet meer te hebben gereden, weer “opgestapt”. Dat voelde eerst niet goed en ik heb in dat jaar weer 5 rijlessen genomen 😂. Daarna heb ik, op zoek naar de ideale motor, ieder jaar een nieuwe gekocht w.o. een BMW R1150GS, Triumph Tiger, Ducati Multistrada, Aprilia Capo Nord, Honda CBF1000 en later 3x BMW (650, 700, 800GS), 3 modellen Kawasaki Versys, 2 modellen Suzuki V-Strom, en nog 2x Honda NC750X. Naarmate ik ouder werd nam de behoefte aan cilinderinhoud en PK’s af. Ik ben nu, denk ik, met de CB500x, uiteindelijk mijn ideale motor tegengekomen 😎
 
Lekker! beetje jaloers... Ons eerste weekendje Duitsland in april is niet doorgegaan natuurlijk, hopelijk lukt het snel om een nieuw weekend te vinden dat bij het hele ‘cluppie’ uitkomt (4 motoren/5 mensen).

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt Salami! Hier staat de cbx vrij veel stil op het moment, hooguit 1x in de week even naar werk of een rondje om de kerk.
Ik verwacht dat het prima gaat bevallen 8-)
 
Nou, we zijn weer thuis na een geslaagd weekendje Luxemburg!
En de CB500X heeft het boven verwachting goed gedaan. Meest opgevallen is dat ik bijna helemaal geen last heb gehad van mijn zitvlees, en dat is tot nu toe weinig voorgekomen. Zadel is dus erg goed, voor mij in elk geval. Sturen op de fraaie slingerende wegen en haarspeldbochten, als een scheermes en zo gemakkelijk, super!
Vermogen was voor mij voldoende, wij zijn niet van die hoogvliegers en houden ons best aardig aan de snelheidslimiet. Alleen een lange klim heeft ie zijn vermogen meer dan nodig, dus lui wordt ie niet.
Ook met bagage stuurt het nog prima, ik heb de achterveer 2 tandjes omhoog gedraaid en geen centje pijn.
Kortom, ik ben erg blij met de kleine Honda!
Het enige puntje wat ik minder prettig vond was tot mijn verbazing trillingen in het stuur bij ca 105 km/u. Daar heb ik eerder geen last van gehad, misschien dat de belading een rol heeft gespeeld. Maar het is niet zo erg geweest dat ik er slapende of gevoelloze handen van kreeg.
Al met al een super weekend gehad en 1300 km erbij gereden.
 
Nou, we zijn weer thuis na een geslaagd weekendje Luxemburg!
En de CB500X heeft het boven verwachting goed gedaan. Meest opgevallen is dat ik bijna helemaal geen last heb gehad van mijn zitvlees, en dat is tot nu toe weinig voorgekomen. Zadel is dus erg goed, voor mij in elk geval. Sturen op de fraaie slingerende wegen en haarspeldbochten, als een scheermes en zo gemakkelijk, super!
Vermogen was voor mij voldoende, wij zijn niet van die hoogvliegers en houden ons best aardig aan de snelheidslimiet. Alleen een lange klim heeft ie zijn vermogen meer dan nodig, dus lui wordt ie niet.
Ook met bagage stuurt het nog prima, ik heb de achterveer 2 tandjes omhoog gedraaid en geen centje pijn.
Kortom, ik ben erg blij met de kleine Honda!
Het enige puntje wat ik minder prettig vond was tot mijn verbazing trillingen in het stuur bij ca 105 km/u. Daar heb ik eerder geen last van gehad, misschien dat de belading een rol heeft gespeeld. Maar het is niet zo erg geweest dat ik er slapende of gevoelloze handen van kreeg.
Al met al een super weekend gehad en 1300 km erbij gereden.
Fijn dat de motor zo goed bevalt! Het zadel is mij ook in positieve zin opgevallen, nergens last van na hele dagen rijden 😊
Vraagje, op welke manier neem je bagage mee?
 
Fijn dat de motor zo goed bevalt! Het zadel is mij ook in positieve zin opgevallen, nergens last van na hele dagen rijden 😊
Vraagje, op welke manier neem je bagage mee?
Ik heb 3 oude GIVI E360 koffers, die zijn iets hoekiger van vorm dan nieuwe. Een zit er bijna altijd op als topkoffer, en de andere 2 alleen voor vakanties, als zijkoffer doen ze het ook best. En een bagagerol voor de tent achterop het zadel. Ruimte zat op die manier.
Voordeel van de oudere koffers is dat je ze voor weinig kopen kunt, ik was 75 euro kwijt voor deze 3. Hoef ik alleen een passend rekje te kopen, zo blijven de kosten binnen de perken, want ik vind nieuwe koffersets idioot duur.
 
Ik heb 3 oude GIVI E360 koffers, die zijn iets hoekiger van vorm dan nieuwe. Een zit er bijna altijd op als topkoffer, en de andere 2 alleen voor vakanties, als zijkoffer doen ze het ook best. En een bagagerol voor de tent achterop het zadel. Ruimte zat op die manier.
Voordeel van de oudere koffers is dat je ze voor weinig kopen kunt, ik was 75 euro kwijt voor deze 3. Hoef ik alleen een passend rekje te kopen, zo blijven de kosten binnen de perken, want ik vind nieuwe koffersets idioot duur.
Dankjewel! Een topkoffer heb ik wel, ivm woonwerk echt heel handig. Ik ben een beetje aan het kijken naar mogelijkheden voor meer ruimte voor weekendjes en vakanties, maar de prijzen zijn inderdaad heel hoog
 
Ik heb van de week de SW-Motech Blaze aangeschaft, stuk goedkoper als een volledig kofferset. Duurt nog even voor ze binnen zijn, maar tzt gooi ik wel even een foto er op.

Aan het begin van de maand mijn motor weggebracht voor de 24.000 beurt, nooit gedacht dat ik de km's er zo snel zou oprijden, gemiddeld dus 2000 per maand :-)
 
Ik heb van de week de SW-Motech Blaze aangeschaft, stuk goedkoper als een volledig kofferset. Duurt nog even voor ze binnen zijn, maar tzt gooi ik wel even een foto er op.

Aan het begin van de maand mijn motor weggebracht voor de 24.000 beurt, nooit gedacht dat ik de km's er zo snel zou oprijden, gemiddeld dus 2000 per maand :-)

Ik rij tegenwoordig ook ongeveer zoiets per jaar . Een jaar of 10 geleden haalde ik de 30.000 en soms zelfs 35.000 km per jaar :Y
Dat waren nog eens tijden, vroeger was alles beter :')


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan