honda cb 500 x

Hallo,

Zaterdag ga ik mijn CB550X ophalen hij is geboren in Januari 2020 en heeft 12.000 km op de teller dus al goed ingereden.Hij heeft de kleur Pearl metalloid white dat is het dure woord voor gewoon wit.
Verders is ie nog gewoon standaard en ga ik me eens goed inlezen wat er allemaal voor te krijgen is op de after markt....
Zodra ik uitgevogeld heb hoe ik een foto moet plaatsen dan zal ik dat is doen.

Groet Ton.
 
Hallo,

Zaterdag ga ik mijn CB550X ophalen hij is geboren in Januari 2020 en heeft 12.000 km op de teller dus al goed ingereden.Hij heeft de kleur Pearl metalloid white dat is het dure woord voor gewoon wit.
Verders is ie nog gewoon standaard en ga ik me eens goed inlezen wat er allemaal voor te krijgen is op de after markt....
Zodra ik uitgevogeld heb hoe ik een foto moet plaatsen dan zal ik dat is doen.

Groet Ton.
Gefeliciteerd!
Die is goed gebruikt zeg, zoveel km in een paar maanden :}
 

Bijlagen

  • IMG_20200628_144127.jpg
    IMG_20200628_144127.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 38
Dag cb500x rijders, ben nieuw hier en sinds 14dagen in het bezit van een nieuwe cb500x. Ik heb 20 jaar met grote tevredenheid gereden met een transalp 650 maar vond dat het tijd werd voor iets nieuw. De trillingen bij 105 km/h hebben ze allemaal maar storen me niet, de motor loopt prachtig en wat een fantastisch uitlaat geluid (plofferdeplof) een klein minpuntje is toch het onrustig lopen bij lage snelheid (injectie) ik kom natuurlijk van twee carburateurs!! Groetjes Peter
 
@Peter5211 : veel plezier met de cb500x!!
Ik heb een Africatwin 750, kan jij iets zeggen over verschil in vermogen tussen de transalp650 en de cb500x? En bij 120kmu?. (Ta650 is nl bijna gelijk aan mijn at750)
 
@Peter5211 : veel plezier met de cb500x!!
Ik heb een Africatwin 750, kan jij iets zeggen over verschil in vermogen tussen de transalp650 en de cb500x? En bij 120kmu?. (Ta650 is nl bijna gelijk aan mijn at750)
De transalp heeft ongeveer 8pk meer maar dat voel je niet, ben hem nog aan het inrijden. Het verbruik is wel een groot verschil aangezien ik hem vooral op 120 rijd. Mis het twin geluid wel dat is toch wat anders! Hoopte op een nieuwe transalp of africa twin 800.
 
De CB heeft bijna de 12000 km bereikt, afspraak gemaakt voor de bijbehorende onderhoudsbeurt. Komt gelijk een nieuwe achterband op, de oude gaat het komende Duitsland weekend niet meer overleven.
 
De transalp heeft ongeveer 8pk meer maar dat voel je niet, ben hem nog aan het inrijden. Het verbruik is wel een groot verschil aangezien ik hem vooral op 120 rijd. Mis het twin geluid wel dat is toch wat anders! Hoopte op een nieuwe transalp of africa twin 800.

Bemerk toch wel afnemend enthousiasme in je reactie. Heb zelf een TransAlp650 en op zoek naar een opvolger.
CB500X is zeker een mogelijke opvolger, maar als je er niet tam mee kan tokkelen is dat wel een minpunt.

Wel apart voor zo'n tamme machine.

Ken het verschil tussen de BMW F800 en F700 GS. Met de 800 is niet rustig te rijden, 700 prima rustig mee te tokkelen in de file ondanks dat het blok hetzelfde is.

Nadeel van de F700GS, het is geen Honda :+
 
Dag cb500x rijders, ben nieuw hier en sinds 14dagen in het bezit van een nieuwe cb500x. Ik heb 20 jaar met grote tevredenheid gereden met een transalp 650 maar vond dat het tijd werd voor iets nieuw. De trillingen bij 105 km/h hebben ze allemaal maar storen me niet, de motor loopt prachtig en wat een fantastisch uitlaat geluid (plofferdeplof) een klein minpuntje is toch het onrustig lopen bij lage snelheid (injectie) ik kom natuurlijk van twee carburateurs!! Groetjes Peter
Onrustig lopen (aan-uit reacties) doet die van mij alleen met een koude motor. Zodra de motor na een paar km warms hangt de cb heerlijk aan het gas.
 
Onrustig lopen (aan-uit reacties) doet die van mij alleen met een koude motor. Zodra de motor na een paar km warms hangt de cb heerlijk aan het gas.
Mijne idem, al is de gasrespons bij lage toeren wel wat zwart-wit.
Net de 12000 beurt laten uitvoeren, zoals verwacht geen bijzonderheden. Wel een verse achterband eronder gezet. Ik wilde dezelfde weer, de Dunlop, bevalt me prima, maar is momenteel moeilijk leverbaar. Daarom maar voor de Bridgestone A41 gekozen, met vervangende band garantie mocht ie lek gaan. ;)
Nog een record gevestigd ook vorige week, gemiddeld verbruik van 1:31 gehaald :}
Meestal is het rond de 1:27, maar na een relaxt rondje cruisen in het weekend toch nóg zuiniger!
 
Hier ook niet echt last van ‘aan/uit’ gasrespons of bokkig in lage toeren, met koude motor eventjes een beetje oppassen maar daarna rijdt ie heerlijk!

Afgelopen weekend naar de Eifel geweest, in de buurt van Nurburg een appartementje. Heerlijk gereden, lekker gegeten en zelfs nog een ‘actiefoto’ overgehouden! Ik was juist positief verrast dat met het stevig remmen in de 2e versnelling zonder koppeling in te knijpen de motor bleef draaien en niet nukkig reageerde. Dat lukte met de vorige (650gs/2-cilinder versie) niet zo goed.
A83D6B95-F6FA-44CB-B331-5E924A8EAC9B.jpeg
 
Afgelopen week de motor flink uitgelaten, op bezoek geweest in de Zwitserse Alpen. Zo'n 2500 kilometer erbij gezet in 5 dagen. Flink wat zadelpijn aan overgehouden 8-)

Op de lange stukken snelweg kwam ik toch wat vermogen te kort. Op het gemak 130 rijden zit er mijns inziens niet echt in. Gelukkig zijn er meer goede redenen om de snelweg te vermijden.

Dit mooie plaatje wilde ik jullie niet onthouden:

WhatsApp Image 2020-08-05 at 09.11.06.jpeg
 
Mooie vakantie kiekjes :Y
Ook net terug uit Denemarken, was alleen een familie tripje dus met de 4 wieler.
Snelweg is idd niet het favoriete terrein van de 500, al vind ik het bij 130 nog prima vol te houden.
Maar ik vermijdt snelwegen altijd al zoveel mogelijk, geen zak aan...maar soms onvermijdelijk :')
 
Op 12 september a.s. heb ik een Allroads Motor Meeting 2020 georganiseerd. Een laagdrempelige meeting voor Allroad motorrijders om kennis te maken, ervaringen én inspiratie te delen. Aansluitend is er ook nog een korte rit van 30 kilometer door de directe omgeving van Amersfoort en Barneveld. Alle informatie kun je vinden via het forum 'Waar is wat te doen?'. Leuk als er uiteraard ook een paar mooie Honda's van de partij zijn! Hopelijk tot dan :)
 
Heeft iemand ervaring met een GIVI vervangingsscherm of een MRA Vario-Touring windscherm op de CB500X ?
 
Heeft iemand ervaring met een GIVI vervangingsscherm of een MRA Vario-Touring windscherm op de CB500X ?

Ik heb een hoger GIVI ruitje op mijne gezet, voor mij is die prima. Helaas is dat altijd nogal persoonlijk, je leest altijd net zoveel goede als slechte verhalen over de verschillende ruitjes...
 
Ik heb een hoger GIVI ruitje op mijne gezet, voor mij is die prima. Helaas is dat altijd nogal persoonlijk, je leest altijd net zoveel goede als slechte verhalen over de verschillende ruitjes...
Dat is zo, maar het standaard schermpje veroorzaakt een oorverdovend lawaai boven 60km per uur, vooral met tegenwind. Ik rijd nu zonder windscherm maar dat is op de snelweg vermoeiend. Op vorige motoren ( V-Strom 650 en Kawasaki Versus 650) had ik een MRA Vario- tourscherm en daarachter zat ik volledig “uit de wind”
 
Volledig uit de wind wil ik, zeker in de zomer, niet. Met de Givi stroomt de wind net over mijn helm zodat er nog flink lucht binnenkomt door de ventilatie openingen.
Maar ik ben vrij lang, ca 1.90, wellicht zit een iets kleiner persoon volledig uit de wind ;)
 
Ik heb afgelopen week een mooie rit gereden in regio Giethoorn-Assen. Vanwege het warme weer lekker vroeg vertrokken en heerlijk gereden. Rond het middaguur was ik weer thuis, inmiddels was het alweer 30+ graden.
Omdat het tempo niet al te hoog was (ondanks 75 km snelweg voor en na de route) vanwege de vele kleine klinkerwegen bleef het gemiddeld verbruik ca. 1:32:}
Ik blijf het fantastisch vinden!
Andere opvallende eigenschap van de Honda, de motorwarmte. Of eigenlijk, het ontbreken daarvan. Motortemperatuur is geen moment warmer dan normaal geweest, ook niet bij stilstaan voor het verkeerslicht. En daarbij ook geen zinderende hitte onder de tank vandaan. Dat was bij mijn vorige motor wel anders, rustig rijden bij hitte was een constant loeiende ventilator en een gesmolten linker knie :')
Het mag duidelijk zijn dat ik bijzonder tevreden ben met de kleine Honda :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan