Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb 2 Verys 650's gehad, een 2011 en een 2015 model.Hi, ik heb een vraagje. Ik ben beginnend rijder en heb op verschillende motoren proefgereden, waaronder een Versys 650. Ik vond deze een beetje houterig rijden. Wat is jullie ervaring hiermee in vergelijking met de CB500x?
Ik ben ook m’n geïnteresseerd in de soepelheid van het schakelen.
En qua handling?
Mijn eerste Versys heb ik nieuw gekocht In april 2007. Dit was een echte fun-motor, echter met rauwe trillingen. Niet lang op gereden. Ik heb later het 2015 model gekocht. Dit was een jong gebruikte motor met alles erop en eraan, o.a. verlaagd, Hyperpro vering voor en achter. Het eerste wat ik moest vervangen waren de remschijven voor. Deze waren krom maar volgens Kawasaki binnen de tolerantie. Daarna bij 9.000 km de voorband en bij 18.000 km de achterband en een kettingset (Meer dan de helft van de O ringen waren verdwenen). Dit zijn bij Kawasaki echte OEM onderdelen goedkoop en het slijt terwijl je er naar kijkt. Ook het 2015 model heeft nog steeds last van irritante trillingen, wel een stuk minder dan het 2007 model. Wegens de grote tank en het toch al hoge zwaartepunt is het achteruit parkeren in de garage best wel een opgave.
De CB500X heeft en veel mooiere motorloop en ik heb nog nooit een beter schakelende bak gehad. Ik vind de zithouding beter dan op de Versys en ook is het brandstofverbruik van de Honda lager. Wil je echter met passagier rijden dan is de Versys in het voordeel met een beter vermogen en meer plaats.
Heeft iemand hier op het 2019 model een SW Motech skidplate geplaatst? En zo ja, is die makkelijk te verwijderen voor onderhoud?
Ik zit eraan te denken er zo een te kopen om de laag bagger op het motorblok te voorkomen, de wegen zijn hier erg vuil in de winter.
Niemand dus? Ik overweeg er ook wel eentje nadat ik vanmorgen door een dikke laag modder op de provinciale weg geploegd ben. Overal modder, zelfs helemaal tegen de radiateur dus een skidplate helpt ook niet voldoende.
Ach het blijft een gebruiksvoorwerp
Heeft iemand hier op het 2019 model een SW Motech skidplate geplaatst? En zo ja, is die makkelijk te verwijderen voor onderhoud?
Ik zit eraan te denken er zo een te kopen om de laag bagger op het motorblok te voorkomen, de wegen zijn hier erg vuil in de winter.
Kijk, dat wilde ik horen, dank uJawel ik heb er 1, gemakkelijk te monteren en demonteren (vind ik) en geeft voldoende bescherming.
Motorrijden heeft heel veel met skills te maken. Ik merk vaak dat mensen huiverig worden als ze met een motor buiten de gebaande paden moeten. Ben blij dat ik vanaf mijn 6de jaar al crossmotoren mocht rijden. Nooit op een Xt1200 gereden maar Yamaha heeft er zeker rekening mee gehouden dat je af en toe van het pad zou raken met zo,n ding.Ik krijg van al die YouTube filmpjes vaak het gevoel dat ik niet kan rijden. Zie ze offroad rijden met een Yamaha xt1200 alsof het niks is, het kreng weegt 265kg!
Ik vond hem loodzwaar, offroad was wel het laatste wat ik ermee zou willen doen
Nee hoor, ik moet gewoon door werkenDooie boel hier, iedereen de brommer al in de winterstalling?
Met het vele thuiswerken komt ie niet heel veel meer buiten... km’s lopen veel minder hard op dan normaal gesproken. Maar als het dan ‘s ochtends regent, vind ik het niet zo heel ergDooie boel hier, iedereen de brommer al in de winterstalling?
Ik ook, maar wel op de brommer heen en terug. Zolang geen sneeuw of ijzel de boel verziekt lekker op 2 wielen.Nee hoor, ik moet gewoon door werken
Mijn cb wordt bijna 1 jaar, nog net geen 20.000 km op de teller. Da's flink minder dan andere jaren, door corona ellende maar weinig plezier kms gemaakt helaas.Met het vele thuiswerken komt ie niet heel veel meer buiten... km’s lopen veel minder hard op dan normaal gesproken. Maar als het dan ‘s ochtends regent, vind ik het niet zo heel erg
Had de CB500X als mogelijke vervanger voor mijn Transalp650 op de wishlist staan.
Uiteindelijk voor een Suzuki Vstrom650 gegaan, rijdt net iets lekkerder, meer power en betere basisuitrusting (o.a. bagagerek).
Kon een overjarige (2019 model) kopen voor een CB500X prijsje: