honda cb 500 x

Vandaag de 12.000 km beurt bij de dealer à € 146,87. Is dit een beetje in lijn met wat jullie betalen?
 
Volgens mij had ik ook ongeveer 150 euro voor de beurt betaald, kan alleen de factuur effe niet terug vinden |(
 
Hi, ik heb een vraagje. Ik ben beginnend rijder en heb op verschillende motoren proefgereden, waaronder een Versys 650. Ik vond deze een beetje houterig rijden. Wat is jullie ervaring hiermee in vergelijking met de CB500x?

Ik ben ook m’n geïnteresseerd in de soepelheid van het schakelen.
 
Hi, ik heb een vraagje. Ik ben beginnend rijder en heb op verschillende motoren proefgereden, waaronder een Versys 650. Ik vond deze een beetje houterig rijden. Wat is jullie ervaring hiermee in vergelijking met de CB500x?

Ik ben ook m’n geïnteresseerd in de soepelheid van het schakelen.
Ik heb 2 Verys 650's gehad, een 2011 en een 2015 model.
De Honda schakelt een stuk soepeler dan een Versys, en heeft minder trillingen.
De Versys is weer wat forser, en heeft meer cc's , dat klinkt beter aan de bar 8-)
Het is maar net wat je het belangrijkst vind :P
 
Vergeleken met de laatste (vanaf 2015) generatie Versys vind ik de Honda een stuk beter sturen. Ik vond de Kawa erg topzwaar, waardoor ie lomp aanvoelt. De tweede generatie Versys vond ik beter op een of andere manier.
Uitgebreid proefrijden op de Kawa en de Honda zou ik zeggen.
 
Mijn eerste Versys heb ik nieuw gekocht In april 2007. Dit was een echte fun-motor, echter met rauwe trillingen. Niet lang op gereden. Ik heb later het 2015 model gekocht. Dit was een jong gebruikte motor met alles erop en eraan, o.a. verlaagd, Hyperpro vering voor en achter. Het eerste wat ik moest vervangen waren de remschijven voor. Deze waren krom maar volgens Kawasaki binnen de tolerantie. Daarna bij 9.000 km de voorband en bij 18.000 km de achterband en een kettingset (Meer dan de helft van de O ringen waren verdwenen). Dit zijn bij Kawasaki echte OEM onderdelen goedkoop en het slijt terwijl je er naar kijkt. Ook het 2015 model heeft nog steeds last van irritante trillingen, wel een stuk minder dan het 2007 model. Wegens de grote tank en het toch al hoge zwaartepunt is het achteruit parkeren in de garage best wel een opgave.
De CB500X heeft en veel mooiere motorloop en ik heb nog nooit een beter schakelende bak gehad. Ik vind de zithouding beter dan op de Versys en ook is het brandstofverbruik van de Honda lager. Wil je echter met passagier rijden dan is de Versys in het voordeel met een beter vermogen en meer plaats.
 
Mijn eerste Versys heb ik nieuw gekocht In april 2007. Dit was een echte fun-motor, echter met rauwe trillingen. Niet lang op gereden. Ik heb later het 2015 model gekocht. Dit was een jong gebruikte motor met alles erop en eraan, o.a. verlaagd, Hyperpro vering voor en achter. Het eerste wat ik moest vervangen waren de remschijven voor. Deze waren krom maar volgens Kawasaki binnen de tolerantie. Daarna bij 9.000 km de voorband en bij 18.000 km de achterband en een kettingset (Meer dan de helft van de O ringen waren verdwenen). Dit zijn bij Kawasaki echte OEM onderdelen goedkoop en het slijt terwijl je er naar kijkt. Ook het 2015 model heeft nog steeds last van irritante trillingen, wel een stuk minder dan het 2007 model. Wegens de grote tank en het toch al hoge zwaartepunt is het achteruit parkeren in de garage best wel een opgave.
De CB500X heeft en veel mooiere motorloop en ik heb nog nooit een beter schakelende bak gehad. Ik vind de zithouding beter dan op de Versys en ook is het brandstofverbruik van de Honda lager. Wil je echter met passagier rijden dan is de Versys in het voordeel met een beter vermogen en meer plaats.

Herkenbaar verhaal ;)
Al heb ik vooral op het 2011 model met plezier gereden. Jammer van het stroeve schakelen en de trillingen :')
 
Heeft iemand hier op het 2019 model een SW Motech skidplate geplaatst? En zo ja, is die makkelijk te verwijderen voor onderhoud?
Ik zit eraan te denken er zo een te kopen om de laag bagger op het motorblok te voorkomen, de wegen zijn hier erg vuil in de winter.
 
Heeft iemand hier op het 2019 model een SW Motech skidplate geplaatst? En zo ja, is die makkelijk te verwijderen voor onderhoud?
Ik zit eraan te denken er zo een te kopen om de laag bagger op het motorblok te voorkomen, de wegen zijn hier erg vuil in de winter.

Niemand dus? Ik overweeg er ook wel eentje nadat ik vanmorgen door een dikke laag modder op de provinciale weg geploegd ben. Overal modder, zelfs helemaal tegen de radiateur dus een skidplate helpt ook niet voldoende.

Ach het blijft een gebruiksvoorwerp O-)
 
Niemand dus? Ik overweeg er ook wel eentje nadat ik vanmorgen door een dikke laag modder op de provinciale weg geploegd ben. Overal modder, zelfs helemaal tegen de radiateur dus een skidplate helpt ook niet voldoende.

Ach het blijft een gebruiksvoorwerp O-)

Voor de radiateur heb ik een week na aanschaf van de CB al zo'n voorspatbord verlenging dinges geval gemonteerd. Sindsdien blijft die aardig schoon *D
Ik denk dat de skidplate er ook wel komen gaat, maar nu nog effe niet, aangezien de rekening van de schilder gisteren op de mat lag :/ |(
 
Heeft iemand hier op het 2019 model een SW Motech skidplate geplaatst? En zo ja, is die makkelijk te verwijderen voor onderhoud?
Ik zit eraan te denken er zo een te kopen om de laag bagger op het motorblok te voorkomen, de wegen zijn hier erg vuil in de winter.

Jawel ik heb er 1, gemakkelijk te monteren en demonteren (vind ik) en geeft voldoende bescherming.
 
heb een bij louis de besteld
ben tevreden en makkelijk monteren
kijk naar bouw jaar
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg van al die YouTube filmpjes vaak het gevoel dat ik niet kan rijden. Zie ze offroad rijden met een Yamaha xt1200 alsof het niks is, het kreng weegt 265kg!
Ik vond hem loodzwaar, offroad was wel het laatste wat ik ermee zou willen doen :')
Motorrijden heeft heel veel met skills te maken. Ik merk vaak dat mensen huiverig worden als ze met een motor buiten de gebaande paden moeten. Ben blij dat ik vanaf mijn 6de jaar al crossmotoren mocht rijden. Nooit op een Xt1200 gereden maar Yamaha heeft er zeker rekening mee gehouden dat je af en toe van het pad zou raken met zo,n ding. _O- O-) :]
 
Dooie boel hier, iedereen de brommer al in de winterstalling?
Met het vele thuiswerken komt ie niet heel veel meer buiten... 😢 km’s lopen veel minder hard op dan normaal gesproken. Maar als het dan ‘s ochtends regent, vind ik het niet zo heel erg 😊
 
Met het vele thuiswerken komt ie niet heel veel meer buiten... 😢 km’s lopen veel minder hard op dan normaal gesproken. Maar als het dan ‘s ochtends regent, vind ik het niet zo heel erg 😊
Mijn cb wordt bijna 1 jaar, nog net geen 20.000 km op de teller. Da's flink minder dan andere jaren, door corona ellende maar weinig plezier kms gemaakt helaas.
 
Had de CB500X als mogelijke vervanger voor mijn Transalp650 op de wishlist staan.
Uiteindelijk voor een Suzuki Vstrom650 gegaan, rijdt net iets lekkerder, meer power en betere basisuitrusting (o.a. bagagerek).
Kon een overjarige (2019 model) kopen voor een CB500X prijsje:

2019-Suzuki-V-Strom-650b.jpg
 
Die van mij gaat niet in de winterstalling, lekker blijven rijden. Behandelen jullie je motor nog met een speciaal goedje tegen pekel oid?
 
Had de CB500X als mogelijke vervanger voor mijn Transalp650 op de wishlist staan.
Uiteindelijk voor een Suzuki Vstrom650 gegaan, rijdt net iets lekkerder, meer power en betere basisuitrusting (o.a. bagagerek).
Kon een overjarige (2019 model) kopen voor een CB500X prijsje:

2019-Suzuki-V-Strom-650b.jpg

Grappig, ik heb ook op de Suzuki gereden en ben toch voor de Honda gegaan.
De dealer gaf de doorslag om voor de Honda te gaan, ik had er een beter gevoel bij.
Misschien over een paar jaar is de Suzuki weer in de race.
 
Terug
Bovenaan Onderaan