honda cb 500 x

Ach, als ie goedkoop genoeg is, waarom niet?
Sja, dat moet ieder voor zich zelf uitmaken. Ik wil gewoon veilig rijden en zo min mogelijk in de garage komen en geen gedonder hebben. Kortom veel plezier hebben en geen zorgen, dus ik neem geen enkel risico.
 
Weet iemand hoe makkelijk deze fietsen qua km stand aan te passen zijn?
Heb een op het oog uit 2014. In 2018 geïmporteerd en nu al 3 privé eigenaren gehad en net geen 17k op de teller. Zou natuurlijk kunnen maar vind het bijzonder weinig gezien de leeftijd.
Ik wil niet oordelen over deze fiets, maar de km stand is redelijk eenvoudig aan te passen. Overigens zijn lage km standen met een motor vaak helemaal niet vreemd (geen tijd, slecht weer etc. etc.) maar kijk naar of de motor eruit ziet als 17k. Hoe versleten zijn de pedaal rubbers, zit de originele ketting er nog op (zie voor tandwiel met dempings-kunststof). Banden `zouden ook net vernieuwd moeten zijn of nog net origineel (afhankelijk van rijstijl natuurlijk)
 
Dank voor de reacties. Motor ziet er goed uit en het verhaal van MotoPort ook. Is geïmporteerd uit Italië. Aangeschaft en direct meegenomen naar huis. Ben zelf 2.03m dus dat was geen pretje op deze "kleine" fiets met deze regen en wind. Even een foto bijgevoegd.

Er zit nu een akrapovic uitlaat op. De medewerker van MotoPort twijfelde of het een AliExpress variant is of niet. Zal dat eens uitzoeken of dat makkelijk te achterhalen is.
Ondertussen al via marktplaats een originele demper kunnen kopen.
 

Bijlagen

  • IMG_20210522_102609.jpg
    IMG_20210522_102609.jpg
    306,2 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties. Motor ziet er goed uit en het verhaal van MotoPort ook. Is geïmporteerd uit Italië. Aangeschaft en direct meegenomen naar huis. Ben zelf 2.03m dus dat was geen pretje op deze "kleine" fiets met deze regen en wind. Even een foto bijgevoegd.

Er zit nu een akrapovic uitlaat op. De medewerker van MotoPort twijfelde of het een AliExpress variant is of niet. Zal dat eens uitzoeken of dat makkelijk te achterhalen is.
Ondertussen al via marktplaats een originele demper kunnen kopen.

Heeft er toevallig nog iemand een middenbok? Zijn die origineel door Honda geleverd voor oudere modellen of alleen van SW Motech?
Gefeliciteerd, veel plezier met de CB500X :]
Zo te zien zit er al een hogere ruit op dan de originele. Is de eerste generatie cb500x trouwens kleiner dan de latere generaties? Ik ben ca 1.88, en ervaar mijn 2019 model niet als klein, ik zit er prima op. Stond vorige week tussen een aantal nakeds en toen was het helemaal een joekel van een motor :P
 
Geen idee. Ik heb zelf een 1200GSA. Opzich is de motor niet echt klein maar vooral laag. Kom met gebogen knieën aan de grond.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties. Motor ziet er goed uit en het verhaal van MotoPort ook. Is geïmporteerd uit Italië. Aangeschaft en direct meegenomen naar huis. Ben zelf 2.03m dus dat was geen pretje op deze "kleine" fiets met deze regen en wind. Even een foto bijgevoegd.

Er zit nu een akrapovic uitlaat op. De medewerker van MotoPort twijfelde of het een AliExpress variant is of niet. Zal dat eens uitzoeken of dat makkelijk te achterhalen is.
Ondertussen al via marktplaats een originele demper kunnen kopen.

Heeft er toevallig nog iemand een middenbok? Zijn die origineel door Honda geleverd voor oudere modellen of alleen van SW Motech?
Ziet er goed uit en direct serieus ritje mee gedaan? Ben je hem ineens gewend ;-) voor mij is het best wel een hele moto mja ben dan ook maar de helft zo groot als jouw(1.68) haha
Dacht wel dat da origineel te krijgen waren ma als ik even google vind ge er blijkbaar alleen maar van sw..miss eens naar de honda dealer bellen,zal miss wel even duur zijn.
Ik was van plan om die anti vibration risers van de rox te bestellen,heb soms nogal last van slapende handen en dit helpt miss wel?iemand ervaring mee?
Maakt hij veel lawaai met die demper?
alvast succes met de cb ;-)
grtz
 
Het is niet mijn CB. Van mijn vriendin. Hij maakt aardig wat lawaai ja. Natuurlijk geen idee hoe de originele klinkt. Uiteindelijk komt deze wel te koop. Heb je interesse?
 
Ik heb nog een originele demper liggen, 2017 model. Als je interesse hebt, let me know
 
Ben ondertussen voorzien via marktplaats rhuub, bedankt!
Ook een middenbok gekocht vanuit Duitsland. Schijnbaar niet leverbaar bij Honda, levertijd is in ieder geval onbekend en zou nog maanden kunnen duren.
 
D'r zijn wel meer levertijd problemen momenteel kwam ik achter...:/
Nieuw achterbandje nodig, weinig te kiezen. Omdat ik er een beetje haast mee had ligt er nu een Dunlop sportmax op. De originele Dunlop is helemaal niet verkrijgbaar, de rest erg moeilijk.
Anyway, de komende 15000 km heb ik een sportbike *O*
 
Heb nog een setje schuim handvatten. Geen idee of het echte grippuppies zijn. Inclusief het plastic gaskabel gedeelte. Iemand hier interesse? Staan ook op marktplaats.
 

Bijlagen

  • IMG_20210608_200156.jpg
    IMG_20210608_200156.jpg
    85,2 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20210609_112518.jpg
    IMG_20210609_112518.jpg
    311,1 KB · Weergaven: 7
Nee hoor, we hebben enorm mazzel gehad, alle regen en onweer trok voorbij over België, een paar klappen onweer en een paar spatten regen is alles wat we hebben gehad.
 
vind de cb500x een leuk concept ter vervanging van m'n naked.
heb er ook al even op gezeten bij ten kate en lijkt wel prima met 1.90 meter.
maar toch zou wat extra hoogte niet verkeerd zijn zijn.
Zijn er mensen die zadel verhoogd hebben of stepjes verlaagd of dogbones vervangen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan