Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vroeger altijd doorgereden maar plotseling last van pekelvrees....Daar heb je gelijk in...aangezien ik door rijdt in winter niet eens bij stilgestaan
Ik ben terug gegaan naar 500 cc na een dikke 1200. En na een dikke 40000 km op mijn 2019 model overweeg ik nu deze in te ruilen voor een 2022 model. Mij verveelt het absoluut niet, mijn wilde haren zijn er inmiddels af, mijn hoofdhaar trouwens ook , de CB500X is een hele fijne allrounder. Snelweg gaat prima. 30 en 50 zones zijn geen ergernis meer, mijn 1200 vond dat maar niks. Brandstof verbruik ligt tussen 1:25 en 1:34 afhankelijk van de gashandDochter die binnenkort 2e poging doet om af te rijden overweegt een 500x
Zij is nog 2 jr gebonden aan A2.
Twijfelt echter tussen de 500x en 700 nc..
Prijzen liggen echter absurd hoog vergeleken bij de nieuw prijs....
Wat lijkt jullie de betere keuze ? 500 of 700?
Hoe lang blijf je rijden op een 48pk ? Of raak je er snel op uit gekeken ?
En dit is waar ik nu ook tegen aan loop te hikken. Ik reed een bmw 1150 en heb die dit jaar ingeruild voor een cbf1000. De cb500x zat toen ook al in mijn hoofd maar het was maar een "lichte" motor en daar zou ik spijt van krijgen. Dus ik heb niet eens proef gereden op de 500 en ben meteen voor de 1000 gegaan. Prima motor, maar die 500 blijft maar door mijn hoofd spoken. En berichten nzoals die van salami en filmpjes van itchy boots maken het alleen maar erger. Denk dat ik komend voorjaar toch maar eens moet proefrijden. Kijk al een tijdje naar een rode 500 uit 2018 die bij een dealer staat. Maar die zal dan al wel weg zijn. (Voor het beeld: ben niet meer de jongste rijder en wilde haren heb ik al een hele tijd niet meer. Ben ook een zeer rustige rijder die vooral motor rijdt om van de omgeving te genieten. Ik hoef absoluut niet de snelste te zijn, iedereen mag me inhalen. En ik kan van zowel mooi zomer weer, als van herfst, of zelfs een winterdag genieten op de motor)Ik ben terug gegaan naar 500 cc na een dikke 1200. En na een dikke 40000 km op mijn 2019 model overweeg ik nu deze in te ruilen voor een 2022 model. Mij verveelt het absoluut niet, mijn wilde haren zijn er inmiddels af, mijn hoofdhaar trouwens ook , de CB500X is een hele fijne allrounder. Snelweg gaat prima. 30 en 50 zones zijn geen ergernis meer, mijn 1200 vond dat maar niks. Brandstof verbruik ligt tussen 1:25 en 1:34 afhankelijk van de gashand
Ik zou voor de CB500X kiezen boven de 700. Ik vond de 700 wat lomp en loom aanvoelen, de 500 heeft een levendig blokje.
Maar uiteraard is proefrijden de verstandige optie, mijn mening/ ervaring is persoonlijk.
Mijn keuze voor de CB500X was aanvankelijk puur praktisch, 75% van mijn km's is woon-werk, dan is een lichte zuinige motor wel fijn. Het plan was toen om voor de vakantie eventueel een motor te huren. Maar na een paar weken op de 500 wist ik al dat dat laatste niet nodig is.En dit is waar ik nu ook tegen aan loop te hikken. Ik reed een bmw 1150 en heb die dit jaar ingeruild voor een cbf1000. De cb500x zat toen ook al in mijn hoofd maar het was maar een "lichte" motor en daar zou ik spijt van krijgen. Dus ik heb niet eens proef gereden op de 500 en ben meteen voor de 1000 gegaan. Prima motor, maar die 500 blijft maar door mijn hoofd spoken. En berichten nzoals die van salami en filmpjes van itchy boots maken het alleen maar erger. Denk dat ik komend voorjaar toch maar eens moet proefrijden. Kijk al een tijdje naar een rode 500 uit 2018 die bij een dealer staat. Maar die zal dan al wel weg zijn. (Voor het beeld: ben niet meer de jongste rijder en wilde haren heb ik al een hele tijd niet meer. Ben ook een zeer rustige rijder die vooral motor rijdt om van de omgeving te genieten. Ik hoef absoluut niet de snelste te zijn, iedereen mag me inhalen. En ik kan van zowel mooi zomer weer, als van herfst, of zelfs een winterdag genieten op de motor)
Salami heeft het al mooi verwoord allemaal. Ik heb absoluut geen spijt van mijn overstap naar de CB500X (voorheen AT CRF1000) wat een fun op deze motor. Maar ik zou wel gaan kijken voor bouwjaar vanaf 2019 en hem dan eventueel gaan aanpassen naar eigen wensen...En dit is waar ik nu ook tegen aan loop te hikken. Ik reed een bmw 1150 en heb die dit jaar ingeruild voor een cbf1000. De cb500x zat toen ook al in mijn hoofd maar het was maar een "lichte" motor en daar zou ik spijt van krijgen. Dus ik heb niet eens proef gereden op de 500 en ben meteen voor de 1000 gegaan. Prima motor, maar die 500 blijft maar door mijn hoofd spoken. En berichten nzoals die van salami en filmpjes van itchy boots maken het alleen maar erger. Denk dat ik komend voorjaar toch maar eens moet proefrijden. Kijk al een tijdje naar een rode 500 uit 2018 die bij een dealer staat. Maar die zal dan al wel weg zijn. (Voor het beeld: ben niet meer de jongste rijder en wilde haren heb ik al een hele tijd niet meer. Ben ook een zeer rustige rijder die vooral motor rijdt om van de omgeving te genieten. Ik hoef absoluut niet de snelste te zijn, iedereen mag me inhalen. En ik kan van zowel mooi zomer weer, als van herfst, of zelfs een winterdag genieten op de motor)
Mooi ding, dacht dat hij nieuw was.Vandaag een cb500x voor dochter gekocht.... bwjr 2018 en 12 k op de teller
Bekijk bijlage 1715118
Are there extra,s? Like tires, chain? Otherwise 750 euro for only a oilchange and inspection of the valves isn,t cheap.Hi to all!
My name is Mihai, but unfortunately I don't speak Dutch.
I've moved in The Netherlands (The Hague) in February 2021 and I brought my motorcycle (Honda CB500x/2019 model) with me.
I have almost 20.000km with my bike, I bought it new, in 2020.
I added some accessories and upgrades:
- Ohlins shock absorber
- SW MOTECH ion footpegs
- bar riser
- modified seat
heated grips etc.
Usually I do my own maintenance, but because I don't have a garage in The Hague I have to search for a service shop in the nearby area.
I went to Hans vanwijk for the ABS recall and I also asked them the prices for the 24.000 maintenance interval (valve inspection, spark plug replacement, etc) and they said that it will cost around 750 Euro...It seems a lot of money , but I don't know the prices in The Netherlands.
Could you recommend me other services around The Hague for important mechanical services, valve inspection, suspension etc?
Bekijk bijlage 1712615Bekijk bijlage 1712616
Zo ziet hij er wel uit iig....Mooi ding, dacht dat hij nieuw was.
Hi, nice bike!Hi to all!
My name is Mihai, but unfortunately I don't speak Dutch.
I've moved in The Netherlands (The Hague) in February 2021 and I brought my motorcycle (Honda CB500x/2019 model) with me.
I have almost 20.000km with my bike, I bought it new, in 2020.
I added some accessories and upgrades:
- Ohlins shock absorber
- SW MOTECH ion footpegs
- bar riser
- modified seat
heated grips etc.
Usually I do my own maintenance, but because I don't have a garage in The Hague I have to search for a service shop in the nearby area.
I went to Hans vanwijk for the ABS recall and I also asked them the prices for the 24.000 maintenance interval (valve inspection, spark plug replacement, etc) and they said that it will cost around 750 Euro...It seems a lot of money , but I don't know the prices in The Netherlands.
Could you recommend me other services around The Hague for important mechanical services, valve inspection, suspension etc?
Bekijk bijlage 1712615Bekijk bijlage 1712616
PlaatjeVandaag een cb500x voor dochter gekocht.... bwjr 2018 en 12 k op de teller
Bekijk bijlage 1715118
€ 400 for the 24.000 km service is not expensiveHi, nice bike!
I just checked, I paid 750 euro for the 24000 km service, but with a new front tyre and chainkit. Only the 24000 service was aprox. 400 euro.
The 750 euro they quoted seems quite expensive to me.
Dat dacht ik ook. Ik meen me te herinneren dat de kleppen niet gesteld hoefden te worden, alles was binnen de tolerantie. Dus dan hoeft er niet veel gesleuteld te worden, voor kleppen stellen moeten de nokkenassen los volgens mij. En dat kost uren = euries€ 400 for the 24.000 km service is not expensive
Dure hobby, dat motor rijdenIk meen dat de nokkenas er niet uit hoeft, alleen de as waarom de tuimelaars draaien. Maar kleppen controleren is al redelijk veel werk. Voordat je daadwerkelijk bij de kleppen bent heb je al heel wat van de motor moeten demonteren. En dat kost veel tijd.
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij worden de slepers door een kunststof blokje op de plek gehouden of door een veer. Dan hoeft de nokkenas er niet uit. Bij de BMW F 700/800 serie moeten die er wel uit en dan ben je aan de beurtDat dacht ik ook. Ik meen me te herinneren dat de kleppen niet gesteld hoefden te worden, alles was binnen de tolerantie. Dus dan hoeft er niet veel gesleuteld te worden, voor kleppen stellen moeten de nokkenassen los volgens mij. En dat kost uren = euries