honda cb 500 x

Zijn allemaal leuke machines 👌
Enige nadeel van nieuw vind ik de lange wachttijd.

Ben benieuwd waar je mee komt 😁
Het is de zwarte geworden. Kon hem al na 1 week ophalen. Helemaal blij. Nu hopelijk komende week lekker stukjes rijden om de motor goed te leren kennen.
Heb er ondertussen zelf ook de zwarte givi valbeugels opgezet.
 

Bijlagen

  • IMG-20230210-WA0007.jpg
    IMG-20230210-WA0007.jpg
    304,3 KB · Weergaven: 59
Ja dat gaat zeker lukken, al vond ik het eerste ritje van de dealer naar huis toch best spannend haha. Vorige week vrijdag opgehaald en nkg niet kunnen rijden. Moest het weekend werken en kom nu uit de nachtdienst. Hopelijk morgen als het weer een beetje leuk blijft.
 
Jip ikke, alleen 🤷🏼‍♂️ nog niet gemonteerd
Schaam me rot al en tijdje geleden gekocht
Maar er komen steeds gezondheidstoestanden tussen door en een koude grond 🫣
en heb Barkbusters gemonteerd 🥳 die dus alwel, besteld in Harskamp bij Bartang
Leuke zaak met kennis 👍🏻 geen doe maar wat bedrijf
Verkoop dan maar lekker door aan mij 😁
 
Omdat ik al tijden met een topkoffer vol rammende troep rondrijdt, nu maar eens een oplossing geregeld in de vorm van een givi toolbox. Nu zit zo ongeveer alles wat ik bij me wil hebben onder het zadel en in de toolbox.
Geen gerammel in de pizzadoos meer*O*
Conclusie is wel dat het een behoorlijk klusje is om dat ding op een CB500X van 2019 en later te plaatsen. Richtingaanwijzer links zat in de weg, die is samen met z'n broer van rechts verplaatst naar onder het topkofferrek. Originele universele rekje van givi ook behoorlijk verbouwd, omdat er achter niet genoeg ruimte is door de vorm van het frame van het kofferrek moest er een offset van 60 mm naar voren gemaakt worden, maar het zit er op 8-)
Laat het seizoen beginnen :9
 

Bijlagen

  • 20230216_195250.jpg
    20230216_195250.jpg
    216,3 KB · Weergaven: 32
  • 20230216_195230.jpg
    20230216_195230.jpg
    251,3 KB · Weergaven: 32
  • 20230216_195156.jpg
    20230216_195156.jpg
    263,2 KB · Weergaven: 32
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Omdat ik al tijden met een topkoffer vol rammende troep rondrijdt, nu maar eens een oplossing geregeld in de vorm van een givi toolbox. Nu zit zo ongeveer alles wat ik bij me wil hebben onder het zadel en in de toolbox.
Geen gerammel in de pizzadoos meer*O*
Conclusie is wel dat het een behoorlijk klusje is om dat ding op een CB500X van 2019 en later te plaatsen. Richtingaanwijzer links zat in de weg, die is samen met z'n broer van rechts verplaatst naar onder het topkofferrek. Originele universele rekje van givi ook behoorlijk verbouwd, omdat er achter niet genoeg ruimte is door de vorm van het frame van het kofferrek moest er een offset van 60 mm naar voren gemaakt worden, maar het zit er op 8-)
Laat het seizoen beginnen :9
De zijkoffer past ook nog gewoon?
 
Omdat ik al tijden met een topkoffer vol rammende troep rondrijdt, nu maar eens een oplossing geregeld in de vorm van een givi toolbox. Nu zit zo ongeveer alles wat ik bij me wil hebben onder het zadel en in de toolbox.
Geen gerammel in de pizzadoos meer*O*
Conclusie is wel dat het een behoorlijk klusje is om dat ding op een CB500X van 2019 en later te plaatsen. Richtingaanwijzer links zat in de weg, die is samen met z'n broer van rechts verplaatst naar onder het topkofferrek. Originele universele rekje van givi ook behoorlijk verbouwd, omdat er achter niet genoeg ruimte is door de vorm van het frame van het kofferrek moest er een offset van 60 mm naar voren gemaakt worden, maar het zit er op 8-)
Laat het seizoen beginnen :9
Ziet er goed uit!

Indd weer lekker rijden en natuurlijk wat actieshots😎
 
Thanks, ik ga ook kijken voor de toolbox.
Helemaal goed zo, geweldig.
Ik wist tot voor kort niet dat ze bestonden, maar het is een handige oplossing voor een gebrek aan bergruimte. Misschien sleep ik ook teveel troep mee, maar ik vind het prettig als ik mezelf kan redden bij een lekke band oid.
Ik zou er zelfs rechts ook nog een kunnen plaatsen eventueel, maar ze zijn niet echt goedkoop, en ik wel Hollander :P
 
Ik ben er uit ...
Heb rally raid skidplate/onderbeugels besteld icm givi bovenbeugels😁

De middenbok gaat er dus onderweg.
20230219_152527.jpg
 
foto

Hier trouwens mijn cb500x.

Origineel zat er een zilverkleurige originele Honda valbeugel op. Die ondertussen laten spuiten met hulp van een mede MFer :}. Zal binnenkort eens wat betere foto’s maken nu het weer al beter wordt *D.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje aan het plannen voor een motor vakantie dit voorjaar/ deze zomer. Plan was om dat met een maat te doen, maar die heeft dit jaar geen centen voor een buitenlandse toer.
Dus overweeg ik nu om een keer een weekje alleen te gaan, dat wordt dan wel de eerste keer alleen.
En hoewel alleen rijden me aan de ene kant erg prettig lijkt, vind ik het aan de andere kant ook wel wat spannend.
Zijn er hier meer mensen die alleen een paar dagen of langer erop uit gaan met de motor?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee. :Y
 
Ik ben een beetje aan het plannen voor een motor vakantie dit voorjaar/ deze zomer. Plan was om dat met een maat te doen, maar die heeft dit jaar geen centen voor een buitenlandse toer.
Dus overweeg ik nu om een keer een weekje alleen te gaan, dat wordt dan wel de eerste keer alleen.
En hoewel alleen rijden me aan de ene kant erg prettig lijkt, vind ik het aan de andere kant ook wel wat spannend.
Zijn er hier meer mensen die alleen een paar dagen of langer erop uit gaan met de motor?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee. :Y
Leuk, gewoon doen.
Ik wil dit jaar ook alleen wat tripjes doen maar de 500X is nog steeds niet binnen en was toch wel van plan om daarmee een paar trips door Europa te doen.
In de Agenda heb ik vanaf 5 April 12 dagen tijd en daarna kan ik in Juli en Aug maar wil kijken of ik niet in September een maand of iets weg kan.
Tentje mee en gaan, heerlijk :)
Als ie 5 April nog niet geleverd is ga ik met de CRF250L weg maar dan heb ik zelfs met 4 L extra benzine nog maar 12 L dus zo'n 300km actie radius.
De bestellingen lijken wel binnen te komen, gaven ze aan, dus ik verwacht 'm binnenkort hopelijk :Y!
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Ik weet niet wat jij denkt aan actieradius te hebben met de CB500X, maar ik zit momenteel op 4,2 L/100 KM (koud), en in de zomer kom ik echt niet zuiniger dan 3,7 l/100 KM.
Na 14 liter gaat het display op tilt (je hebt dan nog ca 3L reserve maar die wil je/ik niet gebruiken), is dus in het ongunstigste geval 330 Km en in het gunstigste geval 380 Km actieradius zonder reserve mee te rekenen.
Dus zo veel verder ga je hier niet mee komen per tankbeurt (wel sneller, maar dat is weer een ander verhaal).

Reken je de 3 L "reserve" wel mee dan komt daar natuurlijk wel wat bij (tussen de 70 en 80 KM), en kom je 400 tot 460 KM per tank (maar dan zou ik er wel altijd voor zorgen dat ik een extra tankje verse benzine bij me had).
 
Ik weet niet wat jij denkt aan actieradius te hebben met de CB500X, maar ik zit momenteel op 4,2 L/100 KM (koud), en in de zomer kom ik echt niet zuiniger dan 3,7 l/100 KM.
Na 14 liter gaat het display op tilt (je hebt dan nog ca 3L reserve maar die wil je/ik niet gebruiken), is dus in het ongunstigste geval 330 Km en in het gunstigste geval 380 Km actieradius zonder reserve mee te rekenen.
Dus zo veel verder ga je hier niet mee komen per tankbeurt (wel sneller, maar dat is weer een ander verhaal).

Reken je de 3 L "reserve" wel mee dan komt daar natuurlijk wel wat bij (tussen de 70 en 80 KM), en kom je 400 tot 460 KM per tank (maar dan zou ik er wel altijd voor zorgen dat ik een extra tankje verse benzine bij me had).
Ja 400/460 is ook wat je her en der leest dus dat klopt wel.
Ik heb 2x 2L fuelfriend tankjes dus als ik er daarvan eentje meeneem dan kom je al gauw boven de 500 km, meer dan zat lig
 
Ik weet niet wat jij denkt aan actieradius te hebben met de CB500X, maar ik zit momenteel op 4,2 L/100 KM (koud), en in de zomer kom ik echt niet zuiniger dan 3,7 l/100 KM.
Na 14 liter gaat het display op tilt (je hebt dan nog ca 3L reserve maar die wil je/ik niet gebruiken), is dus in het ongunstigste geval 330 Km en in het gunstigste geval 380 Km actieradius zonder reserve mee te rekenen.
Dus zo veel verder ga je hier niet mee komen per tankbeurt (wel sneller, maar dat is weer een ander verhaal).

Reken je de 3 L "reserve" wel mee dan komt daar natuurlijk wel wat bij (tussen de 70 en 80 KM), en kom je 400 tot 460 KM per tank (maar dan zou ik er wel altijd voor zorgen dat ik een extra tankje verse benzine bij me had).
Hangt nogal af van hoe en waar je rijdt.
Afgelopen weken ivm wegafsluitingen binnendoor gereden naar m'n werk, dus hoofdzakelijk 80 weggenomen. Gemiddeld verbruik 1:30, met dit koude weer, in de warme maanden is het dan ca 1:33.
Komt de snelweg er weer bij, 100 km/u of meer, dan wordt het verbruik 1:27. Boven de 120 wordt het snel nog minder.
Echter, op vakantie kom ik doorgaans, behalve zsm Nederland uit, nauwelijks op de snelweg.
Gezien jouw verbruik lijkt het me dat je vrij veel snelweg rijdt, en waarschijnlijk ook niet vies bent van een beetje gas geven?:9
Hoe dan ook, genoeg actieradius om niet te vaak bij de pomp te staan toch?
 
Leuk, gewoon doen.
Ik wil dit jaar ook alleen wat tripjes doen maar de 500X is nog steeds niet binnen en was toch wel van plan om daarmee een paar trips door Europa te doen.
In de Agenda heb ik vanaf 5 April 12 dagen tijd en daarna kan ik in Juli en Aug maar wil kijken of ik niet in September een maand of iets weg kan.
Tentje mee en gaan, heerlijk :)
Als ie 5 April nog niet geleverd is ga ik met de CRF250L weg maar dan heb ik zelfs met 4 L extra benzine nog maar 12 L dus zo'n 300km actie radius.
De bestellingen lijken wel binnen te komen, gaven ze aan, dus ik verwacht 'm binnenkort hopelijk :Y!
12 dagen, en nog eens 4 weken :9~
Jaloers! Hier thuis vinden ze het al heel wat als ik een week zou gaan :')
Ik ben er inmiddels wel uit dat ik het eens ga proberen, hier op mf staan wat leuke reisverslagen van solo rijders. Erg inspirerend, wordt het al zomer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan