Honda CB 550 hard aan reparatie toe

Susy-Q

Rookie
3 mrt 2008
3
0
Amsterdam
Een paar weken geleden heb ik voor niet te veel geld een hele leuke Honda CB 550 gekocht, waar ik eigenlijk steeds gesodemieter mee heb (niet starten e.d.), maar als hij start en niet uitvalt rijdt hij als een zonnetje :)
Gisteren tijdens een tripje naar het strand kwam er ineens lichte rook uit het motorblok, waar de cilinder zit en maakte hij op die plek ook een tikkend geluid. Op het strand piste (snel druppelend) hij vervolgens al zijn olie uit via het motorblok aan de voorkant.
Ik ben helaas een nitwit met behoorlijke linkerhanden (wil best leren sleutelen, maar zou nu niet eens weten waar ik moet beginnen), dus ik ben op zoek naar een goed adres om m na te laten kijken/repareren. Ik durf er alleen ook geen groot stuk meer mee te rijden, om zijn motorblok niet in de soep te rijden (olie loopt weg). Weet iemand een goed adres in de buurt van Zandvoort/ Haarlem waar ze mijn brikje weer op kunnen kalafateren?
 
Bakker motorservice, zit in zwanenburg
zelf geen ervanring mee (doe alles zelf), maar hoor alleen maar goede berichten :)

hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen, want wat je omschrijft klinkt niet best :/
 
Laatst bewerkt:
ist de koppakking niet dan?
veelvoorkomend probleempje bij honda cb
en t is bij de cilinder en als die van mij warm word doet hij t zelfde.
benzine en olie worden warm dus dunner en kunnen makkelijker tussen de kop en de cilinder weg..
correct me if i'm wrong
 
Om heel eerlijk te zijn heb ik echt geen idee wat het is, maar een koppakking klinkt een stuk beter dan een blokrivisie :) Alleen komt er bij jou ook rook uit als je rijdt?

Bedankt voor de tip. Bakker Motorservice neemt helaas geen nieuwe klanten aan...misschien iemand nog een ander adres/advies?

Wat denken jullie, kan ik, als ik er genoeg olie in gooi mee terug rijden naar A'dam zonder dat ik zijn blok in de soep rijd? En is een koppakking zelf te vervangen?
 
zou het zekere voor het onzekere nemen.er is toch wel iemand die dat ding voor je kan ophalen met een aanhangertje oid.?
leren sleutelen? je hebt al een oud fietsje dat ziek is ,koop een werkplaatsboek ,ook op cd te krijgen!,en ga stap voor stap aan de gang,als je er niet uit komt ,is er altijd nog het forum.
succes!
 
je mag hem bij mij brengen ga ik kijken hoe en wat?????????
Geen tijd bestaat niet tijd kan je maken.
 
lijkt mij inderdaad de koppakking die lekt maar goed ken net zo goed wat anders zijn maar dat het een pakking is lijkt mij wel zeer waarschijnlijk. een adres wat ik wel goed vindt in jou buurt is Jos Smith motoren in Haarlem niet duur vindt ik, hoor maar vragen staat altijd vrij, ff langs gaan met je motor en wie weet.
 
Heb zelf een honda cb400n bij Ruud van RG Tuning gekocht (zit in Almere).. ding loopt super en hij staat altijd (met bakkie koffie :) ) voor je klaar om je uit de brand te helpen. *O*
 
Thanks voor de reacties! Marc van blauweplaat gaat 'm voor me ophalen uit Zandvoort en kijken wat er mis is :) Ben benieuwd wat het is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan