Honda cb 600S vs ......?

DietMan

Rookie
30 jan 2005
23
0
Utrecht
Hi,

Ik heb ruim 1.5 jaar een cb600s. Prima fiets alleen mis ik wat power bij lage toeren. Wil je een beetje lekker vooruit komen dan moet je minimaal naar de 8000 toertjes.
Nou ben ik eigenlijk opzoek naar een motor die een beetje het uiterlijk heeft van een cb600s maar toch flink wat meer koppel heeft in de lage toeren.
Wie heeft er een mooie suggestie?
 
Heb eergister vernomen bij Hoogland Motoren te Kwadijk dat met de Honda CB600FS enorm veel winst te behalen is over de hele vermogenskromme door een stage 3 kit te laten plaatsen, misschien een optie ?
 
Heb eergister vernomen bij Hoogland Motoren te Kwadijk dat met de Honda CB600FS enorm veel winst te behalen is over de hele vermogenskromme door een stage 3 kit te laten plaatsen, misschien een optie ?
Oei...das misschien wel een fijne optie *O*
Enig idee wat dit aan vermogen opleverd en wat de kosten hiervan zullen zijn?
 
Geen idee.... Maar als Dirk Hoogland zegt dat het echt scheelt, dan moet het dus echt heeel veel schelen, want heb niet het idee dat hij met weinig genoegen neemt...
 
Als je bij lage toerentallen echt meer power wilt hebben zal je een motor met meer cc's moeten kopen.
Een paar alternatieven zijn dan:
CB900, Z750/Z1000, Bandit1200 ---> 4-cylinders.
ER6N/F, SV650/1000 VTR1000Firestorm ---> 2-cylinders.
 
Als je bij lage toerentallen echt meer power wilt hebben zal je een motor met meer cc's moeten kopen.
Een paar alternatieven zijn dan:
CB900, Z750/Z1000, Bandit1200 ---> 4-cylinders.
ER6N/F, SV650/1000 VTR1000Firestorm ---> 2-cylinders.
Ik heb ook nagedacht over de sv650....
Maar hoor daar toch ook slechte dingen over,
 
Hi,

Ik heb ruim 1.5 jaar een cb600s. Prima fiets alleen mis ik wat power bij lage toeren. Wil je een beetje lekker vooruit komen dan moet je minimaal naar de 8000 toertjes.
Nou ben ik eigenlijk opzoek naar een motor die een beetje het uiterlijk heeft van een cb600s maar toch flink wat meer koppel heeft in de lage toeren.
Wie heeft er een mooie suggestie?

Cagiva Raptor? (650 of 1000) Ze hebben de nieuwprijs ook nog eens drastisch laten zakken. :Y
Die 650 is een erg fijn fietsje. (V twin)
 
gewoon de CB900 hornet, lijkt op de jouwe, met meer kracht op lagere toeren :Y
je kan natuurlijk ook eens kijken naar een VX800, heeft massa's koppel, maar is wel een veel rustigere fiets dan de cb600 en hij ziet er ook wel anders uit (maar het is ook een naked bike :) )
 
Je kunt ook 44-tandsachterwiel nemen in plaats van standaard 42-tands.
Dan is hij ook wat krachtiger en je maakt ook gemakkelijker weelies.
kost ongeveer 45 euries.


Je kunt ook vraag stellen op *Hornetplaza*

succes ermee!
 
Cagiva Raptor? (650 of 1000) Ze hebben de nieuwprijs ook nog eens drastisch laten zakken. :Y
Die 650 is een erg fijn fietsje. (V twin)
Of gewoon de SV650 (of 1000), zelfde blok als de Cagiva, het is maar net welke je mooier vindt.

Als je meer koppel onderin wilt, is een V twin echt een aanrader, ik wil (voorlopig?) niet meer anders!
 
Terug
Bovenaan Onderaan