Honda Cb 650 1979 - Sparkunit - vonkversterker - ontsteking

Bramdemeyer85

Rookie
7 jun 2020
25
2
Hallo,
Ik heb een Honda cb 650 uit '79 gekocht. Helaas heb ik hem nog niet aan de praat gekregen. Nu heb ik al het een en ander uitgemeten en vermoedelijk zijn allebei mijn vonkversterkers kapot. Ik ga ze mij nu opnieuw bestellen maar vraag mij af hoe het komt dat deze stuk gaan? De hars is er uitgelopen zoals je op de foto kan zien.
Heeft iemand hier ervaring mee of opmerkingen bij? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mvg Bram
IMG_2739.JPG
 
Yep, herkenbaar.
Bij m'n bol d'or heb ik dit ook gehad dat de sealing eruit liep maar ze waren niet stuk.
Later is er ander vulmiddel gebruikt met n meniekleur.
Die jij daar laat zien heb ik er nog steeds opzitten, ik heb er wat tape omgedraaid.

Kijk maar eens eerst of je nog een vonk hebt, en als je nog de originele bobines erop hebt zullen die wel behoorlijk ingekakt zijn.
 
Yep, herkenbaar.
Bij m'n bol d'or heb ik dit ook gehad dat de sealing eruit liep maar ze waren niet stuk.
Later is er ander vulmiddel gebruikt met n meniekleur.
Die jij daar laat zien heb ik er nog steeds opzitten, ik heb er wat tape omgedraaid.

Kijk maar eens eerst of je nog een vonk hebt, en als je nog de originele bobines erop hebt zullen die wel behoorlijk ingekakt zijn.
Hey, bedankt voor je antwoord. Neen, vonk heb ik niet. Dat is de reden van mijn zoektocht. Hoop gewoon dat dat het probleem is, anders is het zonde van het geld natuurlijk.
 
Heeft ie überhaupt gelopen toen je m aanschafte?, en t is wel toevallig dat ze beide stuk zijn.
Kijk t hele circuit goed na aan de hand van een schema en maak alle connectors goed schoon en nog een tufje contactspray erin.
Bobine aansluitingen goed schoon maken en checken of je er spanning op krijgt.
 
Heeft ie überhaupt gelopen toen je m aanschafte?, en t is wel toevallig dat ze beide stuk zijn.
Kijk t hele circuit goed na aan de hand van een schema en maak alle connectors goed schoon en nog een tufje contactspray erin.
Bobine aansluitingen goed schoon maken en checken of je er spanning op krijgt.
Neen, hij liep niet toen ik hem aanschafte. De verkoper zei dat hij vorig jaar in september nog gelopen heeft. (maar daar heb ik dus geen garantie van) Maar heb de bobijnen uitgemeten. Ook of er stroom op toe komt. En ook de vonkversterkers proberen uitmeten adhv het werkplaatshandboek. Daar geeft hij bij 1 geen pulsen door en de andere een zwak signaal van o tot 3-4 volt. Denk dat daar het probleem zit waardoor ik geen ontsteking krijg. Zal morgen nog eens alles nakijken voor ik ze bestel.
 
Ooit een CB650 in handen gehad met precies hetzelfde probleem. Units zijn later door iemand anders hersteld/gevuld. Ik heb de carburateurs schoongemaakt en de eigenaar uitgelegd dat zijn tank bijna doorgerot was, is toen lopend verkocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan