Honda cb 750 Bol d'or met open luchtfilters (caferacer)

Jesper777

MF'er
16 nov 2015
64
0
Harderwijk
Even korte introductie:
Al heel wat gelezen hier afgelopen tijd en pas aangemeld.
Heb net een Honda Cb 750 Bol d'or uit 79 gekocht (of eigenlijk een 900 met een 750 blok eronder) en wil daar een caferacer van maken (snap dat dat voor sommige puristen een doodzonde is... sorry)
Nu wil ik er o.a. een andere demper (4 in 1 uitlaat ) en van die powerlifters onder hebben en heb intussen heel wat gelezen dat dat laatste eigenlijk geen goed idee is...
Ik heb er op zich rekening mee gehouden dat ik hem uiteindelijk op een testbank laat zetten (heb begrepen dat dat zo'n 150 euro kost??), maar lees dat ik in ieder geval kan beginnen met grotere sproeiers erin zetten.
Ik woon in Harderwijk en hoop op wat tips voor de volgende zaken:
- ik lees dat sommigen er sproeiers 130 in stoppen en andere 155 (ipv de 102 die erin zitten)... moet ik gewoon allebei kopen en proberen???
- Waar kan ik überhaupt zulke sproeiers bestellen?
- Is er iemand (een bedrijf of forumlid??) beetje in de buurt van Harderwijk die hier ervaring mee heeft en me erbij kan helpen? bijv. met de basis afstelling??
- Waar moet ik zijn voor een eventuele "testbanksessie" ?? ik begreep van iemand van Boldorcenter.nl dat de beste in Zeeland zit, maar is er ook een goed bedrijf meer in het midden van het land (als ik echt naar Zeeland moet so be it...)
- Wie kan ik het beste benaderen met, of beter gezegd wie mag ik af en toe lastig vallen met vragen rond dit caferacerproject?? of beste toch gewoon steeds hier posten?

Oh ja, nog een ding, ik heb er overigens direct een carburateur van een Suzuki GSX-R 750 bijgekocht omdat ik al had begrepen dat dat eigenlijk de beste oplossing is (begreep dat ik dan 2 maal rubber 1 en 2 maal rubber 4 nodig heb voor de aansluiting toch?) . Maar twijfel om dat te doen als ik dan evengoed alles moet laten afstellen en trouwens de originele zijn wel veel mooier :) Graag dus ook een tip als jullie me adviseren me niet zoveel moeite op de hals te halen en gewoon die Gsxr carbs eronder te hangen...
- en uiteraard.... waar bestel ik ook die rubbers?

Hoop dat ik geen al te domme vragen heb gesteld die ik al makkelijk had kunnen vinden in andere topics (heb geprobeerd goed te zoeken...) of dat ik vitale info ben vergeten te melden
Tot nu toe heb ik al heel wat aan heel aantal topics gehad voor de voorbereiding.

Alvast bedankt voor jullie reacties en tijd.
Jesper
 
gsx carbs zoiezo doen. zijn niet lelijk en loopt de fiets veel beter op. Powerfilters hierop geen probleem (moet wel afgesteld worden off course).
Met de originele carbs is dit een drama.

Tevens zal je motor veel beter starten met deze carbs. Originele carbs moet je aftappen na tijdje stilstand want anders start hij slecht. Met de gsxr carbs na weken stilstand druk op de knop en lopen.

rubbers vind je of online (killroy bv) of via cmsn.nl NOS of gebruikt
 
Bedankt sowieso voor je snelle reactie en uiteraard voor je tip.
weet jij toevallig of de rubbers die ik noem inderdaad de goeie zijn? dus 2 maal 1 en 2 maal 4?
dus in dat geval moet ik er dan 1 van 1 en 1 van 4 bijscharrelen...
Verder ook enig idee wat ongeveer moet gaan afstellen??? wat voor sproeiers zou ik kunnen proberen? en ook daar weer enig idee waar ik dat kan bestellen? liefst gebruikt ...
Thanks Jesper
 
Hier een cafe racer op basis van cb 750 kz (bol d'or blok) met open filters. Heb sproeiers nu 80 en 140 erin. loopt goed maar alleen tussen 7000 en 8000 toeren een kleine hapering bij volgas optrekken. Van het minder starten herken ik idd wel.
Ben erg benieuwd naar het passend maken van de GSX carbs. Ik zat er zelf ook nog aan te denken. Ik ga het volgen hier....
 
Ik haal de sproeiers bij een brommerspecialist hier in de buurt (Staphorst) die gespecialiseerd is in 4 takt brommers. ook online danzoeken bij scooter / brommer onderdelen. Daar zijn ze een stuk goedkoper. Succes
 
Bedankt heren, en aangezien ik beide carburateurs toch al heb zal ik beide proberen en laten weten hoe het gaat.
Helaas heb ik niet heel erg veel tijd in het begin, hoop dat ik met 2 weken in ieder geval kan vertellen hoe het gaat.
Nog steeds hoor ik graag van iemand welke 2 soorten rubbers ik nodig heb voor het passend maken de GSX carbs. En wat ik er waarschijnlijk nog meer aan moet stellen.

Later
 
pas de carbs gewoon ff en kijk dan wat er niet klopt, probeer ff te schuiven met je rubbers (had op de mijne ook de gsxr carbs en zou nooit meer naar ori terug willen! ik ben alleen vergeten met welke rubbers ze wel pasten toen).

En met sproeiers rommelen: ik zou naar iemand gaan die een testbank oid heeft en een arsenaal aan sproeiers. Mijnes is toen bij startrick tuning aangepast. die zou je kunnen contacten
 
Ik haal de sproeiers altijd gewoon bij de dealer (in mijn geval Motoport Zelhem). Het eerste setje koop ik, vervolgens heb ik afgesproken dat ik ze indien nodig kan ruilen voor een andere maat. Zo heb ik inmiddels al voor 2 caféracers de afstelling in orde gekregen door iedere keer weer proef te rijden en daarna de sproeiers weer een stapje groter of kleiner te monteren. Toen ze gevoelsmatig goed liepen heb ik ze op de testbank gezet (€50,- bij Pajic , €30,- bij Startrick) om te kijken of ik goed bezig was geweest. Daarna nog wat fijntunen en nu lopen ze perfect.
 
Alweer bedankt voor de reacties, weet er ook iemand een bedrijf met testbank (en verstand van oudere(honda) motoren) beetje in midden van het land?

verder, heeft er iemand toevallig nog zo'n setje inlaatrubbers liggen die ik kan overnemen? eigenlijk heb ik alleen maat 1 en maat 4 nodig.
 
nog een vraagde....: Ik zat wat na te denken over het feit dat de originele Bol d'or carbs moeite hebben met de open luchtfilters vanwege het "vacuüm" verhaal... kun je dan niet gewoon wat "vulling" in die filters doen zodat ie de lucht minder makkelijk aanzuigt??? of is dat een heel dom idee? dus de open luchtfilters gewoon iets minder open maken...
Hoor graag jullie ideeën.
 
Terug
Bovenaan Onderaan