Jesper777
MF'er
Even korte introductie:
Al heel wat gelezen hier afgelopen tijd en pas aangemeld.
Heb net een Honda Cb 750 Bol d'or uit 79 gekocht (of eigenlijk een 900 met een 750 blok eronder) en wil daar een caferacer van maken (snap dat dat voor sommige puristen een doodzonde is... sorry)
Nu wil ik er o.a. een andere demper (4 in 1 uitlaat ) en van die powerlifters onder hebben en heb intussen heel wat gelezen dat dat laatste eigenlijk geen goed idee is...
Ik heb er op zich rekening mee gehouden dat ik hem uiteindelijk op een testbank laat zetten (heb begrepen dat dat zo'n 150 euro kost??), maar lees dat ik in ieder geval kan beginnen met grotere sproeiers erin zetten.
Ik woon in Harderwijk en hoop op wat tips voor de volgende zaken:
- ik lees dat sommigen er sproeiers 130 in stoppen en andere 155 (ipv de 102 die erin zitten)... moet ik gewoon allebei kopen en proberen???
- Waar kan ik überhaupt zulke sproeiers bestellen?
- Is er iemand (een bedrijf of forumlid??) beetje in de buurt van Harderwijk die hier ervaring mee heeft en me erbij kan helpen? bijv. met de basis afstelling??
- Waar moet ik zijn voor een eventuele "testbanksessie" ?? ik begreep van iemand van Boldorcenter.nl dat de beste in Zeeland zit, maar is er ook een goed bedrijf meer in het midden van het land (als ik echt naar Zeeland moet so be it...)
- Wie kan ik het beste benaderen met, of beter gezegd wie mag ik af en toe lastig vallen met vragen rond dit caferacerproject?? of beste toch gewoon steeds hier posten?
Oh ja, nog een ding, ik heb er overigens direct een carburateur van een Suzuki GSX-R 750 bijgekocht omdat ik al had begrepen dat dat eigenlijk de beste oplossing is (begreep dat ik dan 2 maal rubber 1 en 2 maal rubber 4 nodig heb voor de aansluiting toch?) . Maar twijfel om dat te doen als ik dan evengoed alles moet laten afstellen en trouwens de originele zijn wel veel mooier Graag dus ook een tip als jullie me adviseren me niet zoveel moeite op de hals te halen en gewoon die Gsxr carbs eronder te hangen...
- en uiteraard.... waar bestel ik ook die rubbers?
Hoop dat ik geen al te domme vragen heb gesteld die ik al makkelijk had kunnen vinden in andere topics (heb geprobeerd goed te zoeken...) of dat ik vitale info ben vergeten te melden
Tot nu toe heb ik al heel wat aan heel aantal topics gehad voor de voorbereiding.
Alvast bedankt voor jullie reacties en tijd.
Jesper
Al heel wat gelezen hier afgelopen tijd en pas aangemeld.
Heb net een Honda Cb 750 Bol d'or uit 79 gekocht (of eigenlijk een 900 met een 750 blok eronder) en wil daar een caferacer van maken (snap dat dat voor sommige puristen een doodzonde is... sorry)
Nu wil ik er o.a. een andere demper (4 in 1 uitlaat ) en van die powerlifters onder hebben en heb intussen heel wat gelezen dat dat laatste eigenlijk geen goed idee is...
Ik heb er op zich rekening mee gehouden dat ik hem uiteindelijk op een testbank laat zetten (heb begrepen dat dat zo'n 150 euro kost??), maar lees dat ik in ieder geval kan beginnen met grotere sproeiers erin zetten.
Ik woon in Harderwijk en hoop op wat tips voor de volgende zaken:
- ik lees dat sommigen er sproeiers 130 in stoppen en andere 155 (ipv de 102 die erin zitten)... moet ik gewoon allebei kopen en proberen???
- Waar kan ik überhaupt zulke sproeiers bestellen?
- Is er iemand (een bedrijf of forumlid??) beetje in de buurt van Harderwijk die hier ervaring mee heeft en me erbij kan helpen? bijv. met de basis afstelling??
- Waar moet ik zijn voor een eventuele "testbanksessie" ?? ik begreep van iemand van Boldorcenter.nl dat de beste in Zeeland zit, maar is er ook een goed bedrijf meer in het midden van het land (als ik echt naar Zeeland moet so be it...)
- Wie kan ik het beste benaderen met, of beter gezegd wie mag ik af en toe lastig vallen met vragen rond dit caferacerproject?? of beste toch gewoon steeds hier posten?
Oh ja, nog een ding, ik heb er overigens direct een carburateur van een Suzuki GSX-R 750 bijgekocht omdat ik al had begrepen dat dat eigenlijk de beste oplossing is (begreep dat ik dan 2 maal rubber 1 en 2 maal rubber 4 nodig heb voor de aansluiting toch?) . Maar twijfel om dat te doen als ik dan evengoed alles moet laten afstellen en trouwens de originele zijn wel veel mooier Graag dus ook een tip als jullie me adviseren me niet zoveel moeite op de hals te halen en gewoon die Gsxr carbs eronder te hangen...
- en uiteraard.... waar bestel ik ook die rubbers?
Hoop dat ik geen al te domme vragen heb gesteld die ik al makkelijk had kunnen vinden in andere topics (heb geprobeerd goed te zoeken...) of dat ik vitale info ben vergeten te melden
Tot nu toe heb ik al heel wat aan heel aantal topics gehad voor de voorbereiding.
Alvast bedankt voor jullie reacties en tijd.
Jesper