Honda CB 750 F / Knipperlicht achter verlengen

misvid

Rookie
18 aug 2005
7
3
utrecht
Mensen,

Ik ben een enorme klus noob maar eens moet het de eerste keer zijn. Je kan niet voor alles naar de garage en dat trekt mijn geldboom ook niet.

Voor mijn Honda heb ik een kofferset gekocht waar dus een rek bij hoort. Nu ben ik gaan sleutelen en het rek zit erop maarrr ik zag zo 123 niet hoe ik mijn knipperlichten kan verlengen. Ter illustratie 2 fotos:

01.jpg


02.jpg


Hoe krijg ik de draden verlengd zonder te knippen want dat moet volgens mij mogelijk zijn?

Bij voorbaat dank!

(Een werkplaats handboek zou fijn zijn maar die heb ik dus niet. Iemand een tip waar ik deze kan kopen voor mijn CB'tje?)
 
Draadjes bestaat meestel uit een male-female plugje die je in elkaar duwt. Op de foto zie ik ook zoiets. Wat je dus doet is draadjes los, verlengdraadjes ertussen en klaar!

Verlengen van je lampjes zelf, euh tja er zou iets tussen moeten komen in de vorm van buisjes, of steuntjes. Kan niet zien hoe die bevestiging nu is.

Succes met klussen.
 
Draadjes bestaat meestel uit een male-female plugje die je in elkaar duwt. Op de foto zie ik ook zoiets. Wat je dus doet is draadjes los, verlengdraadjes ertussen en klaar!

Dat in elkaar duwen vermoedde ik al maar waar kan ik ze erin eruit halen? :-)

Verlengen van je lampjes zelf, euh tja er zou iets tussen moeten komen in de vorm van buisjes, of steuntjes. Kan niet zien hoe die bevestiging nu is.

Bevestiging zit op het rek dus dus puur het verlengen van de draden.
 
Dat in elkaar duwen vermoedde ik al maar waar kan ik ze erin eruit halen? :-)Bevestiging zit op het rek dus dus puur het verlengen van de draden.

Zo zien de mijne eruit:
full


Dus aan het eind zit waarschijnlijk een plug of iets, waaraan je je stekkers kan maken.
Let wel dat er 100.000 verschillende pluggen zijn, en je het beste kan solderen, als
je niet van plan bent de boel er weer af te halen.
 
Bij de meeste Honda's die ik ken zit er onder je zadel een klont stekkertjes waar ook je knippers vandaan komen.

Even een gokje, zwart of groen is massa, lichtblauw knipper rechts, oranje knipper links.
 
Ah onder het zadel! Hoe krijg ik die eraf? -O-

(nogmaals werkplaatst handboek is niet aanwezig, klussen met motoren kennis 1% ... :? )

ik denk dat stap 1 is om dan een wph te regelen, als je niet weet hoe je zadel er af moet, dat is best een basis begrip denk ik.

Er is hier een topic waar je wph's kan downloaden, je leert zo een hoop over je motor.
 
Het zadel haal je eraf door eerst de twee plastic zijkappen er voorzichtig af te halen en dan zie je twee boutjes (1 aan beide kanten van de motor)vlak bij de schokdempers en die haal je los met ringsleuteltje 13 en dan trek je het zadel naar achteren (richting kentekenplaat) los.
Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan