honda CB 750 F1 1977

23 dec 2005
13
0
Bree
Hallo,

ben vrij nieuw hier. Maar volg alles wel zonder al te veel te posten.
Ik werk zelf bij Technoflex en ben een belg. haha.

Nu heb ik toch jullie hulp nodig.

Ik heb een CB 750 F1 op de kop kunnen tikken.

En mijn vraag is nu, waar moet ik op letten als ik de eerste keer met het beestje ga rijden?
full
 
Dat je eerst goede vering bij je baas regelt ! Mooie demofiets voor de producten :)
 
volgende onderdelen heb ik al vervangen:

Olie en olie filter,
bougie`s
luchtfilter,
Carburators ultrasoon gereinigd,
carburator kit van Keyster geplaatst,

Alleen ben ik er achteraf achter gekomen dat er aan het oliereservoir ook een aflooptap zit.
Ik heb de olie langs de onderkant van de motor laten weglopen. En daarna terug bijgevuld aan het reservoir, allen loopt de olie er zo langzaan in. Er zit nu 2 liter in en ik kan blijven vullen, de olie zakt niet, hij blijft aan de rand van de dop zitten?
full
 
Dat je eerst goede vering bij je baas regelt ! Mooie demofiets voor de producten :)

Dat is al dik geregeld, die hebben we gewoon op voorraad.
Enkel de achtervering weet ik nog niet. Denk dat ik ze ga revalven want zo een nieuw setje schokdempers staat niet op een origineele fiets vind ik.
Ik ga in de toekomst wel eentje bijkopen en ombouwen to cafè racer. Hier komt wel alles op en aan.
 
pijl tijdens de rit iniedergeval een paar keer olie. koelvloeistof oid heeft ie niet en de rest heb je als het goed is al gedaan bij de pre drive checkup
 
Hmm, waren er geen twee aftappluggen op deze blokken ?? 1 voor het filterhuis en 1 voor het carter. Als je alleen het filterhuis hebt geleegd, kan het carter nog wel eens behoorlijk vol staan.
 
Carter, filter en olietank kunnen olie bevatten. Via de olietank vul je de olie bij, maar dat moet wel door het blok gepompt worden, anders blijft het enkel in de olietank staan.

Check verder de remmerij en gas- en koppelingskabels, zet de ontsteking goed, en ff de kleppen stellen... Komt het helemaal goed.
 
Het olie filter en de carter aftapplug heb ik los gehad, enkel de aftapplug van het olietankje niet. Maar ik ga hem eens peilen met draaiende motor, want als ik hem nu eerst laat draaien en dan stilleg voor te peilen, dan komen er luchtbellen naar boven en zit het tankje tot de nok vol. En er zit nog maar 2 liter olie in?

En anders laat ik nog eens alles af.

Alvast bedankt.
 
Zo, eerste testritje zit erop. Rustig ingereden en alles ging prima, alleen de voorrem was wat zwak, dus die ook even uit elkaar genomen en gereviseerd. Ook de benzinekraan is niet ok, er zit geen versccil tussen reserve en on? Gewoon vervangen dank ik. Olie is nog niet gezakt, kan dit eigenlijk kwaad als er teveel olie opzit?

ik lees het wel,

groeten,

Bart
 
Is er iemand die mij kan vertellen in welke kleuren deze motoren ooit gemaakt zijn? Dan heb ik het over de cb 750 f1. En misschien de kleurcodes?

alvast bedankt
 
Hallo,

ben vrij nieuw hier. Maar volg alles wel zonder al te veel te posten.
Ik werk zelf bij Technoflex en ben een belg. haha.

Nu heb ik toch jullie hulp nodig.

Ik heb een CB 750 F1 op de kop kunnen tikken.

En mijn vraag is nu, waar moet ik op letten als ik de eerste keer met het beestje ga rijden?

Lid worden van de CB Four Club Nederland! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan