Honda CB 750 f2 Bol d'Or 1982

Gerolf1234

Rookie
13 mrt 2013
5
0
Deventer
Ik heb kort geleden bovenstaande fiets over gekocht, nu heb ik de carburateurs enz eraf gehaald maar krijg de originele lucht filter er met geen mogelijkheid achter.

1) De betekenis van de grote dikke slang die van de linker kant van het blok over de luchtfilter heen loopt naar de andere kant van het blok en bovenaan het luchtfilter aansluit?
2) Wat te doen met deze slang bij open filters?
3) Daarom iemand tips of trucs voor het terug plaatsen van de originele filter en carburateurs enz.?

Graag zie ik de reacties tegemoet...
 
1 carterontluchting
2 moet open blijven, misschien in een leeg limo-flesje hangen oid of gewoon alles terugbouwen
3 alle rubbers in heet water leggen zodat ze zacht worden. Beide kanten van de rubbers zoveel mogelijk over de carbs schuiven. Luchtfilterkast monteren en carbs ertussen moffelen, rubbers vastzetten.

benno
 
Om het luchtfilter er weer in te krijgen moet je eerst je accu eruit halen, je accubak losmaken en zover mogelijk naar achter duwen. Eigenlijk moet die eruit om ruimte te maken maar zo kan het ook. Met wat prutsen krijg je dan je luchtfilterbak erin. Ook die zover mogelijk naar achter duwen om ruimte te maken en dan je carbs ertussen frotten. Niet vergeten eerst je gaskabels en choke kabel te monteren anders kun je het hele zaakje er weer tussenuit halen.
Het is een gepruts maar zo kan het wel.

Ik heb ook wel eens een spanbandje over de rubbers getrokken zodat je carb's er makkelijker langsglijden.
 
Laatst bewerkt:
Thnx MOD, slap excuus maar Dyslexie.

Ik ga aan de gang met de tips bedankt en ik zal foto's posten als het gelukt is..... (alleen hoe werkt dit? moeten ze online staan, of kan ik ze hier gewoon uploaden?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan