honda cb 750 four K2

piet pienter

Die hard MF'er
12 nov 2010
514
0
Wommelgem
Hallo collega's

Met de winter voor de deur is de tijd gekomen om lekker warm en droog in de garage mijn honda cb 750 four K2 te restaureren.
Hiervoor zijn alle tips en raadgevingen welkom.
Waarmee moet ik beginnen en waarop moet ik vooral letten ?
Wat zijn de grootste problemen?
Ik zou willen starten met compressie te meten, wat moet ik meten om zeker te zijn dat het goed is ?
alvast een afbeelding van mijn geel fietsje in huidige staat
full
 
ja de 400 behoort ook tot mijn favorieten.. (de 750 ook hoor)

Succes met de werkzaamheden..!! maar restaureren.. naar origineel neem ik aan??
 
thx skiddy
Ja , de bedoeling is om de 750 in originele staat terug te restaureren

triaatje, het is wel degelijk een cb400f2 uit 1977, wat is er mis met de tank en de kappen ?
 
Laatst bewerkt:
waar kan je best naartoe voor onderdelen van de cb 750 k2 ?
ik heb heel wat nodig trouwens
Heeft er trouwens iemand een idee of de k2 origineel lamporen in chroom heeft of geverfde lamporen, zie foto's
full
 
De CB750-K2 heeft chromen lamporen. Dat exemplaar op de eerste foto is een K1 (in US uivoering) De tweede foto is wel een K2, is in die kleur voor zover ik weet alleen in Japan geleverd, maar niet in NL

Adressen voor onderdelen o.a.:
www.honda4.nl
www.cmsnl.com
www.davidsilverspares.com
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een setje verchroomde lamporen voor je liggen.
 
Ik dacht dat ze redelijk netjes waren, maar misschien hebben ze wat vliegroest, ik zal ze een sopgraven. Voor 15,- mag je ze hebben. Ik zal ook even kijken wat ik nog meer heb, maar veel is het iig niet!
 
Leuk, weer een CB750K2 project. Ik heb er zelf eentje naar volledig orginele staat gerestaureerd:

Restauratie Honda CB750 K2 1973

en:

http://picasaweb.google.com/113045058952539372893/Opbouw1973HondaCB750K2#

http://picasaweb.google.com/113045058952539372893/Motorblokrevisie1973HondaCB750K2#

http://picasaweb.google.com/113045058952539372893/RolandMeermanMotopaint#


Momenteel werk ik aan een CB750K0:

Nieuwe aanwinst: 1970 CB750K0 orgineel!!


En twee weken terug heb ik een K1 gekocht om te restaureren:

http://picasaweb.google.com/113045058952539372893/HondaCB750K11971#


En ik heb nog een K2 uit 1974:

http://picasaweb.google.com/113045058952539372893/HondaCB750K21974#


Genoeg ervaring dus. Als je wat wilt weten, ik kan ze intussen dromen, dus vraag maar raak. Je mag ze ook een keer komen bekijken als je dat leuk vindt
 
Hallo lecram,
bedankt voor je reactie,
ik heb genoten van je fotoreeksen, zeker die van die k2 uit '73, rijdt je daar nog wel eens mee ?
Dat is het werk van een proffesional!
Ik heb trouwens wel een vraagje, zo'n geplooide koelrib, kan je die terug rechtkrijgen zonder dat die breekt ?
zie foto !
full
 
Hoi Piet,

Ik heb met de '73 er nog niet gereden om verschillende redenen. Eigenlijk wil ik hem ook eerst laten taxeren voordat ik er echt de weg mee op ga.

Ik heb zelf een koelrib weer een stuk rechter gekregen door deze eerst goed te verwarmen en met een grote platte schroevendraaier voorzichtig de rib weer terug te buigen.

Van welk jaar is jouw K2? Het lijkt een wat latere K2, een 74er of 75er.
 
edit. GOED lezen, het is een vak :+




Mijn fout














Aan de topictitel _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Hallo collega's

het is wel degelijk een k2 uit 1973, maar de rubbers op de voorvork zijn niet meer origineel
mysterie hiermee opgelost ?
 
Dan vermoed ik dat er een andere voorvork en cilinderblok op zit. Misschien is er een ander blok in gegaan. Alhoewel ik de voorvork niet heel goed kan zien op de foto.

Wat is het motornummer, Piet?

Dit is een voorvork t/m framenummer 2093730:

opbouw_CB750K2_1973_037.JPG
 
Hey lecram,

je hebt gelijk, het is een k6 motorblok, had ik nog niet eens gezien, met nr 2548849
en zet er nog een foto bij van de voorvork,
degene van wie ik deze heb gekocht vertelde me dat hij vroeger eens een kettingbreuk had, en de ketting had het aluminium van het motorblok kapot geslagen, daarom misschien een ander blok ?
full
 
Is er veel verschil dan tussen een k2 en een k6 motorblok ?
Heeft er iemand nog een k2 blok liggen waar ie vanaf wil ?
Ik heb nog een detailfoto van de voorvork genomen, en zoals je ziet ontbreekt de afstelbout en de veer voor de remklauw, ongelooflijk dat die daar zo met de weg opging!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan