honda cb 750 four K2

Wow, toch meer reactie dan ik verwacht had, tof !!
dus toch maar blijven posten dan .......

Volg het Topic met heel veel plezier :} , al een beetje nostalgie.
Mijn eerste 2 nieuwe fietsen waren een CB500 Four..., eerst een bruine en daarna een blauwe, had ik ze nog maar. O-)
 
Laatst bewerkt:
Oja, weet er iemand hoe je vliegroest uit de tank kan halen, zonder die te moeten coaten ?
Is er daar een truuk voor ?
 
Ik heb weleens gelezen:
Portie gedroogd hondenvoer aanmaken met water, daar de hele tank mee volproppen en een etmaal laten staan. Door het opzwellen van de vezels gaat het dan bewegen in de tank en wordt de roest eraf geschuurd.
Op naar de dierenwinkel dus :)


Paul.
 
Oja, weet er iemand hoe je vliegroest uit de tank kan halen, zonder die te moeten coaten ?
Is er daar een truuk voor ?
Daar zijn een heleboel truukjes voor.
Schoonmaak azijn, elektrolitisch..... van alles Google er maar eens op :)

Ik heb het ooit met schoonmaak azijn gedaan.
Je moet daarmee wel opletten dat je de tank meteen daarna spoelt met bijv wat dieselolie. Had ik de 1e keer niet gedaan.... toen was er na 2 dagen weer roest, omdat er geen "bescherm"film laag meer was.
 
Laatst bewerkt:
Het ontroesten is geen probleem, alleen hoe blijft het roestvrij.
Zo'n beschemfilm is maar tijdelijk

Het gaat prima met die gele citroenzuurflesjes met het groene dopje, paar flesjes in combinatie met water...vliegroest weg, goed spoelen met spiritus (schijnt water op te nemen) en drogen

Nadeel vliegroest komt wel weer terug dus extra nabehandeling noodzakelijk (olie, diesel??)
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de tips, ik heb wel de gewoonte de tank meestal zo vol mogelijk te houden...
het zit in een tank die ik nog heb liggen en eventueel wil laten spuiten, dan toch maar een beetje diesel er in doen als de roest eruit is
 
Uit de oude doos:

Tank vullen met een kilo schroeven (dus geen boutjes). Dan een liter diesel erbij en afdoppen. Heel lang schudden, op de wasmachine leggen, in dekens in een betonmolen..

Diesel aftappen, schroeven er uit (magneetje is handig). Tank = als nieuw.
 
Heb ooit eens een testje gelezen van iemand uit Nederland die verschillend ontroesters getest had.
Probleem wat ze allemaal hebben is dat binnen een dag er al weer vliegroest te zien was.
Op eentje na Rustblast Quart, in zijn test bleef dat (meen ik) langer dan een week roestvrij, genoeg tijd om evt later te coaten.

Helaas kan ik het testje niet zo snel terug te vinden, maar wel het product.

http://www.kbs-coatings.eu/product_info.php?cPath=21&products_id=44
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een origineel zadel...
En wil juist gaan voor een dergelijk caferacer zade

Laat maar even weten of een evt. Ruil mogelijk is
 
Mooi gedaan! Als mede CB750 K2 eigenaar vind ik het alleen jammer van de reeds aangehaalde sticker en de tankdop die niet meer in het chroom zit zoals dat origineel wel is :

205974_10150271476144146_6094224_n.jpg


Ik heb er zelf nog eentje staan, waar ik ooit ook wel eens aan begin... Dan zal ik met plezier nog eens dit topic doornemen en alle mogelijke tips meenemen!

298398_10150372710569146_1156132465_n.jpg
 
Mooi gedaan! Als mede CB750 K2 eigenaar vind ik het alleen jammer van de reeds aangehaalde sticker en de tankdop die niet meer in het chroom zit zoals dat origineel wel is :

[afbeelding]

Ik heb er zelf nog eentje staan, waar ik ooit ook wel eens aan begin... Dan zal ik met plezier nog eens dit topic doornemen en alle mogelijke tips meenemen!

[afbeelding]

Mooie Cb750. Voor het mooi zou je alleen nog je tellers aan moeten pakken ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan! Als mede CB750 K2 eigenaar vind ik het alleen jammer van de reeds aangehaalde sticker en de tankdop die niet meer in het chroom zit zoals dat origineel wel is :

[afbeelding]

Ik heb er zelf nog eentje staan, waar ik ooit ook wel eens aan begin... Dan zal ik met plezier nog eens dit topic doornemen en alle mogelijke tips meenemen!

[afbeelding]

Die sticker is idd zonde, maar als je een scherp oog hebt en even goed kijkt zie je dat op de foto waar je naar verwijst de tankdop nog niet geplaatst was (je zie de afplaktape die mee geverfd was)
enkel ter info ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan