Aangezien ik bijna klaar ben met mijn rijopleiding (alleen nog examentraining en 2e praktijk), ben ik alvast op zoek gegaan naar een mooie basis voor een Café racer project.
Ik had stiekem mijn keus al gemaakt, namelijk een CB750 maar was eigenlijk van plan om pas serieus rond te gaan kijken als het rijbewijs behaald was totdat ik op een CB 750 KZ uit '79 stuitte die perfect was voor mijn project (zowel in prijs als in staat). Ik ben er dan ook vandaag naar gaan kijken en heb hem meteen mee terug genomen:
Er is al het één en ander aan gedaan: nieuwe Marshall uitlaat, spiegels verdwenen, achterspatbord ingekort en volgens mij ook het frame ingekort, ander zadel geplaatst en wie weet wat nog meer. Dit alles geeft me een wat beter gevoel om hem om te gaan bouwen in plaats van een perfect bijgehouden origineel
De motor heeft 4 jaar bij iemand in de garage gestaan die van plan was er zelf op te gaan rijden, de nieuwe uitlaat geplaatst heeft en hem perfect lopend heeft laten maken door de garage en er vervolgens 4 jaar niks mee gedaan heeft.
Op dit moment start hij niet, werkt de accu niet en loopt de voorrem aan. Waarbij we meteen aankomen bij mijn eerste vraag:
Is de accu nog te redden of kan ik beter een nieuwe kopen? Hij heeft hem vier jaar geleden nieuw gekocht en bijna niet gebruikt.
Ook ben ik al vast begonnen met het strippen zodat ik alles goed schoon kan maken. Hebben jullie nog tips voor wat ik allemaal moet controleren/nalopen voordat ik weer een poging waag om hem te starten? De carbs zijn al uit aan het lekken en ga ik morgen waarschijnlijk schoonmaken.
Zo staat hij er nu bij:
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik had stiekem mijn keus al gemaakt, namelijk een CB750 maar was eigenlijk van plan om pas serieus rond te gaan kijken als het rijbewijs behaald was totdat ik op een CB 750 KZ uit '79 stuitte die perfect was voor mijn project (zowel in prijs als in staat). Ik ben er dan ook vandaag naar gaan kijken en heb hem meteen mee terug genomen:
Er is al het één en ander aan gedaan: nieuwe Marshall uitlaat, spiegels verdwenen, achterspatbord ingekort en volgens mij ook het frame ingekort, ander zadel geplaatst en wie weet wat nog meer. Dit alles geeft me een wat beter gevoel om hem om te gaan bouwen in plaats van een perfect bijgehouden origineel
De motor heeft 4 jaar bij iemand in de garage gestaan die van plan was er zelf op te gaan rijden, de nieuwe uitlaat geplaatst heeft en hem perfect lopend heeft laten maken door de garage en er vervolgens 4 jaar niks mee gedaan heeft.
Op dit moment start hij niet, werkt de accu niet en loopt de voorrem aan. Waarbij we meteen aankomen bij mijn eerste vraag:
Is de accu nog te redden of kan ik beter een nieuwe kopen? Hij heeft hem vier jaar geleden nieuw gekocht en bijna niet gebruikt.
Ook ben ik al vast begonnen met het strippen zodat ik alles goed schoon kan maken. Hebben jullie nog tips voor wat ik allemaal moet controleren/nalopen voordat ik weer een poging waag om hem te starten? De carbs zijn al uit aan het lekken en ga ik morgen waarschijnlijk schoonmaken.
Zo staat hij er nu bij:
Alvast bedankt voor jullie reacties!