Honda cb 750kz startprobleem

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Vanmiddag hebben we hier de Honda Cb van een maat van mij proberen te starten.
Echter zodra de startknop ingedrukt werd sloeg de startmotor aan en probeerde de motor op te starten, echter zodra we de startknop los lieten viel die gelijk dood.

Tevens leek het wel of de startmotor op een gegeven moment doorsloeg met een soort van electronisch geluid, beetje geluid van een afstandbestuurbaar elektro wagentje.

iemand een kleine hint wat dit euvel kan veroorzaken.

alvast bedankt
 
Doorslaan van de motor is iid de startkoppeling. Gewoon een paar keer opnieuw proberen, dan pakt hij meestal wel. Is een beetje een kwaaltje, had ik ook vroeger met mijn cb.
Als hij doodslaat, bedoel je dat de motor niet door blijft lopen of wil hij niet aanpakken.

Kz's en bol's starten slecht na een paar weken stilstand, je kan dan het beste de carburateurs aftappen en van verse benzine voorzien.


Als de accu te zwak is, draait de startmotor wel rond, maar is er te weinig spanning, om de bougies te laten vonken. Remedie: opladen of bij defect vervangen.
 
Hoi,

nee hij pakt hem gewoon niet op en als we de startknop ingedrukt hielden kwam er ietwat leven met een beetje gas bij geven maar als we dan toeren hadden en lieten startknop los dan viel die alsnog uit. Hebben het aantal keer geprobeerd, zelfs nog mij accu erin gezet maar dan hadden we een aantal keer dat ie doorsloeg ik wilde ook niet mijn accu leegtrekken dus we zijn op een gegeven moment maar gestopt.

Misschien even aan de auto hangen met startkabels, misschien het proberen waard?
 
Het lijkt op slecht aanpakken, door oude benzine in de carbs. bij de kz en bol kon er benzine verdampen uit de vlotterbakken bij stilstand, door de carbontluchting. Wat er dan in de carbs achterblijft zijn de zwaardere slechter verdampende bestanddelen van de benzine.
Met als resultaat een bijna niet te starten CB. Als je de aftapschroeven onder aan elke carburateur even losdraaid en de oude benzine laat weglopen, is er kans dat hij in 1 keer aanslaat op verse goede benzine uit de tank. Tenminste zo werkte het bij de mijne wel.
 
Hou Vroembert, bedankt voor je reactie's. We gaan er morgen nog even naar kijken.

Motor heeft een twee a drie maandjes stil gestaan denk ik. Mijn eigen CB had toen der tijd 2 jaar stil gestaan en wilde nog best starten op de oude benzine. Nu lijkt me twee a drie maanden niet super lang. Maar goed we zien het morgen wel.

ik neem je tips even mee

groet
 
dat probleem had ik vaker met honda bij mij komen ze er niet meer in
full
honda
gr mathmax :]
 
Laatst bewerkt:
Nadat we zeker 20 a 25 minuten hebben doorgestart hebben we hem met behulp van startkabels lopende gekregen. Nu nog even een nieuwe accu erin en het is weer rijden.

Ik denk idd dat de bezine wat drap met zich meedroeg want het gevaarte hoeste behoorlijk :-)

maar goed hij doet het weer

allemaal bedankt voor jullie reacties

grtz
 
Damm.. ik geef niet vaak een vrouw gelijk :o :+ Oeps wel erg off topic, waar waren we ook al mee begonnen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan